• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • stjärnasomärdin
    Zora skrev 2014-12-06 18:20:25 följande:
    Fast äl sker väl ca 12-48 h efter första pos testet (beror väl på vilka tester man använder) och man kan väl inte se på stickorna när ägget släppt? Det trodde inte jag att man kunde iallafall. Jag kör CB digital och i deras instruktioner står det att man inte ska testa mer efter att man fått pos.

Men det kan absolut vara så att det inte blev någon äl nu utan att den kommer senare eller inte alls. Hoppas du får tempstegringen snart
    Jag är helt grön på det här med ägglossning så jag vet faktiskt inte hur det fungerar... Läste någonstans att eftersom ägglossningstestet blir positivt med anledning av hormonet som föregår ägglossningen så betyder ett efterföljande negativt test, som alltså inte ger positivt utslag för att hormonet som föregår ägglossning ej finns, indikerar det att ägglossning antingen skett eller att ägglossning aldrig blev av. Tyckte det lät rimligt men har som sagt noll koll så det kan ju vara som du säger ;)
  • Pyret 85
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-06 19:46:39 följande:
    Jag är helt grön på det här med ägglossning så jag vet faktiskt inte hur det fungerar... Läste någonstans att eftersom ägglossningstestet blir positivt med anledning av hormonet som föregår ägglossningen så betyder ett efterföljande negativt test, som alltså inte ger positivt utslag för att hormonet som föregår ägglossning ej finns, indikerar det att ägglossning antingen skett eller att ägglossning aldrig blev av. Tyckte det lät rimligt men har som sagt noll koll så det kan ju vara som du säger ;)
    Så tolkar jag också det. Att neg test efter positivt visar på att ägget släppt.
  • AnnC

Jag tror lh kan fortsätta va högt nån dag trots att ägget släppt. Jag har haft positiva äl test två dagar i rad men enligt tempen har ägget släppt på första dagen.

• Iskristall

Jag har också haft äl två dagar efter positivt äl-test. Jag tror att du kan ha haft äl igår och att tempökningen kan komma i morgon. Du ska inte misströsta än sjärnasomärdin! Vi håller tummarna! Jag tror man säger att äl kan ske mellan 12-48 timmar efter ett positivt äl-test eftersom man inte vet om man testar positivt på LH-hormonet när det är påväg att öka eller när det är påväg att minska igen. Där kan ju tiden variera när man ägglossar efter positivt test.Sen varierar säkert längden på ökningen mellan olika kvinnor.

• AnnC
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 08:25:33 följande:

Hm hjälp? Betyder detta att jag aldrig hade ÄL? phpysvdnT80322.jpg

Jag skulle gissa du ägglossade på dag 31! Har kurvor som sett ut sådär. Om tempen håller sig uppe de närmsta dagarna tror jag ff sätter ut dag 31.
  • Minxy

Jag skulle också tippa på att ÄL kommer bli satt till dag 31, bara tempen håller sig uppe.
  • Minxy

Jag skulle också tippa på att ÄL kommer bli satt till dag 31, bara tempen håller sig uppe.
  • Minxy

Dagens kurva (jag fortsätter tempa fram till BIM) som gav mig en rejäl höjning idag:

• Bella06

Hjälp mig tjejer!
    Idag satte FF ut ÄL till dag 16, vilket också var vad jag hoppades på.
    Men kurvan i sig är ju helt knäpp, kan det se ut så utan att någonting är "fel"? Förra månaden hade jag tydlig tempdipp nån dag innan positivt ÄL test (precis som nu) men sen fick jag också en tydlig tempstegring som bekräftade ÄL och sen låg den hög där ända tills mensen kom då den dippade.
    Den här kurvan är ju som en jojo - är den ändå tillförlitlig tro? Tar jag bort det positiva ÄL testet så får jag ändå ÄL utsatt till dag 16, fast då med streckad linje. Synpunkter någon?!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Tempar/Fertility friend