• Anonym (bitter)

Varning

Som rubriken antyder vill VARNA er alla kvinnor och tjejer för att träffa en frånskild man med ett eller flera barn han har delad vårdnad om. Vilken pärs behöva anpassa sig totalt efter ungar du inte har ett naturligt band till än mindre kärlek, se de utlovade barnfria kvällarna gå upp i rök "för nu vill lille Kalle komma hit barnens bästa går alltid före eller är du total egoist?" osv osv. NÄ FY F_N ALDRIG MER.

• Svar på tråden Varning
  • MuppinCowboy

Jag tror inte det beror på om man har barn eller inte utan vilken personlighet personen har.

Är det någon som är egoistisk, empatilös, lat mm så spelar det ingen roll om andras, egnas eller inga barn är inblandade i förhållandet.

Dåliga sidor sitter inte i barnet utan i psyket på mannen/kvinnan

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (förstår dig)

Det är ju helt en annan sak om man har barnen tillsammans dvs det är ens egna barn. Då har man ju kärleken till sina barn gemensamt och man är båda så att säga sist på listan. Men är det någon annans barn som tar all kärlek och tid av ens partner - nej . det är inget för min del. Män med barn är så att säga andra hands val på marknaden.

• Anonym (ppp)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 14:45:30 följande:
    Det är ju helt en annan sak om man har barnen tillsammans dvs det är ens egna barn. Då har man ju kärleken till sina barn gemensamt och man är båda så att säga sist på listan. Men är det någon annans barn som tar all kärlek och tid av ens partner - nej . det är inget för min del. Män med barn är så att säga andra hands val på marknaden.
    Men det är din syn på det hela och du verkar ha en något romantiserad syn på kärnfamiljen.
    Om du någon gång i framtiden står där frånskild med barn skulle väl du också vara ett andrahandsval?
  • Brumma
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 14:45:30 följande:

Män med barn sedan innan är andrahandsval FÖR DIG. Kom inte o påstå att det är ngt universellt... Själv hade jag inga barn när jag träffade min man, det hade däremot han. O vet du - det påverkade mitt beslut på ett positivt sätt, för mig var det ett plus...
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 14:56:58 följande:
    Men det är din syn på det hela och du verkar ha en något romantiserad syn på kärnfamiljen.
    Om du någon gång i framtiden står där frånskild med barn skulle väl du också vara ett andrahandsval?
    Nej jag har levt styvfamiljslivet så jag vet vad det innebär. I en kärnfamilj slipper man många problem ja, helt klart men det förstår inte de som lever i en kärnfamilj. Givetvis finns det problem också i en kärnfamilj liksom samma problem finns i en styvfamilj. I en styvfamilj finns förutom dessa många fler.....

Givetvis skulle jag vara medveten om att jag som frånskild mamma skulle ha ett andrahandsvärde, ja. Då får man ju välja en liksinnad som har sitt bagage så blir det ju kanske bra till sist ändå.
  • Anonym (förstår dig)
    Brumma skrev 2014-01-04 15:03:05 följande:
    Män med barn sedan innan är andrahandsval FÖR DIG. Kom inte o påstå att det är ngt universellt... Själv hade jag inga barn när jag träffade min man, det hade däremot han. O vet du - det påverkade mitt beslut på ett positivt sätt, för mig var det ett plus...
    Ja, för mig innebär en man med barn ett sämre val ur många synpunkter och jag vet många, många med mig som anser samma. Givetvis är det inte en sanning som gäller alla men så är det ju med allt i livet.
  • Anonym (förstår)

Det är ju bra, TS, att du nu vet vad det är du vill ha - och inte vill ha. Jag har själv mycket svårt att tänka mig att bli ihop med en man som har barn sedan tidigare. Jag har barn själv och vill inte utsätta dem för "en blandad familj" med alla de problem som det kan innebära. Jag är inte ens säker på att jag vill släppa in en man utan barn i mina barns liv. De ska inte behöva dela mig med någon annan, som inte är deras pappa, i alla fall inte när de är små.

• Anonym (förstår)
    Anonym (fullt naturligt) skrev 2014-01-03 21:25:23 följande:
    Jag känner inga föräldrar som inte tycker att barnen är det viktigaste av allt. Jag känner heller inga föräldrar som sörjer över att de blivit nerpetade till andra plats när barnen kommer. För de flesta är väl det fullt naturligt.
  • Anonym (bs)
    Fånga dagen skrev 2014-01-04 14:02:13 följande:
    Det har jag också funderat över. De flesta kommer säkert att svara att det beror på att bonusmammor ofta känner att de förväntas ta ett sånt stort ansvar för sina bonusbarn, på ett sätt som inte förväntas av en bonuspappa.

Skitsnack enligt mig. De flesta bonuspappor ska minsann betala för hennes barn.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 15:05:07 följande:
    Nej jag har levt styvfamiljslivet så jag vet vad det innebär. I en kärnfamilj slipper man många problem ja, helt klart men det förstår inte de som lever i en kärnfamilj. Givetvis finns det problem också i en kärnfamilj liksom samma problem finns i en styvfamilj. I en styvfamilj finns förutom dessa många fler.....

Givetvis skulle jag vara medveten om att jag som frånskild mamma skulle ha ett andrahandsvärde, ja. Då får man ju välja en liksinnad som har sitt bagage så blir det ju kanske bra till sist ändå.
    En man med barn sedan tidigare vet man hur han hanterar papparollen sedan tidigare och en man utan barn är i papparollen ett oskrivet blad. 

Relationer är oftast inte problemfria hur konstellationen än är. 
Svar på tråden Varning