• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • E2012smamma
    stjärnasomärdin skrev 2014-02-10 08:37:53 följande:

Nej, det har aldrig pratats om VUL utan BM är övertygad om att det inte är någon fara. Jag har inte legat på för att få ett heller men vi har bestämt oss att om det blir en blödning till så skall vi kräva ett för den här ovissheten börjar bli alldeles för mycket för att kunna hantera. Hoppas att allt går bra för dig idag! :)
    Gud vad konstigt . Eller snålt av dom!

Ja det tycker jag verkligen ni ska kräva om det händer igen..

Men du hade ju alla symptom kvar så det är ju jättebra!
  • stjärnasomärdin
    E2012smamma skrev 2014-02-10 09:06:23 följande:
    Gud vad konstigt . Eller snålt av dom! Ja det tycker jag verkligen ni ska kräva om det händer igen.. Men du hade ju alla symptom kvar så det är ju jättebra!

Jag vet inte vad det beror på faktiskt...eller om det kan vara för att jag själv inte ännu uttryckt någon önskan. Min barnmorska verkar fantastiskt bra och samtal med henne har räckt för att lugna mig. Däremot har vi redan nu bestämt, som jag skrev förut, att ultraljud blir ett krav om/när det händer igen. Det känns skönt att vi bestämt oss för det. Känns jätteskönt att testen blivit starkare och att symtomen blivit fler men man svävar ju hela tiden mellan att tänka att det gått vägen och att det gått åt skogen...
  • Blindtoyou
    SmR skrev 2014-02-10 07:01:14 följande:
    Välkommen hit:) Spännande att få se den lilla plutten :) Det ska jag med få göra på onsdag , som man längtar. Jag mår inte alls för bra heller, men så är det, hoppas det går över i vecka 12 och vi får börja njuta av att vara gravida :)) Detta är med första för mig så det är mycket nytt som händer :))

Ja, det blev lite mer verkligt då! (: aha, är det dags för KUB? Ja fy för illamåendet! Allt är så spännande nu! När är du beräknad? (:
  • Katta1

Hej på er!
    Jag väntar mitt första barn i september.
    Det känns jättespännande.
    Är beräknad till 15 september.
    Någon mer som börjat känna av humörsvängningar?
    Fick en gråtattack igår.
    Känner att jag är hyperkänslig för allt som sker runt omkring just nu.

• E2012smamma
    Katta1 skrev 2014-02-11 10:12:38 följande:

Hej på er!
    Jag väntar mitt första barn i september.
    Det känns jättespännande.
    Är beräknad till 15 september.
    Någon mer som börjat känna av humörsvängningar?
    Fick en gråtattack igår.
    Känner att jag är hyperkänslig för allt som sker runt omkring just nu.

Haha ja!

Började gråta till OS.

Så är det. Och det går typ aldrig över. Har varit såhär sen min första graviditet med första barnet...
  • Katta1

E2012smamma skrev 2014-02-11 10:30:55 följande:
    Haha ja!
    Började gråta till OS.
    Så är det. Och det går typ aldrig över. Har varit såhär sen min första graviditet med första barnet...

Okej, skönt att man inte är ensam

• thefee

Nu har jag varit på inskrivning och i morgon ( om jag minns) ska jag ringa om UL till v.12 :) Tror inte vi kommer ta något blodprov utan vi kollar nog bara med UL så att allt ser bra ut :) Ser dom något ovanligt får man ju ändå åka på vidareundersökningar. BM sa även att jag ska ringa ifall jag få UL väldigt sen så kollar vi hjärtljuden innan bara för att vara säkra på att det är något där :)
    Allt gick fint på inskrivningen pratade en massa om den tidigare förlossningen osv. Ska igen om 5veckor men kan hända att jag måste byta tid eftersom jag kanske jobbar längre dagar den veckan och har inte möjlighet att gå hem tidigare då.

• GladaAnna

Jag började gråta för att sambon köpt fel soppa i söndags. Helt otroligt! Hade dock en dålig dag med huvudvärk och illamående men att gråta till fel soppa tar priset. Dessutom lurades han och plockade fram rätt soppa när han insåg att jag blev helt förkrossad.

• thefee
    GladaAnna skrev 2014-02-11 18:55:00 följande:
    Jag började gråta för att sambon köpt fel soppa i söndags. Helt otroligt! Hade dock en dålig dag med huvudvärk och illamående men att gråta till fel soppa tar priset. Dessutom lurades han och plockade fram rätt soppa när han insåg att jag blev helt förkrossad.
    Oj! Haha på något sätt tycker jag inte att jag varit sååå känslig av mig vid någon av graviditeterna (än iaf). Visst grät jag mycket när jag väntade sonen men det var nog mest för att det var så hemskt att lämna maken 1-2 veckor åt gången när han skulle göra sin militärtjänstgöring i 6 månader så han blev civil igen 1 månad innan BF. Jobbigast var det när han kom hem bara en dag för att sen åka tillbaka nästa dag och då kanske var borta i 2 veckor. Sen kände jag mig väldigt stor och klumpig och ville inte åka nånstans för jag kände att alla skulle tycka att jag blivit jätte tjock och ful fastän jag var gravid. Kändes såå skönt efter förlossningen när man började rasa i vikt igen.
    Men jag har lämnat väldigt blödig efter första graviditeten och gråter typ varje gång vi kollar film. Spelar ingen roll vad den handlar om jag gråter om det är roligt, hemskt, spännande osv. Undrar om det blir ännu värre efter den här graviditeten för då får vi nog sluta kolla film ;)
  • GladaAnna

Känner mig inte särskilt blödig i övrigt men jag var så arg över soppan att jag grät. I övrigt inte känslig alls😄

Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014