• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Millan14

2014bebis - styrkekramar till dig! Vet hur känslan är när man inte vet hur man ska orka vidare. Hoppas du ger dig tid att bara vara, att vara ledsen, arg å sårbar. Förhoppningsvis hittar ni snart svar som är rätta just för er!

83bergkvist - grattis, vilken känsla!!
    Libra- hoppas de gick bra igår. Skönt att kunna räkna ner v nu!

• 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-08 08:51:42 följande:
    Ohh stort grattis! Har du mycket symptom än?
    Jag försöker hålla mig till testdag!
    Inte så värst mycket. Ömma bröst, men det har jag haft sen jag började med Lutinus och sedan igår har jag börjat få molvärk. Det är jättekul med ett plus men jag vågar inte riktigt ta ut något än. Vi ska åka bort över helgen, rå om varandra, testa varje dag och sedan när vår officiella testdag kommer på måndag förhoppningsvis kunna ringa in till Nordic Ivf och berätta att vi är gravida :)
    Jag vet inte varför, men jag är mer orolig nu när vi gjort ivf än vad jag tror att jag varit om vi lyckats själva. Konstigt det där.
    Vilken dag har du testdag?
  • Tyckaom
    83bergkvist skrev 2014-10-08 10:51:36 följande:
    Inte så värst mycket. Ömma bröst, men det har jag haft sen jag började med Lutinus och sedan igår har jag börjat få molvärk. Det är jättekul med ett plus men jag vågar inte riktigt ta ut något än. Vi ska åka bort över helgen, rå om varandra, testa varje dag och sedan när vår officiella testdag kommer på måndag förhoppningsvis kunna ringa in till Nordic Ivf och berätta att vi är gravida :)
    Jag vet inte varför, men jag är mer orolig nu när vi gjort ivf än vad jag tror att jag varit om vi lyckats själva. Konstigt det där.
    Vilken dag har du testdag?
    Det är verkligen inte alls konstigt! Jag njöt inte en sekund av vår dotters graviditet. Jag var livrädd i nio månader. När vattnet gått dansade jag in på förlossningen för att nu fick jag äntligen träffa henne. Nu var oron över. Vi IVF:are har så extremt mycket mer att förlora än dom som blir gravida vid varje cykel. Jag förstår verkligen vad du menar!
    Åk bort och ta hand om varann!!
    Jag har testdag på lördag. Jag hoppas så mycket att tummarna börjar bli blå

Jag hoppas för oss båda att det kommer gå galant!

Kram
  • 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-08 11:05:48 följande:
    Det är verkligen inte alls konstigt! Jag njöt inte en sekund av vår dotters graviditet. Jag var livrädd i nio månader. När vattnet gått dansade jag in på förlossningen för att nu fick jag äntligen träffa henne. Nu var oron över. Vi IVF:are har så extremt mycket mer att förlora än dom som blir gravida vid varje cykel. Jag förstår verkligen vad du menar!
    Åk bort och ta hand om varann!!
    Jag har testdag på lördag. Jag hoppas så mycket att tummarna börjar bli blå

Jag hoppas för oss båda att det kommer gå galant!

Kram
    Vad fantastiskt med en dotter Hjärta
    Ja, men visst har vi mer att oroa oss för. Jag orkar inte börja om igen. Och visst hade det varit fantastiskt med ett sommarbarn :) Om det nu skulle gå vägen hoppas jag att jag kan njuta lite ändå. Jag brukar inte oroa mig så mycket för saker men det här alltså!
    Jag ska hålla alla tummar för dig på lördag!

Kram
  • mom2015

Då var beslutet taget. Vi lämnar vår klinik - vi har förlorat förtroendet totalt och det har pågått sedan 1,5 år tillbaka då vi redan då vacklade mellan att lämna eller ge dem en chans. Då gav vi dem en chans och fick lite "good will!". Men nu är det nog. . Vi har redan bokat möte med Nordic IVF i Malmö och det känns FANTASTISKT.

Längtar till om 2 veckor då vi ska på första samtal på nya kliniken!

Läser man i denna tråden verkar de ha väldigt bra statistik Många som PLUSSar

• Tyckaom
    mom2015 skrev 2014-10-08 12:01:22 följande:

Då var beslutet taget. Vi lämnar vår klinik - vi har förlorat förtroendet totalt och det har pågått sedan 1,5 år tillbaka då vi redan då vacklade mellan att lämna eller ge dem en chans. Då gav vi dem en chans och fick lite "good will!". Men nu är det nog. . Vi har redan bokat möte med Nordic IVF i Malmö och det känns FANTASTISKT.

Rätt beslut! Alla är fantastiska här!!
    Lycka till!!
  • 83bergkvist

Grattis till beslutet om Nordic ivf, vi är jättenöjda och har precis plussat Skrattande
  • Moolie

Oh ja! Nordic är suveräna!! Välkommen till nordic-gänget! ;)
  • Millan14

Mom2015 - kul att ni beslutat er för nordic! Å välkommen till tråden! Kul att följas åt!!

• Tyckaom

En fråga till er alla: Var bor ni? (om man vill svara)
    Själv bor vi i Malmö, men det skulle vara kul och veta var ifrån man åkte för att besöka Nordic. <3

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö