• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Stor.)

Nu måste jag fråga...hur 17 kan jag ha ökat 0.7 kg på 2 dagar?! Förvånad
    Vägde mig o morse på samma tid, plats o i samma träningskläder.
    Jag har skött min mat, skriver upp o väger allt.
    Jag tränade inte igår, utan hade en *pausdag*. 
    Känner mig inte alls peppad nu, men när jag skrivit detta inlägg så börjar min första träningstimma.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-31 08:10:06 följande:
    Nu måste jag fråga...hur 17 kan jag ha ökat 0.7 kg på 2 dagar?! Förvånad
    Vägde mig o morse på samma tid, plats o i samma träningskläder.
    Jag har skött min mat, skriver upp o väger allt.
    Jag tränade inte igår, utan hade en *pausdag*. 
    Känner mig inte alls peppad nu, men när jag skrivit detta inlägg så börjar min första träningstimma.
    Mens på G? Träningsvärk? Kan mycket väl vara vätska. Alternativt så kan det faktiskt vara muskelmassa som kommit på plats under din vilodag. Stirra dig inte blind på vägen, för den förtäljer inte hela sanningen :)
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-31 08:56:21 följande:
    Mens på G? Träningsvärk? Kan mycket väl vara vätska. Alternativt så kan det faktiskt vara muskelmassa som kommit på plats under din vilodag. Stirra dig inte blind på vägen, för den förtäljer inte hela sanningen :)
    Har inte haft mensen på många år, men ser fram emot att få den en dag.
    Lite träningsvärk,men är mer trött i kroppen.
    Har inte skött magen som jag ska, så det kanske kan vara det med. 
    Försöker att inte tänka på vågen, men det är svårt nu när jag äntligen kan väga mig. 
    Kan kanske vara vätska. Jag brukar äta vätskedrivande men har inte behövt *yey* ta de på snart 3 v.

Tack för svaret. Blev lite mer positivare. Solig
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-31 09:52:01 följande:
    Försöker att inte tänka på vågen, men det är svårt nu när jag äntligen kan väga mig. 
    Kan kanske vara vätska. Jag brukar äta vätskedrivande men har inte behövt *yey* ta de på snart 3 v.

Vågens fälla. Man kan samla på sig vätsa ganska fort som Alice skrev. Se till det stora hela ist med din metod går du ner och du har redan gått ner flera cm och nu kan använda vågen. Om du väger dig igen först om en vecka så ska du se att du säkert ha gått ner. Kan man hålla sig till att väga en gång i veckan så blir man (enligt mina erfarenheter) gladare när man gått ner lite mera sen sist (blir som en mini belöning) och man slipper deppa för normala vätskevariationer. 

Du har gjort ett grymt jobb så bara fortsätt i samma spår så kommer du kunna nå ditt mål. 
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-31 09:52:01 följande:

Den kommer nog i takt med din viktnedgång! :) 

Ingen fara, har själv fastnat där ^^Livsfarligt... 

• Anonym (Alice)

Btw, på iTrim så förra gången skulle vi mäta vår styrka i benen. Rätt kul att se vart man ligger... Då körde jag istället för 1min på 40sek för att jag var så fruktansvärt trött efter bihålornas disfunktion, och hade fortfarande svårt att andas. Tog i alla fall 38 reps, vilket betyder att när jag fått igång syresättningen ordentligt igen så borde jag ligga på "över medel / starkt" för min ålder, woho! Peppande ^^

• Anonym (Elin)

Halloj tjejer! Hoppas att ni har haft ett par härliga vårdagar precis som jag har haft! Det har varit fullt ös med förberedning inför dotterns namngivning, däckbyten på bilarna (jag som sköter sånt här hemma Cool) men även en del träning. Igår "fuskade" jag lite. Eller det var inplanerat egentligen så då är det väl inte så mycket fusk.

