• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • stjärnasomärdin

Ni som fått göra tidiga VUL pga blödningar/oro för missfall vart har ni vänt er? Jag vände mig till barnmorkemottagningen som hänvisade mig till att ringa 1177 och ta det den vägen. Är det så ni fått göra också?

• E2012smamma
    stjärnasomärdin skrev 2014-02-14 16:08:56 följande:

Ni som fått göra tidiga VUL pga blödningar/oro för missfall vart har ni vänt er? Jag vände mig till barnmorkemottagningen som hänvisade mig till att ringa 1177 och ta det den vägen. Är det så ni fått göra också?

Vart bor du? Jag åkte till SöS och satte mig på gynakuten .
  • Lappen
    blödde i vecka 6 och 9 med tjejen och åkte till akuten på sjukhuset båda gångerna...
  • Bonebag

Jag fick tips av barnmorskan var man kunde göra vul/ul och ringde senare dit o fick tid. Ska göra ul på onsdag :)

Men... Då har jag inte haft något blod, utan gör det mer för att lugna mig själv då jsg tidigare haft ma utan symtom.
  • E2012smamma
    Bonebag skrev 2014-02-15 09:39:30 följande:
    Jag fick tips av barnmorskan var man kunde göra vul/ul och ringde senare dit o fick tid. Ska göra ul på onsdag :)

Men... Då har jag inte haft något blod, utan gör det mer för att lugna mig själv då jsg tidigare haft ma utan symtom.
    Jag skulle vilja göra varje vecka haha

Hade också ett MA i höstas .

Nu analyserar jag varje dag hur jag mår pga oro och blir knäpp nu när illamåendet avtagit ...

Meeeeen man får stå ut. Va på UL för en v sen då såg allt bra ut iallafall. Får försöka hålla mig till CUBEN
  • stjärnasomärdin
    E2012smamma skrev 2014-02-14 19:20:30 följande:
    Vart bor du? Jag åkte till SöS och satte mig på gynakuten .

Lappen skrev 2014-02-15 08:22:01 följande:
    blödde i vecka 6 och 9 med tjejen och åkte till akuten på sjukhuset båda gångerna...

Bonebag skrev 2014-02-15 09:39:30 följande:
    Jag fick tips av barnmorskan var man kunde göra vul/ul och ringde senare dit o fick tid. Ska göra ul på onsdag :) Men... Då har jag inte haft något blod, utan gör det mer för att lugna mig själv då jsg tidigare haft ma utan symtom.

Tack för era svar! Jag har bestämt mig för att ringa till kvinnosjukvården på måndag och se om de kan hjälpa mig! Om det kommer fler blödningar innan dess får det bli gynakuten.
  • Bonebag
    stjärnasomärdin skrev 2014-02-15 15:06:48 följande:

Lappen skrev 2014-02-15 08:22:01 följande:blödde i vecka 6 och 9 med tjejen och åkte till akuten på sjukhuset båda gångerna...

Tack för era svar! Jag har bestämt mig för att ringa till kvinnosjukvården på måndag och se om de kan hjälpa mig! Om det kommer fler blödningar innan dess får det bli gynakuten.
    Låter klokt. Lycka till :)
  • whrn

Ska till barnmorskan här igen på riktig inskrivning på onsdag, är då i v.10 (är i 9+0 idag).

Kräks kanske bara 3-5ggr en bra dag. Kräks 5-10ggr en mindre bra dag.
    Fått Lergigan Comp. mot mitt illamående, tycker inte alls det hjälper?
    Isf var Postafen bättre... men spyr ändå :/

Någon annan som har det likadant?
    Något tips och råd till mig?

Var lite jobbigt i början när jag tyckte jag blivit svullen osv, men nu är jag mer orolig för vätskebrist, att jag får några bekymmer med allt kräkande :/

Inte heller var det tal på UL innan v19 här uppe i Västernorrland.
    Kan man på något vis mana på om att iaf få ett VUL?
    Eller bör jag vända mig privat någonstans?

Tack för svar :)

• SmR
    whrn skrev 2014-02-16 20:30:53 följande:
    Ska till barnmorskan här igen på riktig inskrivning på onsdag, är då i v.10 (är i 9+0 idag). Kräks kanske bara 3-5ggr en bra dag. Kräks 5-10ggr en mindre bra dag. Fått Lergigan Comp. mot mitt illamående, tycker inte alls det hjälper? Isf var Postafen bättre... men spyr ändå :/ Någon annan som har det likadant? Något tips och råd till mig? Var lite jobbigt i början när jag tyckte jag blivit svullen osv, men nu är jag mer orolig för vätskebrist, att jag får några bekymmer med allt kräkande :/ Inte heller var det tal på UL innan v19 här uppe i Västernorrland. Kan man på något vis mana på om att iaf få ett VUL? Eller bör jag vända mig privat någonstans? Tack för svar :)

Jag går privat i Skåne, och har redan i vecka 8 fått göra VUL, med besked om tvinllingar:)) Dessutom i vecka 12 blir det CUB och nytt VUL och jag är bara 29 år så jag röstar på att du går privat :))
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014