• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Tack tjejer!

Idag mår jag faktiskt lite bättre. Jag tror det har med medicinerna att göra. Jag tar östrogenplåster för att jag fick sådan kroppsvärk av Synarelan. Riktigt jobbigt! Det hjälpte faktiskt. Men när jag började med östrogen så kände jag mig mer deppig.

Jag ska till VC imorgon. Får diskutera med henne om Sertralinet jag tar. Om jag ska höja eller ligga kvar på samma dos. Hatar alla dessa mediciner jag proppar i mig. Inte så konstigt att man mår som man gör kanske.

Jag skrev ett mail till Nordic och ville att någon läkare ska ringa upp mig. Sorana är inte snabb. Hoppas på att Pia kan ringa upp mig nästa vecka iaf.

• mom2012

Skönt att du känner dig lite bättre idag. Ibland får jag pms liknande besvär trots Enanton. Denna månaden innan sprutstart fick jag en blödning. SÅ OBRA. Men allt verkar som det ska ändå.

• Gina43
    Libra1 skrev 2015-05-05 19:54:37 följande:

Ingen hörde av sig. Inte ens ett mail. :(

Mailade du till under behandling? Det låter märkligt! De brukar ju ringa samma dag om det brådskar och man har uttryckt önskemål om att bli uppringd samma dag (samma sak om man lämnar meddelande på telefonsvararen). Var du tillräckligt tydlig om när du ville bli uppringd?
  • Gina43

Libra: Så du ska testa utan östrogenplåstret nu? Det var väl ditt förslag från början att prova med plåster, för att motverka biverkningarna från Synarelan, om jag förstod det hela rätt? Om du tror att plåstren är boven, finns det inget annat som du kan ta? Bra att kolla upp med din VC-läkare ang Sertralinet så att medicineringen funkar tillsammans med det andra du tar. Ibland funkar ju inte vissa preparat tillsammans.

Skönt att höra att du mår bättre!

• mom2012

Skönt du mår lite böttre Libra!

Hörde någon från Nordic av sig och fick du hjälp på vc?

Någon annan som snart ska ha äggplock I gruppen?

Ska på vul på måndag och preliminärt plock onsdag eller fredag. Jag hoppas på fredag för jag ska på tjänsteresa. Men det får lösas.... behandlingen är viktigast just nu.

Ska bli då spännande denna gång då jag har ny behandling denna gång. Någon annan som har erfarenhet av att fortsätta spruta med ovitrelle även efter ägglossningsdagen för att hjälpa kroppen med hcg?

Jag har även ätit q10 I snart 4 mån. Får se om det gör någon skillnad.....

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-06 17:17:00 följande:

Skönt du mår lite böttre Libra!

Hörde någon från Nordic av sig och fick du hjälp på vc?

Någon annan som snart ska ha äggplock I gruppen?

Ska på vul på måndag och preliminärt plock onsdag eller fredag. Jag hoppas på fredag för jag ska på tjänsteresa. Men det får lösas.... behandlingen är viktigast just nu.

Ska bli då spännande denna gång då jag har ny behandling denna gång. Någon annan som har erfarenhet av att fortsätta spruta med ovitrelle även efter ägglossningsdagen för att hjälpa kroppen med hcg?

Jag har även ätit q10 I snart 4 mån. Får se om det gör någon skillnad.....

Jag testade Ovitrelle sist. Ingen blödning alls innan testdag. Så det fungerade i alla fall. Ska göra det igen nästa gång. Enda nackdelen var att jag kände mig smått överstimulerad hela tiden och fick vara sjukskriven. Men det är det värt!!! :)
  • Libra1

Inte ett ljud från Nordic även om jag skrev att jag ville bli kontaktad snarast. Men vid 20:15 ringde Pia mig hemifrån. Det var uppskattat. Ska testa att ta ett halvt plåster istället.

Var på VC idag och gjorde en rektoskopi. Inget konstigt. Ska få göra en koloskopi också för att utesluta att det inte är något fel på tarmen. Fick så fruktansvärt ont idag efter laxerande. Min man fick leda mig dit.

Mitt TSH ligger på 2,7 BTW. Något högt. Vet ni vad Nordic har för gräns? RMC har 2,5. Måste nog börja med Levaxin. Många kliniker tycker att man bör ligga runt 1 vid IVF. Det kan vara därför det blir tidiga missfall kanske. + endometrios som stör. Om det bara kunde sluta göra ont.

Någon som har sammanväxningar i buken?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö