• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Millan14

Mom2015- skönt att du är bättre å kan vila idag! Hoppas att du inte blir dålig igen ikväll.

Här e de rd 13, ännu ingen mens i sikte. Sjukt nervös! Tror jag går sönder om det inte fungerat. Jag börjar hoppas samtidigt som jag vet att jag varit i den här sitsen förr utan att lyckats! Kan inte bara dagarna gå snabbt nu!! Td på lördag, men tänkte ta redan på fredag.

• 2014bebis
    Millan14 skrev 2014-11-26 10:09:52 följande:

Mom2015- skönt att du är bättre å kan vila idag! Hoppas att du inte blir dålig igen ikväll.

Här e de rd 13, ännu ingen mens i sikte. Sjukt nervös! Tror jag går sönder om det inte fungerat. Jag börjar hoppas samtidigt som jag vet att jag varit i den här sitsen förr utan att lyckats! Kan inte bara dagarna gå snabbt nu!! Td på lördag, men tänkte ta redan på fredag.

Förstår dig precis, den här tiden är så jobbig. Man vill vara positiv hela tiden men så finns känslan i bakhuvudet de andra gångerna man misslyckats. Håller tummarna hårt för att din mens håller sig borta nu.

Jag har börjat få väldigt mycket mensvärk på rd4, hoppas min mens håller sig borta, har bim på lördag.

Hur gick det idag 83bergkvist?
  • Millan14

Tack 2014bebis!! Hoppas det går bra för er åxå!

Ff ingen mens, timmarna sniglar sig fram å flytningar fr lutinusen gör att man håller på att bli knäpp på riktigt!!!

Håller tummarna för alla där ute!!

• mom2012

Håller tummarna för er som ruvar o passerat bim! :)

Ni som kör ovitrelle även efter äggplock. Hur ofta och vilken dos? Hur länge? Jag får också blödning innan testdag....

• ITM

Mom2012 jag kommer inte ihåg exakt vilken dos jag tog av ovitrellen men det är

Absolut inget som man ska mixtra med själv. Kliniken Har ett framtaget schema för detta och är väldigt observanta så man inte blir överstimulerad. Men du kan ju ta upp det Pia eller vem du har?!

Jag gjorde 4 frysåterföringar på

RMC och fick blödningar så snabbt som 2-6 dagar efter fet... Ingen sa något om detta, det enda de sa att de fanns inget annat o göra.

Vid mitt första ET på Nordic träffade vi en läkare som hette Ulf.

Jag frågade även honom om de fanns något man kunde göra för att "slippa" blödningarna så tidigt men fick till svar att det inte fanns något. Av en ren slump så tog jag upp de med Pia inför vårt andra ET och på fullaste allvar så la hon sina händer i ansiktet o sa- oj du menar inte detta? Då måste vi stödja med ovitrelle efter ÄP o de lyckades....så lyft frågan inför nästa försök.

Bebis2014 jag håller mina tummar för er så de är helt blå...;)

• ITM

Oj vilka konstiga hopp i mitt förra inlägg... Sorry! Skyller på mobilen

• Libra1
    mom2012 skrev 2014-11-26 20:46:15 följande:

Håller tummarna för er som ruvar o passerat bim! :)

Ni som kör ovitrelle även efter äggplock. Hur ofta och vilken dos? Hur länge? Jag får också blödning innan testdag....

De har ganska lång tid för testdag så jag tror de flesta får mens innan.

Jag har en kort cykel på 25 dagar och en lutealfas på 11 dagar. Har börjat få spottings ännu tidigare så det är därför.

Jag har tagit 1/4 först varannan dag, sen var tredje. Tog sista dosen igår på rd11.

Hur mår ni? Själv känner jag mig sjukt deprimerad. Klarar inte av den här pressen längre. :(
  • Millan14

Libra1- tråkigt att höra att du mår så dåligt! Skriv om du vill, vi finns å lyssnar! Jag förstår dig på så vis att för varje behandling som vi gör så är den mer å mer psykiskt å fysiskt påfrestande! Energin å det positiva tänker försvinner mer å mer för varje gång vi går igenom detta. Vet inte om du/ni känner igen er?!

Jag hoppas att allt detta är värt det i slutet, att vi får det vi kämpar för!

Libra1-när hade du tänkt testa? Hur mår du förutom att du känner dig deprimerad?

Kram till dig å alla andra där ute!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö