• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • Katta1

Jag ska på inskrivning om två veckor då jag är i vecka 12. Det känns spännande. Hur går en sådan inskrivning till? Ni som varit tidigare eller i samband med denna graviditet?

• E2012smamma
    Katta1 skrev 2014-02-12 13:40:50 följande:

Jag ska på inskrivning om två veckor då jag är i vecka 12. Det känns spännande. Hur går en sådan inskrivning till? Ni som varit tidigare eller i samband med denna graviditet?

Du får träffa en barnmorska

Förmodligen

- väga dig

- stick i fingret för HB värde och Socker

- blodtryck

Sen går hon/han igenom ett hälsosamtal.

Kollar om du har haft vissa sjukdomar samt om man har haft blodpropp eller om ena närmsta föräldrar haft blodpropp.

Tror du får en lista på saker du får äta å inte samt så går dom igenom vilka vitamintillskott som är lämpliga att ta.

Skriv ner alla frågor du har innan du går dit . När man väl sitter där är det lätt att glömma :)
  • Katta1
    E2012smamma skrev 2014-02-12 13:50:18 följande:
    Du får träffa en barnmorska

Förmodligen
    - väga dig
    - stick i fingret för HB värde och Socker
    - blodtryck

Sen går hon/han igenom ett hälsosamtal.
    Kollar om du har haft vissa sjukdomar samt om man har haft blodpropp eller om ena närmsta föräldrar haft blodpropp.
    Tror du får en lista på saker du får äta å inte samt så går dom igenom vilka vitamintillskott som är lämpliga att ta.

Skriv ner alla frågor du har innan du går dit . När man väl sitter där är det lätt att glömma :)

Tack :)
  • sannasnyaliv

Någon annan som känner sig mer död än levande. . Orkar inte något alls Känner mig snurrig o mår sjukt illa till o från hela dagarna.. men Det är tröttheten som är det värsta för min del. Har en väldigt energisk 1 o ett halv åring som Sska ha sin uppmärksamhet. . Pappan är hjälpsam så gott de går men hon Är en riktig mamma gris o de är tyvärr väldigt påfrestande som de är just nu Vill bara gråta dygnet runt ):

• E2012smamma
    sannasnyaliv skrev 2014-02-13 12:13:06 följande:

Någon annan som känner sig mer död än levande. . Orkar inte något alls Känner mig snurrig o mår sjukt illa till o från hela dagarna.. men Det är tröttheten som är det värsta för min del. Har en väldigt energisk 1 o ett halv åring som Sska ha sin uppmärksamhet. . Pappan är hjälpsam så gott de går men hon Är en riktig mamma gris o de är tyvärr väldigt påfrestande som de är just nu Vill bara gråta dygnet runt ):

Ja!!!

Hemma idag från jobbet. Vår 2 åring är också hemma och jag känner att jag hade fått mer vila på jobbet än här.

Men nu sover han middag då får man passa på ...
  • thefee
    sannasnyaliv skrev 2014-02-13 12:13:06 följande:

Jag! Men jag har drabbats av en dunder förkylning. Känner mig helt död efter jobbet.
  • Septemberkid

Hejsan allihop. Jag har läst lite här men inte skrivit än :) Jag är 21 år och bor i Stockholm. Lillen/Lillan är beräknad 2 September! Jag har tänkte lite på det här med mamma-ledigheten och hade tyckt det var kul att träffa andra mammor med minisar:) Det är första barnet och jag har inga vänner som har små barn... Antar att man i början kommer ha fullt upp med bebis men lite senare så! Kul är det iallafall att läsa om er som är i samma tid! Är föresten i Vecka 12 nu, och på måndag ska sambo och jag till barnmorskan igen för ett andra besök. Spännande! Kram

• E2012smamma
    Septemberkid skrev 2014-02-13 21:30:07 följande:

Hejsan allihop. Jag har läst lite här men inte skrivit än :) Jag är 21 år och bor i Stockholm. Lillen/Lillan är beräknad 2 September! Jag har tänkte lite på det här med mamma-ledigheten och hade tyckt det var kul att träffa andra mammor med minisar:) Det är första barnet och jag har inga vänner som har små barn... Antar att man i början kommer ha fullt upp med bebis men lite senare så! Kul är det iallafall att läsa om er som är i samma tid! Är föresten i Vecka 12 nu, och på måndag ska sambo och jag till barnmorskan igen för ett andra besök. Spännande! Kram

Vad mysigt! Vad ska ni göra på besöket? Får ni något UL?

Bor också i Sthlm :)
  • Bonebag
    Katta1 skrev 2014-02-14 08:42:36 följande:

Glad alla hjärtans dag nuvarande/ blivande mammor!

Tack detsamma :)
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014