• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • thefee

Usch vad jag känner mig svullen ikväll. Fattar inte hur min mamma inte frågade om jag är gravid när jag vari dit med sonen ikväll. Försöker iof ha lösa lite större tröjor för att kanske kunna hålla det några veckor än innan vi berättar. Maken sa i morse att det inte syns på magen än men att brösten nog blivit större redan ;) Så det är nog dom som kommer avslöja mig denna gången också, haha.

• September14

Hur går det för er? Här har man fortfarande inte mått mer illa, inga symtom på graviditet för fem öre :P
    Hoppas kunna få se med vul på måndag. Annars så springer man på toa stup i kvarten och magen är uppsvullen som en ballong. Haha.

• Klick78

Här har illamåendet och yrseln kickat in. En sak jag undrar över: det verkar vara många som gör vul. Här får man inte göra det om inte misstankar på missfall finns. Göt ni det privat?

• September14
    Klick78 skrev 2014-02-04 09:43:55 följande:
    Här har illamåendet och yrseln kickat in. En sak jag undrar över: det verkar vara många som gör vul. Här får man inte göra det om inte misstankar på missfall finns. Göt ni det privat?
    Jag har gjort vul med två av tre barn, första då jag var hundra på mf och andra gången pga kraftiga magsmärtor. På måndag ska jag till gyn, då de ska ta cellprov, så tänkte kolla om de kunde kika hur långt gången jag är på ett ungefär, dels för att man inte kunde göra detta efter vecka 15, inte för att jag är så långt men pga småblödningar så kan jag inte riktigt säga när min ÄL var heller. 

Sedan finns de dom som ringer och säger att dom har jätte ont m.m , bara för att de vill se att det verkligen finns ett liv där, men det gör du ju som du vill ;)
  • September14

Detta har gjorts på sjukhus och inte privat.

• misa85
    Klick78 skrev 2014-02-04 09:43:55 följande:

Jag gjorde mina på sjukhuset.
  • Klick78

Tanken har slagit mig att kanske "få ont" så att man kan kolla så att det ser bra ut. Med ett missfall i bagaget så är man ju lite nojig. Men jag vet inte om jag har mage att göra det. Det blir nog bara till att vänta och se. :)

• September14

Då går man inte i vecka 10 imorgon. WOHO! :)
    Kollade på "En unge i minuten" igår. Även fast jag aldrig varit rädd att föda barn så gjorde den sista så fruktansvärt ont vid krystvärkarna eftersom hon kom med handen för huvudet. Nu börjar jag undra lite vad jag gett mig in på.. Men det ska nog gå fint ;)

• September14
    September14 skrev 2014-02-05 10:32:32 följande:
    Då går man inte i vecka 10 imorgon. WOHO! :)
    Kollade på "En unge i minuten" igår. Även fast jag aldrig varit rädd att föda barn så gjorde den sista så fruktansvärt ont vid krystvärkarna eftersom hon kom med handen för huvudet. Nu börjar jag undra lite vad jag gett mig in på.. Men det ska nog gå fint ;)
     IN I VECKA 10 *
  • September14
    Klick78 skrev 2014-02-04 21:18:47 följande:
    Tanken har slagit mig att kanske "få ont" så att man kan kolla så att det ser bra ut. Med ett missfall i bagaget så är man ju lite nojig. Men jag vet inte om jag har mage att göra det. Det blir nog bara till att vänta och se. :)
    Ja, de kostar ju även 150kr eller något för att få komma dit, så länge du mår bra och allt står rätt till så ska du nog inte oroa dig tror jag :)
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014