• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta

Gina43: Skrev precis ett långt svar som försvann :(
    Vi gör IVF pga av manlig faktor och känner tyvärr igen lite av det du skriver. 

Vad trist att det inte blev något i frysen men håller tummarna för guldägget, när har du testdag?

Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-12 16:38:31 följande:

Hej alla!

Vi var på äggplock igår på Nordic ivf i Malmö igår. Blev 10 ägg och idag fick vi reda på att 9/10 blev befruktade och ser bra ut. Ska få tillbaka en blastocyst på lördag. Detta är vårt andra ivf försök. Båda har varit färska. Förra gången fick vi tillbaka ett 3 dagars som tyvärr inte gick vägen. Vi gör ivf då jag blev tvungen att operera bort äggledarna pga utomkveds för 4 år sedan.

Hur går det för er andra på Nordic?

Åh vilket bra resultat, håller tummarna för blastocysten :)

Jag är i v7 och på tisdag är det dags för ultraljud :)
  • Blomster84
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-12 17:00:19 följande:

Åh vilket bra resultat, håller tummarna för blastocysten :)

Jag är i v7 och på tisdag är det dags för ultraljud :)

Åh vad fantastiskt! All lycka till er!

Hur många försök gjorde ni om jag får fråga?
  • MålaMittHjärta
    Blomster84 skrev 2015-05-12 17:04:32 följande:
    Åh vad fantastiskt! All lycka till er!

Hur många försök gjorde ni om jag får fråga?
    Åh tack :) Kan fortfarande inte fatta att det har lyckats :)

Vi gjorde 1 försök till sonen och 2 försök till syskonförsök (varav ett var ett misslyckat FET)
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-12 16:50:42 följande:

Gina43: Skrev precis ett långt svar som försvann :(

Vi gör IVF pga av manlig faktor och känner tyvärr igen lite av det du skriver. 

Vad trist att det inte blev något i frysen men håller tummarna för guldägget, när har du testdag?

Vad synd att ditt svar försvann. Just nu känns det som om min relation ska gå sönder, så besviken är jag på min man. Att man ska behöva tjafsa för att han ska göra sin (ytterst begränsade) del. Särskilt när det är manlig faktor.

Det blir ju inte bättre av att jag konstaterar att han inte ens givit mig en tröstkram när våra två embryon i frysen inte klarade upptiningen eller givit mig någon "det blir bra"-kram nu under behandlingen. Att han sedan "skojade" om att det nog är barnet man saknar när man är ute och reser och inte sin fru gör mig sur (han åkte igår). Här går jag på hormoner för att ge honom ett barn till..

Jag vågar inte tro att det här försöket lyckas. Det vore väl alltför tursamt! Du blev gravid med andra barnet på din andra återföring vilket förstås ger hopp eftersom det då är möjligt, men du är några år yngre än jag! Läkaren sa "det ser bra ut" och hon lät positiv, men den här blastocysten var inte lika fin som den som blev min son. De sa inte vilken gradering som blastocysten hade. Jag gissar att den var bra men inte topp. Det kan ju förstås bli barn ändå.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-05-12 19:39:54 följande:
    Vad synd att ditt svar försvann. Just nu känns det som om min relation ska gå sönder, så besviken är jag på min man. Att man ska behöva tjafsa för att han ska göra sin (ytterst begränsade) del. Särskilt när det är manlig faktor.

Det blir ju inte bättre av att jag konstaterar att han inte ens givit mig en tröstkram när våra två embryon i frysen inte klarade upptiningen eller givit mig någon "det blir bra"-kram nu under behandlingen. Att han sedan "skojade" om att det nog är barnet man saknar när man är ute och reser och inte sin fru gör mig sur (han åkte igår). Här går jag på hormoner för att ge honom ett barn till..

Jag vågar inte tro att det här försöket lyckas. Det vore väl alltför tursamt! Du blev gravid med andra barnet på din andra återföring vilket förstås ger hopp eftersom det då är möjligt, men du är några år yngre än jag! Läkaren sa "det ser bra ut" och hon lät positiv, men den här blastocysten var inte lika fin som den som blev min son. De sa inte vilken gradering som blastocysten hade. Jag gissar att den var bra men inte topp. Det kan ju förstås bli barn ändå.
    Åh vad tråkigt när relationen strular :( 

Vi har haft våra stunder och är faktiskt lite besviken över att min sambo inte har varit så delaktig i detta försöket. Han "glömde" ringa kliniken flera gånger när vi skulle skriva in oss och har bara ringt en gång pga av att jag tvingade honom för jag inte kunde. Så jäkla trött att JAG ska ringa hela tiden. 

Men jag kanske är extra känslig nu? Snart slut med lutinus HURRA :)

Håller iaf tummarna ändå :)
  • Gina43

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Jag har några fertila år kvar och jag vill ha fler barn. Samtidigt är jag inte säker på att jag vill ställa upp på fler sådana här behandlingar eftersom jag känner mig sviken av min man. Det kanske får vara nog med besvikelser från hans sida nu.

Det vore skonsammare för mig att åka till Danmark och insemineras (med donerad sperma), men då blir det ju inte min mans biologiska barn. Och hur skulle det funka i äktenskapet eftersom det redan finns ett biologiskt barn? Om jag får välja mellan fler barn och min man så väljer jag att vilja ha fler barn. Någon ny man lär jag ju inte hinna hitta före 40.

• mom2012

Gina43 så tråkigt att höra att ni kämpar i relationen och besvikelser. Jag är ingen psykolog men är ni överens om syskon? Det låter lite som att du är på och han är inte med på tåget. Kanske ni ska ha ett samtal.om vad ni vill...lägga korten på bordet lite.

Vill han samma som dig kanske ni även ska prata om hur ni upplever ivf och hur ni kan stötta varandra?

Hoppas på att det blir ett plus för dig nu!

• mom2012

För egen del närmar det sig ovitrelle på onsdag och äggplock på fredag. Ska bli spännande och samtidigt skönt.........Detta är mitt livs sista äggplock för detta är vårt sista försök. Sen blir det äggdonation om vi ej lyckas. Hoppet är det sista som lämnar mig så även om oddsen är låga hoppas jag på plus så klart.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-12 22:54:31 följande:

För egen del närmar det sig ovitrelle på onsdag och äggplock på fredag. Ska bli spännande och samtidigt skönt.........Detta är mitt livs sista äggplock för detta är vårt sista försök. Sen blir det äggdonation om vi ej lyckas. Hoppet är det sista som lämnar mig så även om oddsen är låga hoppas jag på plus så klart.

Lycka till på fredag, håller tummarna att ert försök lyckas.
    Men skönt med en plan b. Kan man göra ivf på nordic med äggdonation eller vart vänder man sig då?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö