• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-05-13 20:13:29 följande:

De gör inte äggdonation vad jag känner till. Men vi tänker oss Riga.

Okej, men Riga har man ju hört talas om, men lite meckigt att behöva söka hjälp utomlands. Men gör inte RMC på äggdonation eller det är lång väntetid? 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Gina43

Mom2012: Hoppas att det går bra på fredag! Nervigt?

Har ni funderat på Tjeckien, Prag? Tror att nicket "jag är bara jag" har gjort ÄD i Prag. Det är ju också en hemskt fin stad att besöka året runt (okej, nästan). Det finns en del att se i stan, trevliga restauranger och romantiska stråk också, så du och din man kan ha det lite mysigt när ni är där. Fast det kanske är motsvarande i Riga?

• Gina43

Det är bättre idag. Hade en rejäl dipp igår. Tog tag i lösningar idag och bokade familjerådgivning. Vi får träffa en manlig psykolog. Det ingår individuella samtal också. Tror att det blir jättebra. Han kanske kan hjälpa min man att navigera bland sina känslor kring infertiliteten och att hantera dem. Vi är säkert inte det första paret som söker pga infertilitetsproblem.

Ingen dålig stämning hemma.

• mom2012

Målamitthjärta det är för få donatorer i sverige pga olika anledningar. Tex att det krävs öppen donation. Priset är lägre o väntetiden kort i Riga tex.

• mom2012

Skönt att höra Gina43. Det är verkligen påfrestande för alla att göra ivf så lycka till på samtalen och hoppas även det blir ett plus för er nu. Vilken RD är du på? Med 5 dgr?

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-13 22:08:10 följande:

Skönt att höra Gina43. Det är verkligen påfrestande för alla att göra ivf så lycka till på samtalen och hoppas även det blir ett plus för er nu. Vilken RD är du på? Med 5 dgr?

RD 4 med blastocyst. Känner bara av Lutinus än så länge (magkramper) och var lite illamående häromdagen. Har väl vant mig vid magkramperna nu. Förra gången hade jag ömma bröst som spökade också, men det har jag inte denna gången.
  • Gina43

Suck, tankarna mal. Varför gick inte behandlingen så bra denna gång? Varför blev det så "få" ägg? Trots att jag nu är lite äldre satte man mig på lägre dos än förra gången och tyckte att man skulle ha "is i magen" vid första UL trots att man kom fram till att inte mycket hade hänt. Först sent i behandlingen ökade man dosen och först då hände det något. Jag är jättebesviken för att det inte blev något till frysen. Det innebär att vi troligen inte kan göra något försök i augusti, utan det är september nästa gång.

Sist blev hälften av mina embryon fina blastocyster. Den här gången var det få som såg bra ut eller som hade kommit tillräckligt långt vid dag 5. Den blastocyst som jag fick var inte ens expanderad, eller tja, det var väl vad jag snappade upp. Det är som om det här försöket inte ens gick hälften så bra som sist och jag förstår inte.

Och jag är så ledsen för att mina blastocyster i frysen inte klarade sig. 90% klarar upptiningen, säger de. Så jag förstår inte det heller. Vad är sannolikheten? Kanske är blastocyster inte för mig egentligen? Eller så har jag fel behandling.

• MålaMittHjärta

mom2012: Okej då är jag med. Men då får ni isf en mini semeter, har själv inte varit baltländerna men det är säkert en upplevelse. 
    Men som sagt tummarna hålls på fredag.

Gina43: Jag tror familjerådgivning är bra, så man får prata av sig med en utomstående både enskilt och som par. 

Hur många blasto hade du i frysen? Tråkigt när de inte klarar upptiningen :/

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Gina43

Två var de!

Hur mår du? Spännande med UL snart? Är det nästa vecka?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö