• MuppinCowboy

TA - Troll Anonymous

Här kan ni samlas och prata om varför ni är beroende av att starta trolltrådar  {#emotions_dlg.djavulsk}

• Svar på tråden TA - Troll Anonymous
  • MuppinCowboy
    Moderator skrev 2013-12-12 12:12:52 följande:
    Appappappapp!

Det är inte tillåtet att peka ut enskilda trådar som "trolltrådar"

Om du misstänker att det är en trolltråd skriv inget i tråden utan anmäl den till granskning.
    De flesta trådar som anmäls som trolltrådar är hör och häpna sanna och för den som då fått sin tråd kapad av trolljägare upplever sig som kränkt. Det är inte acceptabelt.
    Anmäl och låt moderatorerna granska.

Tråden kommer att rensas från inlägg där enskilda trådar pekas ut. Denna gången utan påföljd. Fortsätter det efter detta meddelande kommer sådana inlägg tas med påföljd.
    Jag citerar din tråd och kommer anmäla den enbart i syfte på att få ett svar, då jag har mailat supporten om detta men inte fått någon respons överhuvudtaget, så genom detta kanske ni kommer att svara och åtgärda problemet, så ni behöver INTE ta bort er egen tråd eller mitt inlägg

Denna tråd belyser något som uppenbarligen är väldigt känsligt - Trollande

Varför har ni bregravt denna tråd i Ironi och Satir i Sandlådan då det som sagt är ett aktuellt ämne som upprör många och man bör rimligtvis också ge meldemmarna chansen att disskutera detta med samma anonymitetsfunktion som i trådar om störiga CP-barn..

Varför har denna tråd lagts i sandlådan? vem är det av er moderatorer som har bestämt att denna tråd inte är värdig att ligga i Känsliga Rummet och ska förpassas till ironi och Satir, det setr ju ut som om FL medvetet vill 'begrava' tråden.

Varför har jag inte erh¨ållit något svar på mitt mail om denna tråd som skickats till supporten efter uppmaning av moderatorer vid bortagning av inlägg.

och NEJ detta gäller inte enskilda ämnen då detta ämne som sagt berör ett känsligt ämne så ni borde inte ta bort detta inlägg som jag nu skriver - det borde ligga i ert intresse att svara på detta - och att flytta tillbaka tråden där den hör hemma i Känsliga Rummet, så att medlemmar ska ges tillfälle att svara på detta känsliga ämne anonymnt.

Dumhet diskriminerar inte
  • sär skriven
    johanna aa skrev 2013-12-12 15:03:20 följande:
    Ja du ser ju ut som ett troll Glad
    OH ja! :)
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • NoOx

Troll LoL LOL haha....finns dom på familjeliv haha;P

We are Legion
  • SupersurasunkSara
    NoOx skrev 2013-12-13 13:44:38 följande:
    Troll LoL LOL haha....finns dom på familjeliv haha;P

Ja, men man får inte prata om dem
  • NoOx
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-13 13:56:58 följande:

Ja, men man får inte prata om dem
    För då växer dom eller blir fler? Typ som gremlins om man matar efter midnatt?
    We are Legion
  • SupersurasunkSara
    NoOx skrev 2013-12-13 14:06:52 följande:
    För då växer dom eller blir fler? Typ som gremlins om man matar efter midnatt?

Ja. Men också för att det är FL´s regler
  • NoOx
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-13 15:23:05 följande:

Ja. Men också för att det är FL´s regler
    Regler? de har jag missat haha....Kan vara att jag sket i dom ;-P
    We are Legion
  • SupersurasunkSara
    NoOx skrev 2013-12-13 15:25:26 följande:
    Regler? de har jag missat haha....Kan vara att jag sket i dom ;-P
    Förut stod det klart uttalat att man inte får spekulera om en tråd är troll, men nu har de tagit bort det och hävdar att det går under 'vad det nu var' nåt om trevligt stämning eller så.
  • NoOx
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-13 15:27:10 följande:
    Förut stod det klart uttalat att man inte får spekulera om en tråd är troll, men nu har de tagit bort det och hävdar att det går under 'vad det nu var' nåt om trevligt stämning eller så.
    Trolla är livets krydda ju....måste man få
    We are Legion
  • MuppinCowboy
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-13 15:27:10 följande:
    Trevlig stämning.. då skulle ju var och varannan tråd försvinna här på FL Skrattande

Sen undrar jag varför man har en regel för att sen ta bort dem men sedan använda sig av den 'regeln' och säga att man får inte trolla, och denna regel används dessutom godtyckligt.

Jag tycker att en del Trolltrådar kan vara bra,(långt ifrån alla är de)när de görs med humor och inte är smaklösa, för även om TS kan vara osann så behöver inte alla svaren vara det MEN däremot så är i-troll (inläggstroll) det värsta som finns.

Först härjade dessa i-troll på skolgårdarna och gjorde livet surt för många för att sedan fortsätta sin karriär på internetforum.
    Dessa i-troll skulle förutom sin karriär på skolor aldrig våga mobba ansikte mot ansikte, speciellt inte mot någon vuxen som kan säga ifrån. De är rätt så fega där de sitter bakom sina datorer.

Så där vissa troll uppfuller en funktion (kanske FL's forum hade varit mer tomma på trådar annars) så uppfyller i-troll ingen funktion alls förutom någon slags egen önskan om bekräftelse och att få hävda sig då man brister på det utanför forumens 'världar'

Men nog hade internet varit trevligare utan troll, kanske inte lika händelserikt men avsett trevligare
  • MuppinCowboy
    NoOx skrev 2013-12-13 15:28:36 följande:
    Trolla är livets krydda ju....måste man få
    Snoopade lite på din profil och den fick mig att skratta högt, det är humor på hög(låg) nivå Skrattande
    Husdjur: Hund   Silverfisk
  • NoOx
    MuppinCowboy skrev 2013-12-13 18:23:21 följande:
    Snoopade lite på din profil och den fick mig att skratta högt, det är humor på hög(låg) nivå Skrattande
    Husdjur: Hund   Silverfisk

Har införskaffat mig en och annan liten bagge me nu, typ mjölbagge.

For Ze LuLz
  • BussÅke

Trolling, det är väl en sport?

• NoOx
    BussÅke skrev 2014-01-24 11:16:56 följande:
    Trolling, det är väl en sport?

Klart de är, kommer vara en gren i OS nu 2014.

Därför det finns risk för terror angrepp, det är pk maffian från FL som hotat. 
    For Ze LuLz
  • NoOx

Avstängd från att posta anonymt i en månad, och ska vara det tills 14/4-14 .

Då har man fan trollat bra haha.

Meeeen de sket sig för fl maffian , för jag har hittat ett lille kryp hål och kan smyga ändå ;-P

For Ze LuLz
Svar på tråden TA - Troll Anonymous