• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Är det ens möjligt att få ägglossning när man går på Synarela? Har alla symptom som värk, sekret och migrän. Märkligt!!!

• mom2012

Gina43 mår bättre nu. Rejält öm fortfarande. Dumma dumma endometrios. Var förberedd på att plocket skulle göra ont kom att ultraljudet innan va outhärdligt. Förberedde med narkossköterskan så hon va beredd och gav mig extra smärtlindring och lite sovmedicin så att jag blev völdigt lullig. De va jättesnälla.

• mom2012

Libra jag hade samma känsla i april...och dagen före stimuleringsdagen fick jag jag en blödning. Man kan nog ta blodprov för att se så man är nedreglerad. Hoppas allt är ok!

Här väntar jag på samtal från Nordic ang mina ägg och om de befruktades inatt....

• mom2012

Tråkigt Gina43 men än finns det hopp om plus eller?

Nu har Nordic ringt. Ser ut som det brukar.... Många föll bort. 10 äggblåsor blev 9 ägg där 1 var omoget så de gjorde icsi på 8 ägg. Av dem 8 har 5 blivit befruktade. Nu återstår nästa moment....delningen. Då brukar vi tappa några till.

Hur som..kommer bara tänka på mina ägg hela helgen. Hönsmamma På måndag är de 3 dgr och då gör vi återföring.

• Gina43

Oj vilken rysare med äggen! Vi får hoppas att ni har många kvar på måndag!

Jodå! Det är ju BIM -4 eller -3 idag, så det är tidigt och det är en bra bit kvar till TD. Jag plussade tydligt - men ganska svagt - på RD9 förra gången. Det var första gången jag testade, då på förekommen anledning, att det började sticka i äggstockarna igen. Jag tänkte testa på nytt på RD9 nästa gång för då är det BIM.

Den här gången är det lite jobbigt med Lutinusen, har kramper nästan hela tiden (hade även före ET).

• Blomster84

Så nu har vi satt in en fin liten blastis. Testdag den 30/5. Evigheter tills dess.... Suck!

Men, vi fick tre blastocyster till frysen. Evt 4. Känns fantastiskt!

• MålaMittHjärta

gina43: När har du td? Testade du väldigt tidigt så kan det ju bli + ändå sen lite längre framåt. 

mom2012: Jo det är ju en del moment med äggen de ska ju klara av att vara mogna, befruktas och sen delas. Jobbig väntan men som sagt håller tummarna :)

blomster84: Härligt och håller tummarna :) Det är nog den jobbigaste väntan fram till TD och sen den jobbiga väntan fram till v12. 

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-16 13:55:26 följande:

blomster84: Härligt och håller tummarna :) Det är nog den jobbigaste väntan fram till TD och sen den jobbiga väntan fram till v12. 

Så sant! Har fått så många missfall så även om det är blir ett + lär det ta tid innan jag slutar oroar mig. Men det är ett senare problem just nu. Dock sa dom idag att jag skulle fortsätta med Lutinus fram till UL om vi lyckas denna gången. Om det kan hjälpa minsta lilla så varför inte :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö