• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Libra, tag kontakt med samtalsstöd, behövs ibland. Ta ledigt från jobb och bara ta hand om dig själv om det skulle få dig att må bättre.

Å håll ut!!! Det är såååå värt det i slutändan när det efterlängtade plusset kommer. För vår del tog det 2 ET och 1 FET inom landstinget och privat 1 ET och en FET innan vår skatt kom. Fem behandlingar. Nu kör vi syskon och är inne på 6:e beroende på hur man rräknar iom att nr 5 blev avbrutet pga inget att återföra. Åldern...... och min sjukdom.

Jag va på VUL idag. 8 äggblåsor räknade vi till, så jag är än så länge mkt nöjd med korta protokollet. Äggplock bokat till tisdag och preliminär återföring fredag. Går detta vägen så blir det e än fantastisk julklapp!!!

Håller tummarna hårt för er som är nära BIM :) Nyfiken på hur det går för er.

• Millan14

Lycka till mom2015!! Hoppas ni får er fina julklapp! ????

Rd 14 för vår del. Nervös är bara förnamnet. I måndags var det två v sedan ÄP. Td på lördag, men vi kommer nog testa imorgon kväll. Tror ni det är ok att testa m icke morgonurin imorgon, rd 15?

Åh, va jag hoppas för oss alla!!

• 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-26 17:32:51 följande:
    Förstår dig precis, den här tiden är så jobbig. Man vill vara positiv hela tiden men så finns känslan i bakhuvudet de andra gångerna man misslyckats. Håller tummarna hårt för att din mens håller sig borta nu.

Jag har börjat få väldigt mycket mensvärk på rd4, hoppas min mens håller sig borta, har bim på lördag.

Hur gick det idag 83bergkvist?
    Det gick bra, upptiningen hade gått som förväntat! Blasten var lite skrumpen på bilden jag fick se men det gjorde inget enligt Pia, de andas ut och in när de är såhär långt gångna.
    Men hon hade däremot svårt att få in den, hon fick byta kateter för att det kom blod i den osv. Det gjorde mer ont än sist, hon rotade runt mer innan hon hittade rätt. Men jag fick se att den låg på plats fint i slemhinnan. Jag var lite ledsen när jag såg att den var lite skrumpen men enligt Pia har hon stora förhoppningar nu när jag gör det i naturlig cykel. Min slemhinna är bättre nu enligt henne. Så vi hoppas, hoppas :)
    Ska du testa redan på lördag? Spännande :) Håller alla tummar.
  • 2014bebis
    83bergkvist skrev 2014-11-27 10:50:03 följande:
    Det gick bra, upptiningen hade gått som förväntat! Blasten var lite skrumpen på bilden jag fick se men det gjorde inget enligt Pia, de andas ut och in när de är såhär långt gångna.
    Men hon hade däremot svårt att få in den, hon fick byta kateter för att det kom blod i den osv. Det gjorde mer ont än sist, hon rotade runt mer innan hon hittade rätt. Men jag fick se att den låg på plats fint i slemhinnan. Jag var lite ledsen när jag såg att den var lite skrumpen men enligt Pia har hon stora förhoppningar nu när jag gör det i naturlig cykel. Min slemhinna är bättre nu enligt henne. Så vi hoppas, hoppas :)
    Ska du testa redan på lördag? Spännande :) Håller alla tummar.
    Usch så jobbigt för dig, men nu är den på plats så nu håller vi tummarna.
    Har egentligen testdag 7/12 men eftersom jag gör fet i naturlig cykel så ska jag få mens på lördag så då vet jag. Idag har jag jätte kraftiga mens smärtor så det är svårt att hålla sig positiv.
    Jag tar Fructus Femina denna gången har aldrig testat förut och kände att det är värt att prova, frågade på kliniken först och fick svaret att det kan säker inte skada. Är det någon annan här som testar med det?

• mom2012

Jag har testat fruktus femina. Första och enda gången vi fått avbryta en ivf utan återföring. Nordic sa det säkert va ok att dricka det men att det va ju väldigt mkt "alkohol" i så vi skippade denna gång.

• mom2012

Det kanske fungerar jättebra för dig! Men vi vet inte pga återförinh uteblev. Va det pga fruktus eller ej. Vet inte det heller. Om någon här i gruppen vill ha så har jag 2 st oöppnade flaskor fruktus femina....

• 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-27 11:07:54 följande:
    Usch så jobbigt för dig, men nu är den på plats så nu håller vi tummarna.
    Har egentligen testdag 7/12 men eftersom jag gör fet i naturlig cykel så ska jag få mens på lördag så då vet jag. Idag har jag jätte kraftiga mens smärtor så det är svårt att hålla sig positiv.
    Jag tar Fructus Femina denna gången har aldrig testat förut och kände att det är värt att prova, frågade på kliniken först och fick svaret att det kan säker inte skada. Är det någon annan här som testar med det?
    Jag gör ju också i naturlig cykel, innebär det att jag också ska testa tidigare? De gav mig ett datum om 2 veckor för test (10/12)..men egentligen borde min mens komma redan runt den 6:e dec?
  • mom2012

De tar i med testdagarna så man ska hinna få mens eller ett säkert pluss. Jag är testgalen...kan ej hålla mig utan börjar testa för tidigt var gång....

• Millan14

Mom2015 - va inte meningen med alla frågetecken i mitt förra inlägg.

Vad tror ni? Ok att ta gravtestet med eftermiddagsurin imorgon, rd 15?

Kram på er!!

• Libra1
    Millan14 skrev 2014-11-27 08:15:57 följande:

Libra1- tråkigt att höra att du mår så dåligt! Skriv om du vill, vi finns å lyssnar! Jag förstår dig på så vis att för varje behandling som vi gör så är den mer å mer psykiskt å fysiskt påfrestande! Energin å det positiva tänker försvinner mer å mer för varje gång vi går igenom detta. Vet inte om du/ni känner igen er?!

Jag hoppas att allt detta är värt det i slutet, att vi får det vi kämpar för!

Libra1-när hade du tänkt testa? Hur mår du förutom att du känner dig deprimerad?

Kram till dig å alla andra där ute!

Det är ju så, att det känns värre för varje gång. :-/

Idag mår jag lite bättre. Har träffat en IVF-vän och pratat av mig lite.

Har testdag på tisdag. Tror jag väntar tills dess. Vill inte bli ledsen i onödan. Har haft mycket symptom. Igår försvann dem helt för att komma tillbaka idag. Blir lite smått galen.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö