• Anonym (bitter)

Varning

Som rubriken antyder vill VARNA er alla kvinnor och tjejer för att träffa en frånskild man med ett eller flera barn han har delad vårdnad om. Vilken pärs behöva anpassa sig totalt efter ungar du inte har ett naturligt band till än mindre kärlek, se de utlovade barnfria kvällarna gå upp i rök "för nu vill lille Kalle komma hit barnens bästa går alltid före eller är du total egoist?" osv osv. NÄ FY F_N ALDRIG MER.

• Svar på tråden Varning
  • Lilje

För mig personligen är barnlösa definitivt andrahandsortering. Jag vill inte behöva försvara mig om jag ställer in pga barnen, eller redan har käkat när vi går ut och han vill äta. Jag vill inte ha något press på mig om flera barn, eller behöva hantera svartsjuka för att han faktisk inte är mitt prio ett i alla lägen. Jag föredrar män som lik mig har ansvar andra väger och förstår vad det innebär, båda nu och senare i livet. Och som förstår den där alltomfattande kärleken man kan känna till människorna man själv har skapat och format.

• MuppinCowboy

Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst av någon att säga att man är mindre värd eller andrahandssortering osv baserat på om man har barn eller inte.

Jag utgår från personligheten, om någon har barn eller inte gör inte den människan till vare sig trevligare eller otrevligare.

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (förstår dig)
    MuppinCowboy skrev 2014-01-04 15:39:50 följande:
    Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst av någon att säga att man är mindre värd eller andrahandssortering osv baserat på om man har barn eller inte.

Jag utgår från personligheten, om någon har barn eller inte gör inte den människan till vare sig trevligare eller otrevligare.
    Nej inte människan i sig men det liv de har att erbjuda.
  • fluu
    Anonym (tim) skrev 2014-01-04 10:18:19 följande:

Nej barnen ska inte behöva uppleva att pappa träffar en ny kärlek. Vill han ha vuxen kärlek bör han sköta det så de slipper känna till nåt. Stackars barn. Eller?
    Här övertolkas det ja... Träffar en förälder någon ny är det hens skyldighet att se till att relationerna funkar OM man vänjer att bo ihop.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 15:06:39 följande:
    Ja, för mig innebär en man med barn ett sämre val ur många synpunkter och jag vet många, många med mig som anser samma. Givetvis är det inte en sanning som gäller alla men så är det ju med allt i livet.
    Du har barn själv sedan tidigare men........

träffar du  en kille som ochså har barn så är det  ett sämre val ?

• Anonym (förstår dig)
    Anonym (råger) skrev 2014-01-04 19:44:26 följande:
    Du har barn själv sedan tidigare men........

träffar du  en kille som ochså har barn så är det  ett sämre val ?

Nej jag har inga barn men skulle jag ha det och bli frånskild skulle jag inse att jag inte är ett första hands alternativ för många. Och jag förstår att det att partnern har barn sedan innan innebär problem och begränsningar som man inte annars skulle ha. Men givetvis så förstår man varandra bättre om man är i samma situation själv, så möjligen skulle jag då resonera på ett annat sätt och kanske se en man med barn som något positivt. Men som barnfri anser jag inte det. Man kan ju ändra åsikt under livet på grund av ens egna omständigheter också.
  • Anonym (tim)
    fluu skrev 2014-01-04 17:39:36 följande:
    Här övertolkas det ja... Träffar en förälder någon ny är det hens skyldighet att se till att relationerna funkar OM man vänjer att bo ihop.

Bara om man väljer att bo ihop. Innan dess är relationen inte på allvar. Eller hur menar du nu?
  • MuppinCowboy
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 17:10:58 följande:
    Nej inte människan i sig men det liv de har att erbjuda.
    Livet dem har att erbjuda kanske inte är rätt för dig, eller för mig osv men det betyder inte att dessa människor ska behandlas nedlåtande och respektlös, man får ju döma efter hur dem är inte skriva att man automatiskt är andrahandssortering för att man är barnlös eller för att man har barn.

Jag är hellre ihop med en person baserat på om dem är snälla, roliga, trogna osv än baserat på om dem har barn eller inte.

Sen om man inte har samma mål i livet ja då kommer det blir svårt, men inte omöjligt, men oavsett vilket så är varken den barnlöse eller den som har barn andrahandssortering.

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 19:46:54 följande:
    Nej jag har inga barn men skulle jag ha det och bli frånskild skulle jag inse att jag inte är ett första hands alternativ för många. Och jag förstår att det att partnern har barn sedan innan innebär problem och begränsningar som man inte annars skulle ha. Men givetvis så förstår man varandra bättre om man är i samma situation själv, så möjligen skulle jag då resonera på ett annat sätt och kanske se en man med barn som något positivt. Men som barnfri anser jag inte det. Man kan ju ändra åsikt under livet på grund av ens egna omständigheter också.
    Bra då är vi överens,du är inte mitt förstahandsalternativ heller i den må jag över huvud taget
    har ett förstahandsalternativ.

• Fånga dagen
    MuppinCowboy skrev 2014-01-04 20:08:05 följande:
    Livet dem har att erbjuda kanske inte är rätt för dig, eller för mig osv men det betyder inte att dessa människor ska behandlas nedlåtande och respektlös, man får ju döma efter hur dem är inte skriva att man automatiskt är andrahandssortering för att man är barnlös eller för att man har barn.

Jag är hellre ihop med en person baserat på om dem är snälla, roliga, trogna osv än baserat på om dem har barn eller inte.

Sen om man inte har samma mål i livet ja då kommer det blir svårt, men inte omöjligt, men oavsett vilket så är varken den barnlöse eller den som har barn andrahandssortering.

Jag håller fullständigt med! Uttrycket "andrahandssortering" när man talar om människor är minst sagt obehaglig.
Svar på tråden Varning