• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Minxy
    Pyret 85 skrev 2014-12-08 06:51:43 följande:
    Jag har bara en annan kurva tidigare och då var det en solklar höjning efter dippen.
    Ok. Det kan ju faktiskt vara så att du inte hade ÄL den här månaden. Man räknar med att friska kvinnor har ÄL ca 10-11 ggr/år.

Att det hoppar över en månad är alltså inte så konstigt, dock väldigt irriterande!
  • Pyret 85
    Minxy skrev 2014-12-08 08:07:37 följande:
    Ok. Det kan ju faktiskt vara så att du inte hade ÄL den här månaden. Man räknar med att friska kvinnor har ÄL ca 10-11 ggr/år.

Att det hoppar över en månad är alltså inte så konstigt, dock väldigt irriterande!
    det konstiga är ju att jag hade äggviteflytningar och positivt ÄL-test.
  • stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-08 06:54:16 följande:

Min nuvarande kurva phpZjOJTo95616.jpg

Har du testat att mata in något/några höga värden framåt för att se om FF då anser ÄL möjlig eller om det ej spelar roll? Har själv testat det, förra månaden spelade det ingen roll eftersom hela grafen var så "konfliktfylld". Denna månad verkar det vara så att en dags temphöjning krävs för att ÄL skall markeras ut.

Såg att du skrev något kring ÄL-test också. Kom ihåg att ett positivt sådant inte säger något om ifall ÄL faktiskt skett eller ej.
  • Pyret 85
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-08 08:25:08 följande:
    Har du testat att mata in något/några höga värden framåt för att se om FF då anser ÄL möjlig eller om det ej spelar roll? Har själv testat det, förra månaden spelade det ingen roll eftersom hela grafen var så "konfliktfylld". Denna månad verkar det vara så att en dags temphöjning krävs för att ÄL skall markeras ut.

Såg att du skrev något kring ÄL-test också. Kom ihåg att ett positivt sådant inte säger något om ifall ÄL faktiskt skett eller ej.
    Om jag skriver in 2 dagar höjd temp så räknar den ut ÄL till i torsdags.
  • stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-08 08:53:11 följande:
    Om jag skriver in 2 dagar höjd temp så räknar den ut ÄL till i torsdags.
    Då finns det fortfarande hopp :) Håller tummarna för att du får höjning i morgon!
  • Pyret 85
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-08 08:58:52 följande:
    Då finns det fortfarande hopp :) Håller tummarna för att du får höjning i morgon!
    tack
  • Pyret 85

Temphöjning med 0.1 grad. Kan det vara så att man haft ÄL iaf? Sen tar jag ju inte tempen exakt samma tid varje dag heller eftersom jag är nattkissare så håller jag mig tills jag vaknar och det inte går längre, då tempar jag, och jag börjar jobb olika tider också.

• stjärnasomärdin
    Pyret 85 skrev 2014-12-09 05:23:36 följande:

Temphöjning med 0.1 grad. Kan det vara så att man haft ÄL iaf? Sen tar jag ju inte tempen exakt samma tid varje dag heller eftersom jag är nattkissare så håller jag mig tills jag vaknar och det inte går längre, då tempar jag, och jag börjar jobb olika tider också.

Självklart finns det parametrar som kan fela, som i allt annat. I vilken omfattning har jag ingen kännedom om. Hur många dagar är det sedan du skulle haft ÄL utifrån FF?
  • stjärnasomärdin

Sex dagar sedan ÄL enligt sticka skall ha ägt rum i det fall den skett. Jag ger det en dag till, sen är hoppet ute... Åh vad jag hoppas att jag snart får kallelse till gynmottagningen, tre cykler utan ägglossning och nu börjar jag bli riktigt nojig.... :/

• Pyret 85
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-09 08:32:02 följande:
    Självklart finns det parametrar som kan fela, som i allt annat. I vilken omfattning har jag ingen kännedom om. Hur många dagar är det sedan du skulle haft ÄL utifrån FF?
    Om jag kollar älsekret och ältest så skulle ÄL skett i torsdags. Skulle alltså varit på ÄL+5 idag.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend