• Anonym (bitter)

Varning

Som rubriken antyder vill VARNA er alla kvinnor och tjejer för att träffa en frånskild man med ett eller flera barn han har delad vårdnad om. Vilken pärs behöva anpassa sig totalt efter ungar du inte har ett naturligt band till än mindre kärlek, se de utlovade barnfria kvällarna gå upp i rök "för nu vill lille Kalle komma hit barnens bästa går alltid före eller är du total egoist?" osv osv. NÄ FY F_N ALDRIG MER.

• Svar på tråden Varning
  • Anonym (förstår dig 2)

Hej TS

förstår dig, min kompis var sty pappa i 8 år och tog hand om dem och gift sig med mamman till barnet.

Sen blev det skilsmässa och nu vill ju inte barnen ha med honom att göra och han ångrar sig så mycket då hon har träffat en ny och han vill nu har egna barn men känner att då måste ha träffa en yngre och det är han inte pigg på och liksom varför slösa jag mitt liv där i 8 år och bytt blöjor med mera

• nymedlem
    Anonym (förstår dig 2) skrev 2014-01-03 10:53:26 följande:
    Hej TS

förstår dig, min kompis var sty pappa i 8 år och tog hand om dem och gift sig med mamman till barnet.

Sen blev det skilsmässa och nu vill ju inte barnen ha med honom att göra och han ångrar sig så mycket då hon har träffat en ny och han vill nu har egna barn men känner att då måste ha träffa en yngre och det är han inte pigg på och liksom varför slösa jag mitt liv där i 8 år och bytt blöjor med mera
    Hur bra var relationen mellan honom och barnen under dessa 8 år?

Mitt ex var styvpappa åt mitt barn i 5 år. Det är slut mellan mig och exet, men mitt barn och exet har inte "gjort slut" utan träffas fortfarande.
  • Fanny b

Jag tycker också att om man som ensamstående förälder har inställningen att barnen alltid ska gå före ska man förbli singel. Utan jag tycker att i en familj är alla på första plats, och den person som har störst behov att komma före i en given situation får göra det.  Detta sker också normalt i familjer där föräldrarna bor ihop, om Kalle är bjuden till ett kalas x lördag så anpassar sig föräldrarna till det och är hemma den helgen. Om föräldrarna bestämmer sig för att åka iväg y lördag och Kalle blir bjuden på kalas då, får Kalle avstå ifrån kalaset. Om föräldrarna ska besöka en släkting och Kalle vill leka med en kompis, får han följa med till släktingen. Om föräldrarna ordnat barnvakt för att kunna gå ut och äta/gå på fest och Kalle vill att föräldrarna stannar hemma får Kalle vara hos barnvakten, under förutsättning att han inte är väldigt ledsen över detta.

När det gäller styvfamiljer så tycker jag man kan ha samma tankegångar.  Om barnen kommer vv och vill komma någon dag på en barnledig vecka får de kontakta sin förälder först. Då kan en regel vara att barnet får komma om inget annat är inplanerat, men om föräldern t ex med sin sambo bestämt sig för att äta en romantisk middag/ha fest för sina vänner kan svaret till barnet bli detta. Barnet kan fortfarande få komma men då med vetskapen att denna dag så kommer de inte kunna vara så mycket med sin förälder

• Anonym (förstår dig 2)
    nymedlem skrev 2014-01-03 11:39:59 följande:
    Hur bra var relationen mellan honom och barnen under dessa 8 år?

Mitt ex var styvpappa åt mitt barn i 5 år. Det är slut mellan mig och exet, men mitt barn och exet har inte "gjort slut" utan träffas fortfarande.
    Oj ja visst de gjorde allt tillsammans men nu vill de inte träffa honom liksom inget intresse
    Han ångrar sig bittert

så detta är dock inte första gången jag får höra detta. Har andra vänner som har liknande historier att berätta. 
  • ica
    Brumma skrev 2014-01-03 10:09:45 följande:
    Kommer man alltid som nummer två är det ju ngt som är fel o borde inte ske i ett normalt förhållande. I de flesta familjer kommer alla på samma plats. Ibland barnen, ibland den ena vuxnes o ibland den andra vuxnas.
    När det GÄLLER kommer naturligtvis barnen först men annars borde ju alla vara lika mkt värda?
    Skulle säga att har man det problemet är det inte barnen i sig som är problemet utan ens partners förhållningssätt...

Så klokt skrivet och sant!
  • Anonym (3)
    Anonym (Vet hur det är) skrev 2014-01-02 18:35:33 följande:

Jag har själv en gång träffat en man med två barn.
    Jävlar i min lilla låda ett sånt hemskt liv vi hade...
    Det blev bara värre och värre.
    Bägaren rann över så jag flyttade med våra gemensamma barn!

ALDRIG mer en karl med barn sen förut!

Men jag vet fan inte om jag vill ha någon karl alls längre.
    Mår gott med mina småkarlar :)
    (mina söner alltså)

Och nu är det du som är den ensamstående föräldern. Hoppas inte nästa man du träffar säger: ALDRIG mer en kvinna med barn sen förut! Och pyser fortare än kvickt. Varna alla män för kvinnor med barn! Fly innan de biter sig fast med sina huggtänder och läskiga ungar. 
  • Gung Ho
    Brumma skrev 2014-01-03 10:09:45 följande:
    Kommer man alltid som nummer två är det ju ngt som är fel o borde inte ske i ett normalt förhållande. I de flesta familjer kommer alla på samma plats. Ibland barnen, ibland den ena vuxnes o ibland den andra vuxnas.

När det GÄLLER kommer naturligtvis barnen först men annars borde ju alla vara lika mkt värda?

Skulle säga att har man det problemet är det inte barnen i sig som är problemet utan ens partners förhållningssätt...
    Och ärligt talat, vilken sambo/partner till en förälder kommer inte som nr två när det kommer till kritan.. Vare sig man har gemensamma barn eller ej.
  • Anonym (fullt naturligt)
    Gung Ho skrev 2014-01-03 21:10:41 följande:
    Och ärligt talat, vilken sambo/partner till en förälder kommer inte som nr två när det kommer till kritan.. Vare sig man har gemensamma barn eller ej.
    Jag känner inga föräldrar som inte tycker att barnen är det viktigaste av allt. Jag känner heller inga föräldrar som sörjer över att de blivit nerpetade till andra plats när barnen kommer. För de flesta är väl det fullt naturligt.
  • nymedlem
    Anonym (fullt naturligt) skrev 2014-01-03 21:25:23 följande:
    Jag känner inga föräldrar som inte tycker att barnen är det viktigaste av allt. Jag känner heller inga föräldrar som sörjer över att de blivit nerpetade till andra plats när barnen kommer. För de flesta är väl det fullt naturligt.
    Det är så det SKA vara anser jag och alla jag känner som har barn! 
  • Brumma
    Anonym (fullt naturligt) skrev 2014-01-03 21:25:23 följande:
    Fast att barnen är viktigast betyder ju inte att alla i familjen, även föräldrar eller eventuell ny partner, måste få lov att prioriteras först ibland.

Jag tror att många skilsmässor beror på att föräldrarna glömmer bort att prioritera varandra.
Svar på tråden Varning