• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    mom2012 skrev 2014-11-27 10:00:05 följande:

Libra, tag kontakt med samtalsstöd, behövs ibland. Ta ledigt från jobb och bara ta hand om dig själv om det skulle få dig att må bättre.

Å håll ut!!! Det är såååå värt det i slutändan när det efterlängtade plusset kommer. För vår del tog det 2 ET och 1 FET inom landstinget och privat 1 ET och en FET innan vår skatt kom. Fem behandlingar. Nu kör vi syskon och är inne på 6:e beroende på hur man rräknar iom att nr 5 blev avbrutet pga inget att återföra. Åldern...... och min sjukdom.

Jag va på VUL idag. 8 äggblåsor räknade vi till, så jag är än så länge mkt nöjd med korta protokollet. Äggplock bokat till tisdag och preliminär återföring fredag. Går detta vägen så blir det e än fantastisk julklapp!!!

Håller tummarna hårt för er som är nära BIM :) Nyfiken på hur det går för er.

Jag går till en kurator varannan vecka. Det hjälper lite. Även att träffa andra i samma situation. Imorgon ska jag till VC och fråga efter mer sjukskrivning.

Detta är vårt 6:e försök med den 5:e återföringen. Har blivit gravid 2 ggr. Så ger inte upp ännu. Men det är tufft. För mig lugnar inte ett plus helt då vi både haft ett MA i vecka 10 och förlorat vår dotter i vecka 22. Men visst, ett plus är ju det jag strävar efter. Sen får man ta tag i de andra rädslorna.

Ett stort lycka till på tisdag. :)
  • mom2015

Millan svårt att råda alla är vi olika. Om du testar innan testdag så får du vara förberedd på att testet kanske är negativt pga du testar för tidigt, eller helt enkelt negativt. Testar du postivit så kommer du inte att ångra du tjuvtestade för tidigt.

Jag har testat efter ÅF för att se att ovitrellen gått ur, sen har jag testat runt dag 12 efter ägglossning.

• Millan14

Tack för ditt svar, mom2015. Ja, alla är olika, så det är svårt. Jag har td på lördag, så det blir en dag tidigare. Å på måndag som kommer är de 3 v sedan ÄP.

Får se hur vi gör! :)

• Libra1

Någon som testat Nordics samtalskontakt på Hälsomedicinskt Center?

• mom2015

Oh va spännande Millan. Lycka till I morgon bitti med ditt test. Hoppas där visar sig ett starkt plus!

I går kväll kräktes jag igen. Har mått illa ända sedan jag började med Oraglutan. Undrar om det kan vara den?
    Har kontaktat Nordic nu för att få hjälp och se om det är något vi kan förändra med medicinerna. OM inte kommer jag ligga här på soffan med min kräkspann fram tills söndag när jag tar Ovitrellen

• Libra1
    mom2015 skrev 2014-11-28 10:02:06 följande:

Oh va spännande Millan. Lycka till I morgon bitti med ditt test. Hoppas där visar sig ett starkt plus!

I går kväll kräktes jag igen. Har mått illa ända sedan jag började med Oraglutan. Undrar om det kan vara den?
    Har kontaktat Nordic nu för att få hjälp och se om det är något vi kan förändra med medicinerna. OM inte kommer jag ligga här på soffan med min kräkspann fram tills söndag när jag tar Ovitrellen

Usch! Låter jobbigt. Kan kanske vara den. Har du IBS eller andra problem med magen? Jag mår lätt illa av medicinerna och blir dålig i magen. Jag har IBS.
  • mom2015

Nej jag har inte IBS men däremot Endometrios och en pågående jättestor chokladcysta full med blod som nästan tagit halva äggstocken. Kan vara det som spökar nu när äggstockarna stimulears.

Mår inte illa nu, får se om det kommer tillbaka när jag tagit Orgalutran I kväll. Funderar på att ta gonal-f redan nu så att jag får se vilken som verkligen gör mig illamående...

• Libra1
    mom2015 skrev 2014-11-28 12:29:43 följande:

Nej jag har inte IBS men däremot Endometrios och en pågående jättestor chokladcysta full med blod som nästan tagit halva äggstocken. Kan vara det som spökar nu när äggstockarna stimulears.

Mår inte illa nu, får se om det kommer tillbaka när jag tagit Orgalutran I kväll. Funderar på att ta gonal-f redan nu så att jag får se vilken som verkligen gör mig illamående...

Gonal-f mår jag däremot mer illa av. Jag tror att vissa är mer känsliga än andra för hormoner. Hoppas du orkar stå ut till på söndag.
  • 83bergkvist

Hej på er!
    Någon som fått feber och fruktansvärd huvudvärk efter insättning? Jag blir galen på att inte få ta Ipren, det är oftast det enda som hjälper mig mot huvudvärk.
    Min man har varit sjuk en vecka så jag vet inte om det är han som smittat eller om det är på grund av insättningen. Jag hoppas inte att det kan orsaka problem för den lilla blastocysten iallafall.

Sedan har jag mått fruktansvärt dåligt psykiskt sedan i onsdags, ångestattacker och som om min hjärna inte hänger med. Jag har iofs ett extremt stressigt jobb, har eget bolag och har så sjukt mycket att göra och kan liksom inte bara strunta i det. Fick ett totalt break idag där jag bara bröt ihop, klarar inte att jobba så mycket just nu. Förstår om den lilla blaston inte vill stanna i denna stressade kroppen så vi får väl se hur det går..

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö