• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta

Laddade hem en app till telefonen igår och om jag har räknat rätt har vi bf 31 dec. Jag är född i november och har hela tiden sagt till mina föräldrar att de planerade mig helt fel :P Känns som jag får äta upp detta om det går hela vägen :)

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-08 21:06:11 följande:

Idag I dag är jag lite knäckt..... två vänner är gravida. Såklart glad för dem men när man gör ivf så är allt lite upp o ner och hormoner och besvikelser. En tuff dag idag.

Usch! Vet hur det där känns. Bitterheten!!! Den är inte rolig. Hoppas på att kbt ska hjälpa mig lite mot det. Att lära mig hantera gravidmagar, bebisar och graviditetsbesked bättre.
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-09 08:46:06 följande:

Laddade hem en app till telefonen igår och om jag har räknat rätt har vi bf 31 dec. Jag är född i november och har hela tiden sagt till mina föräldrar att de planerade mig helt fel :P Känns som jag får äta upp detta om det går hela vägen :)

Du får knipa igen lite.

För oss som kämpar är barnet välkommet när som helst. Kan bli så irriterad på folk som försöker undvika att bli gravida med BF runt jul. Jag hade BF sist den 27 dec. Inget man tänker på när man är mitt uppe i behandlingar. :P
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-05-08 18:29:03 följande:

Spännande! Visste inte att de jobbar helger på Nordic. Även för äggplock?

Jag har gjort en återföring på självaste påskafton. Så de har öppet för det mesta. :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-09 13:37:21 följande:
    Du får knipa igen lite.

För oss som kämpar är barnet välkommet när som helst. Kan bli så irriterad på folk som försöker undvika att bli gravida med BF runt jul. Jag hade BF sist den 27 dec. Inget man tänker på när man är mitt uppe i behandlingar. :P
    Tyckte mest det var ett roligt datum, lite spännande om det blir 2015 eller 2016. Fast såklart är ju superglad att det tog sig och att vår resa i augusti inte drabbades :) Sen om det blir på julafton så blir det, inget man kan påverka direkt utan bara gillar läget :P
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-05-09 13:38:22 följande:
    Jag har gjort en återföring på självaste påskafton. Så de har öppet för det mesta. :)
    Fy vad skönt, har läst i andra trådar att en del kliniker har stängt på helger och storhelger. 
  • mom2012

Tänkte skryta lite med mig själv. Har gått upp minst 2 kg varje behandling. Vilket resulterat i att jag vägde 12 kg mer än när mitt barn var var 1 år och 8 kg mer än när vi blev gravida. Så nu tog jag tag i sak och trots att jag är mitt i behandling så hart jag på 3 v gått när 2.5 kg.

Trodde aldrig det skulle gå :)

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-09 14:56:22 följande:

Tyckte mest det var ett roligt datum, lite spännande om det blir 2015 eller 2016. Fast såklart är ju superglad att det tog sig och att vår resa i augusti inte drabbades :) Sen om det blir på julafton så blir det, inget man kan påverka direkt utan bara gillar läget :P

Jo, spännande BF! Vi får hoppas att det blir 1 januari, för det är ett spännande datum (alltid äldst i klassen). Eller så kan man se det datumet som "den stora bakisdagen" då alla käkar pizza och hoppas att det blir den 31 december istället, "den stora festdagen" (men då alltid yngst i klassen istället)
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-09 16:54:25 följande:

Tänkte skryta lite med mig själv. Har gått upp minst 2 kg varje behandling. Vilket resulterat i att jag vägde 12 kg mer än när mitt barn var var 1 år och 8 kg mer än när vi blev gravida. Så nu tog jag tag i sak och trots att jag är mitt i behandling så hart jag på 3 v gått när 2.5 kg.

Trodde aldrig det skulle gå :)

Åh wow :) Tycker det är svårt att gå ner under behandling, jag blir så sjukt svullen, seg och sugen.

Imorgon är det tjejmilen och tanken är att jag ska promenixa på 2 timmar. Behöver verkligen försöka ta tag i motion och äta bra.
  • Gina43

Heja mom2012!

..Svullen seg och sugen var det här! Vilken träffande beskrivning. Jag känner mig rätt spänd också. Tänk om det inte finns några överlevare bland embryona?

Undrar om jag kommer att kunna sova inatt? Natten till idag var usel. Inbillade mig (?) att vänster äggstock var förstorad igen.

Ska plocka upp lite hobbys nu när jag ska bli ruvare igen. Gör lite fotoalbum. Beställde nya foton idag. Har tyvärr redan packat ner andra hobbyprylar, så man får ta vad man har..

Det är ju ett tips till dig Libra (som har efterlyst nya hobbys), att gå igenom trevliga minnen och göra fotoalbum. Fast det kostar ju en slant med inköpen förstås, särskilt om man vill pyssla med scrapbooking. Annars kan du börja sticka (eller virka). Det är kul att kunna och lite rogivande sådär Odla funkar ju annars också.

Annat som jag ska göra extra mycket om jag blir ruvare är att kela med katten. Det är ju hemskt mysigt!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö