Gung Ho skrev 2014-01-04 10:38:34 följande:
Det var därför jag skrev 'när det kommer till kritan'...
Det jag upplever hos vissa (själv utan barn) som träffat ngn med barn eller som av annan anledning tycker i frågan, är ofta en oförståelse för att man som partner i ett förhållande får 'dela' på kärleken från sin partner. Man ska nog då fundera på att välja ngn utan barn. Jag menade i mitt inlägg att ALLA kommer i andra hand efter barnen till syvende och sist, alltså gäller det inte specifikt 'styv/bonus'-föräldrar.
Det betyder ju självklart inte att man ALLTID ska bli vald i andra hand. Tror dock att träffar man en relativt nyskild person måste man nog räkna med att relationen (barn-förälder) kanske inte 'satt sig' ännu. Antingen bör man vänta isf, eller 'stå ut' en tid så att relationen får mogna..
(Är själv numera både separerad och träffat en ny kvinna med ett barn, så jag är mitt i det hela även om jag alltid har lätt att ta till mig barn).
Ja, jag förstod att det var det du menade med "när det kommer till kritan" :)
Men många andra tycks mena att man sätter barnen först i alla lägen - speciellt om det är barn med separerade föräldrar, då ska den nya partnern "veta sin plats" o förstå att de aldrig kan komma på första plats någonsin. O så kan det ju inte vara eftersom alla måste få komma först ibland ;)