• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • E2012smamma

Hej!

Tänkt hoppa in.

Bf 20 september , är I V 7+3.

En son på snart 2 sedan innan och ett MA från i höstas ...

Ska på VUL på måndag , men såg pyret i v 6+3 på VUL efter en blödning så hoppas allt ser bra ut på måndag också :)

• misa85
    GladaAnna skrev 2014-02-07 07:53:20 följande:
    Tänkte bara se lite med er andra om det är någon som gått upp något i vikt???

Jag! Helt galet. Har inte kunnat träna på nästan tre veckor. Magen jar ökat flera cm redan och jag har gått upp massor. Jag tycker det är jobbigt för vill inte berätta ännu. Är i v 10.
  • GladaAnna

Jag är bara i slutet av v. 8 å har redan gått upp 1,5 kilo. Funderade över om det är mycket? Har dessutom märkt att jag är svullen (vätska) på smalbenen.

• thefee

Jag har gått upp och är jättesvullen om magen! Kom på en gång bara. Trodde jag skulle kunna dölja magen lätt än några veckor men nu har vi nog insett attvi får berätta för familjen nästa helg troligtvis för jag är så svullen och mina bröst har blivit så stora redanså det blir väldigt svårt att dölja magen än i 4veckor innan jag berättar på jobbet, då kommer ng säkert några ha listat ut det redan :( ve inte hur mycket jag gått upp men iaf 1-2kg åjag är bara i v.8 går in i v9. I morgon

• GladaAnna

Ja det blir svårt att dölja å framförallt känner man sig redan väldigt gravid😊

• misa85

"Skönt" att höra flera. Jag känner mig nästan onormal eftersom jag verkligen har en mage... Jag var i v 23 när nån frågade med tvillingarna, nu läre nån fråga innan v 12.

• whrn

Hade sista vanliga mensen 17:e november, men sedan en 2-dagars mini.blödning den 21:a dec. Har varit på ett första infomöte hos BM, men har inskrivning den 19/2. Så antingen är jag i v. 6+6 eller en mån ytterligare. Vill eg verkligen veta, då jag varit gravid två ggr tidigare, men då gjort abort i båda fallen. Då märkte jag inte av mina graviditeter förrän i v. 11, andra ggn v. 8. Känns som att det måste varit det tidigare datumet jag borde räkna ifrån, men inväntar vad BM säger och utgår från sista, lilla blödningen.

whern. 28år. Bf 27/9. Första barnet

Symptom: 
    De första symptomen jag fick var de molande smärtorna. Samt illamåendet. Nu har illamåendet blivit såpass illa så att jag kräks 2-3ggr med ett gäng innefattande hulkningar på morgonen, sen om jag slarvar med matintagets kontinuitet, så kräks jag också. Sen kommer en laddning om kvällen med illamående också.

Är rätt deppig dessutom. Är givetvis glad över det lilla knyttet där inne, och känns magiskt att jag äntligen är med helt rätt person för mig, och kan välja valet att behålla det och sätta det till världen. Men tänker otroligt mycket, och illamåendet + svullnaden + tröttheten gör så att jag känner mig oerhört begränsat med vad jag orkar ta mig för. Inte alls kul. Men hoppas på att det går över snart!

• lovekitten

hej tjejer! ännu en september tjej ansluter sig till tråden... jag har inte alls mått illa eller gått upp speciellt mycket i vikt men jag oroar mig en del så jag hoppas på att hitta lite stöd och pepp och se fram emot det roliga tillsammans med er. sedan är mitt största dilemma just nu att behöva hålla detta hemilgt för min arbetsgivare för jag är fortfarande provanställd till mitten av april.... när har ni tänkt berätta?? när ska man berätta för att vara schysst och när måste man berätta? 

• SmR
    lovekitten skrev 2014-02-07 22:11:12 följande:
    hej tjejer! ännu en september tjej ansluter sig till tråden... jag har inte alls mått illa eller gått upp speciellt mycket i vikt men jag oroar mig en del så jag hoppas på att hitta lite stöd och pepp och se fram emot det roliga tillsammans med er. sedan är mitt största dilemma just nu att behöva hålla detta hemilgt för min arbetsgivare för jag är fortfarande provanställd till mitten av april.... när har ni tänkt berätta?? när ska man berätta för att vara schysst och när måste man berätta? 

Välkommen hit :)) Jag sitter i samma båt som dig, jag blir fast anställd i mitten på mars och då har jag passerat V 12 med, ska man efter den nya anställnings formen berätta för sin arbetsgivare. Känns lite som man går och ljuger/luras .
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014