• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2015

Hej tjejer.
    Måste fråga om någon av er har mått illa och kräkt under behandling? Jag har tagit Elonva (depå) och sedan 2 dgr Oraglutan.
    Har kräkts I natt och nu på morgonen.
    Kan ju vara magsjuka (det går på dagis sa mannen när han lämnat dottern).
    ??

• 2014bebis

Rd3 här, känner inget men det är väl för tidigt ännu.
    Hoppas vi alla kan få en fin julklapp i år Glad.

Mom2015, jag har aldrig kräkts under mina behandlingar, kan  ju vara att du fått magsjuka. Hoppas du mår bättre snart.

83bergkvist lycka till imorgon!! 

• Libra1
    Millan14 skrev 2014-11-25 09:14:01 följande:

Oj! Det va inte meningen.

Jag hade bim igår, då va de två v sedan ÄP.

Ah! Läste fel. Heja oss!!! :)
  • Libra1
    mom2015 skrev 2014-11-25 10:57:40 följande:

Hej tjejer.
    Måste fråga om någon av er har mått illa och kräkt under behandling? Jag har tagit Elonva (depå) och sedan 2 dgr Oraglutan.
    Har kräkts I natt och nu på morgonen.
    Kan ju vara magsjuka (det går på dagis sa mannen när han lämnat dottern).
    ??

Kräkts har jag aldrig gjort. Men kan bli dålig i magen av vissa mediciner. Vet att vissa mår dåligt av Östrogen. Vad är Elonva för något?

Krya på dig!
  • Millan14

Mom2015 - jag har inte heller kräkts av medicinerna el behandlingen, men har heller inte tagit de mediciner du tar.

Hoppas du slipper må dåligt mer!

• mom2015

Elonva är en vidareutveckling av Gonal-F, som fungerar en depåspruta som räcker I ca 7-8 dgr. Jag tog den CD2 och nästa gang jag tar en spruta är CD8 efter VUL. Då börjar jag med Gonal-F.

Fick veta av min man att det är vinterkräksjuka på dagis, så tror jag har svaret där. Har fått boka om min VUL tid för jag är ganska svag och omtumlad idag så jag tror inte jag klarar att köra 2 h I morgon enkel resa.  

• Libra1
    mom2015 skrev 2014-11-25 14:42:03 följande:

Elonva är en vidareutveckling av Gonal-F, som fungerar en depåspruta som räcker I ca 7-8 dgr. Jag tog den CD2 och nästa gang jag tar en spruta är CD8 efter VUL. Då börjar jag med Gonal-F.

Fick veta av min man att det är vinterkräksjuka på dagis, så tror jag har svaret där. Har fått boka om min VUL tid för jag är ganska svag och omtumlad idag så jag tror inte jag klarar att köra 2 h I morgon enkel resa.  

Usch vad tråkigt! Hoppas du kryar på dig snabbt.
  • Moolie
    mom2015 skrev 2014-11-25 14:42:03 följande:

Fy så tradigt! Håll dig hemma och bli frisk med dig nu! :))
  • mom2015

Tack Tack! Mår mycket batter idag. Tack o lov hade jag av en slump Prrimperan hemma som kunde stilla det jobbbiga "mol-illamåendet" så jag sov riktigt gott I natt. I kväll får vi se om illamåendet kommer tillbaka, I så fall är det Oraglutanen jag reagerar mot.

Lyckades även boka om VUL till torsdag så jag kan vila idag..  

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö