• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-29 09:29:17 följande:

Klarade mitt första delmål idag....att vara under 180 innan mars är slut.SoligVäger nu 179.7 kg o vill vara så nära eller helst under, 170 innan april är slut.
    Började kvart över sex i morse med en timmes träning. 
    Om en stund är det dags för timme nr 2. Ska försöka orka med storstädning i dag med.

Men shit så bra du är!! Härligt jobbat! Vilket go du har!
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-03-29 10:55:27 följande:
    Men shit så bra du är!! Härligt jobbat! Vilket go du har!
    Tack Skrattande
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-29 09:35:08 följande:
    WOW! Grattis! :D Ge dig själv en bra belöning nu (som kanske inte är matrelaterad för att skapa en ny god vana^^) för det är du verkligen värd! Samt det hjälper dig i framtiden att fortsätta hålla motivationen uppe :)

Tack Glad

Ja något skulle jag ha gett mig själv, men det är svårt att komma på något kul. 
    Det får bli en stund i solen så länge.

• Anonym (87,4)
    Klarade mitt första delmål idag....att vara under 180 innan mars är slut. Väger nu 179.7 kg o vill vara så nära eller helst under, 170 innan april är slut. Började kvart över sex i morse med en timmes träning.  Om en stund är det dags för timme nr 2. Ska försöka orka med storstädning i dag med.

Suveränt jobbat! Du har ju gjort en enorm förändring och verkligen fått resultat!
  • Anonym (87,4)

Hej på er! Det går lite upp och ner i motivationen här och så är det svårt när jag inte kan bestämma vad jag ska äta utan är hänvisad till restaurangers utbud.... Men det ska väl gå på något sätt. Ska återinföra nolltolerans på allt socker och onödiga snacks och alkohol förutom vid särskilda tillfällen. Det har inte blivit mycket sånt de senaste veckorna men det är lättare med nolltolerans, då behöver man inte tänka på det. Men i går åt jag till och med en halv kanelbulle (stor som en vanlig bulle, de gör dem stora här i stan....). Men eftersom jag deltog i Spin of Hope (stort nationellt evenemang till förmån för barncancerfonden) och satt på cykeln i TRE TIMMAR (puh!) så kände jag att en kanelbulle i solen var välförtjänt. Brände 1300 kalorier på de timmarna. :) Benen varåt tunga efteråt kan jag meddela!

• Anonym (IA)
    Klarade mitt första delmål idag....att vara under 180 innan mars är slut. Väger nu 179.7 kg o vill vara så nära eller helst under, 170 innan april är slut. Började kvart över sex i morse med en timmes träning.  Om en stund är det dags för timme nr 2. Ska försöka orka med storstädning i dag med.

Men shit vad bra! Unna dig att tycka om dig själv, för du är en stor inspiration som du kämpar! Själv tänkte jag skriva nåt gnälligt, men kom av mig...
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-30 10:04:26 följande:

Suveränt jobbat! Du har ju gjort en enorm förändring och verkligen fått resultat!
    Tack Glad
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-30 12:41:10 följande:

Men shit vad bra! Unna dig att tycka om dig själv, för du är en stor inspiration som du kämpar! Själv tänkte jag skriva nåt gnälligt, men kom av mig...
    Tack. Glad
    Det var inte meningen att sätta dig på pottkanten. Skrattande
  • Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-30 14:05:15 följande:
    Tack.  Det var inte meningen att sätta dig på pottkanten. 

Äsch, jag hade bara tänkt gnälla lite över att vikten vill på att vända uppåt, trots att jag tycker jag gör allt rätt... Men tänker jag efter, så var det nog så när jag var ung och skapligt vältränad också. Jag var alltid några kilo tyngre på sommarhalvåret när jag rörde mig mer. Och nu stannar det av när jag börjat cykla till jobbet, trots att jag är supernoga med att inte överäta... Men det är ju ett världsligt problem. Jag har tappat mellan elva och tolv kilo hittills i år, och runt 25 sen jag var som tyngst. Jag är egentligen himla nöjd! Fast jag vill ju gärna få loss de där sista retliga kilona också... Hursomhelst börjar kirskålen titta upp ur marken nu. Äntligen ogrässäsong! Kirskål är värsta nyttobomben. Gjorde pesto på kirskål igår, och ikväll blev det en smoothie som jag delade med sonen. Han är dunderförkyld, så lite extra vitaminboost är nog inte dumt varesig för honom eller mig... Snart kommer nässlorna! :)
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-30 20:16:45 följande:

Äsch, jag hade bara tänkt gnälla lite över att vikten vill på att vända uppåt, trots att jag tycker jag gör allt rätt... Men tänker jag efter, så var det nog så när jag var ung och skapligt vältränad också. Jag var alltid några kilo tyngre på sommarhalvåret när jag rörde mig mer. Och nu stannar det av när jag börjat cykla till jobbet, trots att jag är supernoga med att inte överäta... Men det är ju ett världsligt problem. Jag har tappat mellan elva och tolv kilo hittills i år, och runt 25 sen jag var som tyngst. Jag är egentligen himla nöjd! Fast jag vill ju gärna få loss de där sista retliga kilona också... Hursomhelst börjar kirskålen titta upp ur marken nu. Äntligen ogrässäsong! Kirskål är värsta nyttobomben. Gjorde pesto på kirskål igår, och ikväll blev det en smoothie som jag delade med sonen. Han är dunderförkyld, så lite extra vitaminboost är nog inte dumt varesig för honom eller mig... Snart kommer nässlorna! :)
    Du har ju gjort ett kanonjobb. Solig
Svar på tråden Anonyma viktklubben