Stor - Jag tror egentligen att man ska hålla sig borta från vågen och bara väga sig var 14:e dag, exakt samma tid (typ direkt när man kliver upp ur sängen) och med samma utstyrsel på sig. Det kan vara allt från träningsvärk som binder vätska till en förkylning på ingång. Du är grym som kämpar på och låt inte vågen ta bort din kämparglöd.

IA - Det är inte musklerna som gör sig påminda och växer till sig lite när du motionerar mer?

87,4 - Tre timmar på cykeln skulle inte min rumpestump klara av! 1300 förbrända kalorier är INTE fy skam så jag tycker minsann att den där bullen går jämt ut.

Jag träffade PT:n för första gången idag. Det känns grymt bra! Jag trodde vi skulle köra på i gymmet men hans rekommendation var *trumvirvel* KETTLEBELLS! Jag köpte faktiskt en kettlebell förra helgen vilket jag stolt berättade för honom. Han frågade hur tung, svarade att den är på 4 kg. Fick till svar att jag kunde ge den till äldsta dottern. 12 kg är det jag ska börja med eftersom att jag ändå har gått ner så mycket och kroppen är inställd på att bära omkring på det. Ja där ser man. Så på torsdag kör vi igång på allvar. Har fem tillfällen inbokade med honom och han trodde att det skulle räcka. 

• Anonym (Elin)

Tog mig en pw/joggingtur i det fina kvällsvädret. Jag orkar jogga mer och mer. Förra måndagen avverkade jag min 5,45 kilometersrunda på 45 min och 23 sek, idag klarade jag den på 42 min och 50 sek. Små, små framsteg. Jag siktar på att kunna klara den på 40 min blankt inom några veckor. På löpbandet klarar jag av att jogga 15 min non stop men det är ju samma tempo hela tiden och utan lutning.

• Anonym (IA)

Jag väger mig lite då och då, men det är tisdagsvikten jag skriver upp. I morse visade vågen 68,9. Igår 68,2. Vet inte varför det pendlar på det viset, men det har varit segt de sista veckorna. Jag funderar på om omeprazolen jag fick mot magkatarren påverkar, för jag verkar väga mindre morgonen efter jag har glömt ta pillret... Eller om det kan ha nåt samband med att jag i princip tvingades sluta drickakaffe för msgens skull. Eller om jag börjar bygga muskler. Tycker dock att det låter lite otroligt att det ska vara muskler efter bara tre veckor... Hursomhelst drog sonen hem en riktig dunderförkylning, så jag cyklar nog inte på några dar nu. Har haft ett sug efter fett sista dagarna, och förkyld och eländig gav jag efter för det, så jag har antagligen överskridit mitt kalorimål med råge idag. Smakade grynkorv för första gången, och det var flottigt värre, men väldigt gott...

• Anonym (Alice)
    Anonym (IA) skrev 2014-04-01 18:40:16 följande:
    Jag väger mig lite då och då, men det är tisdagsvikten jag skriver upp. I morse visade vågen 68,9. Igår 68,2. Vet inte varför det pendlar på det viset, men det har varit segt de sista veckorna. Jag funderar på om omeprazolen jag fick mot magkatarren påverkar, för jag verkar väga mindre morgonen efter jag har glömt ta pillret... Eller om det kan ha nåt samband med att jag i princip tvingades sluta drickakaffe för msgens skull. Eller om jag börjar bygga muskler. Tycker dock att det låter lite otroligt att det ska vara muskler efter bara tre veckor... Hursomhelst drog sonen hem en riktig dunderförkylning, så jag cyklar nog inte på några dar nu. Har haft ett sug efter fett sista dagarna, och förkyld och eländig gav jag efter för det, så jag har antagligen överskridit mitt kalorimål med råge idag. Smakade grynkorv för första gången, och det var flottigt värre, men väldigt gott...
    Omeprazolen neutraliserar väl magsyran har jag för mig, så kan nog påverka en hel del :) 
Svar på tråden Anonyma viktklubben