• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-14 09:05:20 följande:

Två var de!

Hur mår du? Spännande med UL snart? Är det nästa vecka?

Jag mår faktisk bra, är dock lite lättirriterad och trött annars är jag som vanligt. Förutom att mina jeans helt plötsligt är taighta och knappt går att knäppa. 

Jo UL på tisdag, ska bli så spännande att se om allt är okej. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • mom2012

Äggplock klart här. Herregud vad ont det gör med endometrios och äggplock. Jag kan ju jämföra med 2008-2009 och då kändes det absolut ingenting.

Det blev 10 ägg och ett som läkaren ej vågade ta pga vi då hade fått gå rakt igenom en stor cysta.

Nu är det väntan på att få svar på hur många some befruktas och sen delar sig...... det är vårt problem att många faller bort.

Håll tummarna :)

• mom2012

Gina43 det är nog ganska normalt att olika cykler ger olika resultat. Varför sänkte de dos från förra gång och denna? Om du fick så bra resultat sist.borde de.kört samma?

Va lycklig över dina blastosyster :). Av 15 behandlingar har vi aldrig fått till blastosyst.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-15 09:13:26 följande:

Äggplock klart här. Herregud vad ont det gör med endometrios och äggplock. Jag kan ju jämföra med 2008-2009 och då kändes det absolut ingenting.

Det blev 10 ägg och ett som läkaren ej vågade ta pga vi då hade fått gå rakt igenom en stor cysta.

Nu är det väntan på att få svar på hur många some befruktas och sen delar sig...... det är vårt problem att många faller bort.

Håll tummarna :)

Jag håller tummarna superhårt!!! :)
  • Blomster84

Vi har insättning imorgon. Ser verkligen fram emot det! Vi ska få tillbaka en blastis.

Det ska bli kul att se om vi får några till frysen också. Är faktiskt imponerad över att dom har öppet på lördagar. Vet iofs inte hur vanligt det är att kliniker har öppet på lördagar...

När plussade ni som fick tillbaka en blastis?

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-15 09:17:29 följande:

Gina43 det är nog ganska normalt att olika cykler ger olika resultat. Varför sänkte de dos från förra gång och denna? Om du fick så bra resultat sist.borde de.kört samma?

Va lycklig över dina blastosyster :). Av 15 behandlingar har vi aldrig fått till blastosyst.

Jo, jag vet att det kan vara olika. Jag vet inte varför man började lägre och valde att ligga kvar på den lägre dosen fram till andra VUL istället för att höja. Gissar att mina äggstockar var så pigga förra gången. Och så månar de väl om min hälsa förstås! Jag har bett om en avstämning med läkaren för att förhoppningsvis få lite svar.

Jag skäms lite när jag beklagar mig. Fast jag undrar om vi verkligen borde fortsätta med långtidsodling när bortfallet blir så stort. Fler i frysen gör ju att man kan få en chans lite oftare (i naturlig cykel). Nu är jag ledsen för att det blir full behandling igen nästa gång. Då kommer jag att vara i tjänst i jobbet igen och mitt jobb "funkar" liksom inte med IVF. Det övervakas, räknas timmar, det är hård press och man ska vara 100% tillgänglig jämt och prestera i topp. Oregelbunden frånvaro är märklig på jobbet och det finns inget utrymme för att vara hormonpåverkad eller känslig. Jag vet inte hur vi ska få ihop det. Sedan är det inte läge ekonomiskt heller, men det får vi väl lösa, vid sidan av att även fixa äktenskapet
  • mom2012

En del företag har bruttolönavdrag för ivf och tex. Ögonlaser. Kolla om ni har det,eller om du kan få det.

Ang jobbet. Vet hur det är....men du kanske har en förstående chef som låter dig få de lediga dagar du behöver. Kanske du kan byta schema och jobba in timmar här o där?

Gör inget du beklagar dig, du kan få stöd av oss i gruppen.

Snart testdag?

• mom2012

PS. De som faller bort på långtidsodling hade troligen blivit samma resultat i livmodern. Så känn inte så....

• Gina43

Tyvärr, förstående chef är det sista jag har. Min chef är hemskt olämplig i sin roll (hård, krävande, omogen i sitt chefsskap, har inget tålamod). Jag vill helst byta jobb till något lugnare men har inte hittat något nytt under föräldraledigheten. Det dyker nog upp något längre fram. Bruttolöneavdrag kräver att man berättar syftet? Tyvärr måste jag hålla det hemligt för arbetsgivaren eftersom det skulle påverka min löneutveckling (tyvärr sant). Vi hittar pengar på annat sätt. Ekonomin är inte så fet just här och nu, men vi ordnar det.

Jo, visst bortfall är det ju pga att vissa embryon inte var dugliga, men det kan inte gälla alla. Labbet är ju inte direkt den optimala miljön för embryona. Det är det ju livmodern som är. Jag tror säkert att en del hade klarat sig bättre i "rätt" miljö. Odlingen har ju bara ett syfte: att försöka välja ut det bästa ur kullen. 6 dagars odling är en lång tid.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö