• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

9 mm oroar mig lite iom att min gyn sagt jag haft lågt progesteron efter ägglossning. Men jag har berättat det så nu kan jag bara lita på doktorn:)

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-02-04 18:53:09 följande:

Hur har era siffror sett ut från äggplock? Antal äggblåsor, antal mogna, antal befruktade?

Om jag minns rätt fick vi ut 13 ägg, varav 10 blev befruktade. Vid ET (5 dagar) fanns 4 kvar. 2 till frysen dagen efter (1 blastocyst tacklade alltså av över natten då). Jag har ingen uppgift om hur många äggblåsor jag hade - många. Var på gränsen till överstimulerad. Drabbades av vriden äggstock (pga cystor) i första trimestern och opererades akut för detta. Plågsamt! Hade massiva skuldkänslor gentemot mitt ofödda barn för alla mediciner som jag tvingades ta, narkos m.m.

Funderar nu på FET, men vi ska diskutera med kliniken. Tydligen har vi en del prover som går ut i maj. Hade gärna gjort FET i april, om det alls är möjligt.
  • MålaMittHjärta

Fått tid till läkarbesöket den 2 Mars och får se sen hur snabbt vi kan börja :) Känns otroligt skönt att det är igång iaf (lite irriterad på sambon som egentligen skulle ringa förra veckan när jag var i skolan men han glömde flera gånger....Eller han VILLE inte ringa, är tydligen jättefarligt att prata i telefon..) 

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Sindyrella1983

Ikväll är det dags för Ovitrelle Skrattande Och imorgon är jag sprutfri sen ÄP på onsdag! Jag riktigt längtar och vill att det ska bli onsdag nu!!! 

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-09 13:48:28 följande:

Ikväll är det dags för Ovitrelle Skrattande Och imorgon är jag sprutfri sen ÄP på onsdag! Jag riktigt längtar och vill att det ska bli onsdag nu!!! 

Ett stort lycka till på onsdag! :)
  • mom2012

Ruvardag3 med 3dagars embryo....oj vad tiden går sakta ruvartiden jämfört med sprutperioden :)

Har små hopp till detta försöket men det skulle vara så fantastiskt underbart om det går vägen ????

• mom2012

En fråga - brukar ni gå upp i vikt under behandlingarna?

Jag brukar gå upp 2-3 kg och går kanske ner 1 av dem :(

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-02-09 22:48:18 följande:

En fråga - brukar ni gå upp i vikt under behandlingarna?

Jag brukar gå upp 2-3 kg och går kanske ner 1 av dem :(

Jag brukar gå upp när jag tar Synarela. Inte annars. Svåra kilon att få bort. Fasar för både det och p-piller nu. :-/
  • mom2012

Min chef sa idag att jag äter mkt godis. ..stämmer nog. Äter något varje dag. Idag var en jobbig dag så det slank ner en hel rulle marabouro.....

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö