• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • livan86

Inget fel på mina tarmar inte... Här fungerar allt som vanligt. Så vet inte varför den är så stor...

• E2012smamma
    livan86 skrev 2014-03-22 20:45:31 följande:

Inget fel på mina tarmar inte... Här fungerar allt som vanligt. Så vet inte varför den är så stor...

Tror tarmarna svullnar när man är gravid. Eller har läst det på fler ställen. Tror inte man behöver få problem för det :)
  • Neithotep

Beror säkert på flera saker (tarmar och var moderkakan ligger ex), vissa syns ju knappt att de väntar barn förrän vecka 25-30, man bär väl dem olika, vi har ju alla olika kroppar :).

• Katta1
    September14 skrev 2014-03-22 19:47:14 följande:
    Jag har inte någon mage överhuvudtaget. Jag har varit lite orolig att det har stannat av men idag på morgonen kunde jag känna livmodern väl, som en liten bula på magen längst ner, är väldigt liten i kroppen så märker när något händer så väl, så äntligen ramla den stenen från axlarna. Jag har fått tid den 10 April och ska då enligt mens vara 18+0 men jag kan slå vad om att jag är mindre gången, blir alltid tillbaka flyttad minst en vecka :)
    Längtar så efter att få se bebi <3

Vad skönt för dig!
    Längtar också <3
  • myilem

Jag har också mage men den är mest svullen tror jag. När jag ligger på rygg är det bara en liten bulle som syns ;)

• September14
    E2012smamma skrev 2014-03-22 20:07:00 följande:
    Så känner jag med! Livmodern slutar precis under naveln , lite lite längre ner.
    Barnmorskan som gjorde kub på mig sa att jag var barnet högt.

Men ni andra kanske är lite extra svullna av tarmar och sånt för magen är egentligen inte alls så stor tidigt. Alltså själva bebisen och livmodern :)
    Ja som här, den slutar strax under naveln, bär man högt då? Jag tänker mer att bär lågt då :D 
    När hade du bf ?
  • September14
    Katta1 skrev 2014-03-24 10:10:55 följande:

Vad skönt för dig!
    Längtar också <3
    När har du ultraljud? :)
  • Aminaah

Hej på er!
    Jag tänkte hoppa in här i gruppen (är gravid med första barnet, v.15+0 idag).
    Är även ny medlem på familjeliv, jag har läst på forumen länge men har inte blivit medlem förens idag :D
    Vi gjorde ett tidigt ultraljud som vi bokade privat för att vi ville se att allt var okej (i v.13+0 gjorde vi detta), och allt såg jätte bra ut och hjärtat slog för fullt :)
    Beräknad BF är 14/9 och vi längtar sååå mycket!

Här är de lilla underverket :)
  • Em1989

Hur och var kan man känna livmodern?

• E2012smamma
    Em1989 skrev 2014-03-24 13:37:17 följande:

Hur och var kan man känna livmodern?

Beror ju på vilken

v du är i ?
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014