• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43

Tack tack! Det känns fint att få snälla kommentarer!

Tja, vi har en kommande flytt här också! Det ska bli spännande med nytt hem, att göra något till sitt. Tummar fortfarande prospektet med alla bilder och drömmer om hur det ska inredas.

Har egentligen mycket att pyssla med, men har fortfarande lite molvärk i magen och är törstig. Kroppen känns svullen! Måste ta mig samman och gå ut! Får ju inte direkt mycket gjort här..

• mom2012

Vilken bra befruktning!

För vår del har det varit negativa trenden för varje steg efter äggplock. Tex. 8 ägg plockade 6 befruktade 4 delat sig och 1 bra kvar. vi har aldrig haft en blastosyst.

Jag har också bra amh trots ålder men har ändå fått så hög dos gonalf som 375. 2011 blev jag överstinulerad på 150. ... men visst jag är äldre nu...

• mom2012

Libra jag har aldrig gjort rekto, gastro eller koloskopi. Jag är dock opererad och rensad på endometrios sammanvöxtningar samt härdar. Helt katastrof i magen och fick remiss till ivf direkt efter op.

• Gina43

Jaha tjejer, gravidbulan är fixad i väntan på embryot.. (jäkla Lutinus..)

..Just nu ligger det dessutom 7 kg värmedyna med tassar på den uppsvällda buken (nej, den delen var inte heller valfri..) Undrar om katten hjälper mig när det är dags att ruva? Han gjorde det ju så fint sist! "Katteffekten" stressar av i alla fall.

Tråkigt att höra om kampen mot endo. Det verkar hemskt jobbigt!

• Gina43

BAH! Jag tänker verkligen inte på något annat än IVF:en nu och på de små embryona i labbet. I helgen siktar vi på ET. Så jag ska unna mig lite vin ikväll. Men närmast, att försöka komma iväg på en lekaktivitet med lilleman.

Alla 6 har delat sig. Hoppas att de fortfarande är fina på söndag eller att det i vart fall finns en överlevare..!

• mom2012

Idag I dag är jag lite knäckt..... två vänner är gravida. Såklart glad för dem men när man gör ivf så är allt lite upp o ner och hormoner och besvikelser. En tuff dag idag.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-08 21:06:11 följande:

Idag I dag är jag lite knäckt..... två vänner är gravida. Såklart glad för dem men när man gör ivf så är allt lite upp o ner och hormoner och besvikelser. En tuff dag idag.

Vet hur det är! Det var flera kring mig som berättade om sina graviditeter när vi precis hade fått besked om att vi inte kunde få barn utan IVF och även när vi var mitt i behandling. Man blir ju ledsen för sin egen skull (utan att för den sakens skull missunna dem glädje). Bättre att du får reda på det nu än när du ruvar och väntar på ett plus!

*tröstkram*
  • mom2012

Tack snälla.

Det är något med våren också eller? Såg magar överallt på maxi när jag va där .... eller är det hjärnspöken :)

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-08 21:06:11 följande:

Det där känner jag igen, när vi gjorde utredning fick båda mina systrar sina andra barn och när vi fick reda på att ivf var enda vägen så fick vi reda på att sambons syster var gravid. Jag var helt knäckt då! Man ville ju så gärna bli gravid och alla andra lyckades direkt. 

Jag tycker med jag ser gravida och bebisar överallt, är det inte nu de som kan planera vill ha sina barn? På våren alltså, Mars- Augusti föds väl flest barn rent statistiskt ? 
    Mamma till världens sötaste Elvis
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö