• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • stjärnasomärdin

Ringde BM nyss och hon var inte det minsta orolig för min blödning utan gav mig en inskrivningstid nästa fredag istället. Hoppas på att jag fått behålla mitt lilla knytte :) Håll era tummar för mig!!

• SmR
    stjärnasomärdin skrev 2014-01-30 10:23:52 följande:
    Ringde BM nyss och hon var inte det minsta orolig för min blödning utan gav mig en inskrivningstid nästa fredag istället. Hoppas på att jag fått behålla mitt lilla knytte :) Håll era tummar för mig!!

Givetvis håller vi tummar och tår att du/Ni får behålla lillplupp i magen :)
  • stjärnasomärdin
    SmR skrev 2014-01-30 10:29:33 följande:
    Givetvis håller vi tummar och tår att du/Ni får behålla lillplupp i magen :)

Tack snälla :)
  • misa85

Nu har jag vart på vul och fick äntligen se ett pickande hjärta. Han mätte fostret lika stort som jag själv trodde vilket känns skööööönt! V 8+2 idag. Han trodde att det var en bebis denna gång :)

• September14
    stjärnasomärdin skrev 2014-01-30 06:51:39 följande:

Tack snälla för omtanken. Fruktansvärt att gå runt med alla symtom och inte veta om det fortfarande finns ett knytte eller inte.... :( snacka om att tiden sniglar sig fram. Man vill ju VETA. Har dock inga förhoppningar utan är inställd på att det inte gick vägen, känns lättast så. Tack snälla för omtanken, igen :)
    Vet inte om de är till någon tröst men med vår första , så fick jag en blödning ungefär samtidigt då jag egentligen skulle haft min mens, eller något senare .. kanske 2 dagar senare . Hade jag inte gjort ett test innan mensen så hade jag ju trott att det var en vanligt mens, då jag blödde riktigt mycket, klarrött och i 4-5 dagar med smärta. (vanlig menssmärta) . Fick ett tid till gyn och där såg dom ett hjärta, och de sa att blödningen var en menstruation som låg vid sidan av embryot, "som skulle blivit en mens". Så jag hoppas verkligen att det är likadant för dig här. Håller tummarna!
  • September14
    misa85 skrev 2014-01-30 15:52:58 följande:
    Nu har jag vart på vul och fick äntligen se ett pickande hjärta. Han mätte fostret lika stort som jag själv trodde vilket känns skööööönt! V 8+2 idag. Han trodde att det var en bebis denna gång :)
    Härligt Misa85 , jag vill också se liten :). 
  • stjärnasomärdin
    September14 skrev 2014-01-30 18:10:31 följande:
    Vet inte om de är till någon tröst men med vår första , så fick jag en blödning ungefär samtidigt då jag egentligen skulle haft min mens, eller något senare .. kanske 2 dagar senare . Hade jag inte gjort ett test innan mensen så hade jag ju trott att det var en vanligt mens, då jag blödde riktigt mycket, klarrött och i 4-5 dagar med smärta. (vanlig menssmärta) . Fick ett tid till gyn och där såg dom ett hjärta, och de sa att blödningen var en menstruation som låg vid sidan av embryot, "som skulle blivit en mens". Så jag hoppas verkligen att det är likadant för dig här. Håller tummarna!

Tack för att du både delar din story och för att du håller din tumme :)
  • Mittnamnärsandra

Hej, hoppar in jag med nu!:) är beräknad 28/9. Har inga symptom mer än att brösten har växt, svag "mensvärk" och att jag är törstig hela tiden:) bor i Västmanland, någon mer?:)

• Divarg
    September14 skrev 2014-01-30 18:10:31 följande:
    Det var precis samma för mig. Detta inträffade förra söndagen så jag trodde att det var mens, tog ett test ca 2 dagar före beräknad mens men det blev negativt. Tänkte att det var ett mkt tidigt missfall (som jag fått tidigare, jag är mkt känslig för hormoner så jag känner allt väldigt tidigt). Men några dagar senare kom det tillbaka symptom, magen var plötsligt jättesvullen och höfterna har växt och hela ansiktet full med finnar som jag inte har annars. Brösten svullna och vårtgårdarna jättemörka och "ådriga". Dock går bröstsymptomen fram och tillbaka. Jättetörstig och jättetrött... Jag vill gärna att det är ett barn, men det kommer isf ganska olägligt. ....
  • Divarg

Jag hade dock ingen som helst smärta eller något alls som påminde om annalkande mens...

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014