• Anonym (bitter)

Varning

Som rubriken antyder vill VARNA er alla kvinnor och tjejer för att träffa en frånskild man med ett eller flera barn han har delad vårdnad om. Vilken pärs behöva anpassa sig totalt efter ungar du inte har ett naturligt band till än mindre kärlek, se de utlovade barnfria kvällarna gå upp i rök "för nu vill lille Kalle komma hit barnens bästa går alltid före eller är du total egoist?" osv osv. NÄ FY F_N ALDRIG MER.

• Svar på tråden Varning
  • Anonym (råger)
    Fånga dagen skrev 2014-01-04 14:22:38 följande:
    Misslyckande? Hur menar du då?
    Jag du fråga andra i denna tråd du dom uttryck just detta.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 19:46:54 följande:
    Nej jag har inga barn men skulle jag ha det och bli frånskild skulle jag inse att jag inte är ett första hands alternativ för många. Och jag förstår att det att partnern har barn sedan innan innebär problem och begränsningar som man inte annars skulle ha. Men givetvis så förstår man varandra bättre om man är i samma situation själv, så möjligen skulle jag då resonera på ett annat sätt och kanske se en man med barn som något positivt. Men som barnfri anser jag inte det. Man kan ju ändra åsikt under livet på grund av ens egna omständigheter också.
    Du hade levt styvfamiljslivet och det fungerade inget vidare, så om du möter en partner med barn och du blir stormförälskad backar du pga dina tidigare erfarenheter?

Är det inte beroende på hur personen fungerar i relationen som är det avgörande, inte det du tror, baserat på tidigare erfarenheter som är det avgörande?
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 20:33:26 följande:
    Du hade levt styvfamiljslivet och det fungerade inget vidare, så om du möter en partner med barn och du blir stormförälskad backar du pga dina tidigare erfarenheter?

Är det inte beroende på hur personen fungerar i relationen som är det avgörande, inte det du tror, baserat på tidigare erfarenheter som är det avgörande?
    Absolut är det beroende på personen, men det kommer att kräva mer av både honom och mig om han har barn sedan innan. Om han är medveten om det och tar sitt ansvar så då kan jag vara beredd på det extra jobbet ja. Men i första hand väljer jag en utan barn. Å andra sidan är jag inte längre lika naiv när det gäller män med barn så jag ser också situationen på ett annat sätt än när jag trodde kärlek är det enda som avgör.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 20:42:33 följande:
    Absolut är det beroende på personen, men det kommer att kräva mer av både honom och mig om han har barn sedan innan. Om han är medveten om det och tar sitt ansvar så då kan jag vara beredd på det extra jobbet ja. Men i första hand väljer jag en utan barn. Å andra sidan är jag inte längre lika naiv när det gäller män med barn så jag ser också situationen på ett annat sätt än när jag trodde kärlek är det enda som avgör.
    Ah, ja, jag kommer fortsättningsvis rata alla blonda män, då det inte gick så bra i den relationen.
    Nu ska jag ragga på mörkhåriga män i förstahand
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 20:46:16 följande:
    Ah, ja, jag kommer fortsättningsvis rata alla blonda män, då det inte gick så bra i den relationen.
    Nu ska jag ragga på mörkhåriga män i förstahand
    Läste du ens mitt svar?
  • Anonym (ppp)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 20:50:01 följande:
    Läste du ens mitt svar?
    Det gjorde jag och jag behagade skämta lite med dig.
    Tycker att du resonerar lite för kategoriskt. Livet består av en faslig massa gråskalor.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (ppp) skrev 2014-01-04 20:52:42 följande:
    Det gjorde jag och jag behagade skämta lite med dig.
    Tycker att du resonerar lite för kategoriskt. Livet består av en faslig massa gråskalor.
    Japp...jag tyckte jag hade med min gråskala i mitt svar också. Glad Ingen utesluten för gott, men man utsätter sig inte för lidande i onödan.
  • Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 21:08:54 följande:
    Japp...jag tyckte jag hade med min gråskala i mitt svar också. Glad Ingen utesluten för gott, men man utsätter sig inte för lidande i onödan.
    Jag har lärt mej oerhört mycket av dina inlägg. Jag avstår från förhållande några år till tror jag.
    Har det rätt bra med mina barn.
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (råger) skrev 2014-01-04 21:13:41 följande:
    Jag har lärt mej oerhört mycket av dina inlägg. Jag avstår från förhållande några år till tror jag.
    Har det rätt bra med mina barn.
    Vad bra jag kunde vara till någon hjälp. Skrattande 
  • Anonym (råger)
    Anonym (förstår dig) skrev 2014-01-04 21:16:45 följande:
    Vad bra jag kunde vara till någon hjälp. Skrattande 
    detvarsåliteså
Svar på tråden Varning