• September14

Vi som väntar Septemberbebisar 2014

Hej alla! Hade varit roligt att följas åt , vi som väntar Septemberbebisar. 
    Nummer 4 är beräknad i September, är i vecka 6+1 idag, och mår sjukt illa.
    Hur mår ni allihopa? 

• Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014
  • thefee
    Kuben skrev 2014-03-21 18:35:33 följande:
    Inga bröst att tala om här, men däremot en mage som ser minst 6 veckor större ut än den är. OMÖJLIGT att gömma!
    Nej jag konstaterade också att det inte är någon idé att försöka gömma magen för den är redan så stor och ser inte ut som en "jag har blivit tjock"- mage utan faktiskt som en gravid mage :) Däremot så den här gången har vi faktiskt berättat åt nästan alla redan att vi ska få ett syskon åt sonen. Förra gången så blev det lite som en överraskning eftersom nästan ingen visste om att vi skulle få en bebis. Anledningen till det var nog att maken gjorde lumpen då (skjutit upp den pga studier) så vi kom fram till att folk har så mycket förutfattade meningar om hur vi ska klara av att ta hand om ett barn när han inte hade något jobb förrän några veckor innan han blev civil och en hel del annat, så vi valde att bara berätta åt några få. Den här gången vill jag nog att alla ska veta eftersom vi bor i min hemby och alla känner alla typ samt att jag inte tror det blir fler barn här så jag vill verkligen njuta av magen och blickarna i affären, inte gömma mig bland hyllorna när jag ser någon jag känner ;)
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-22 09:18:32 följande:
    Jag tycker inre jag har någon mage alls :(

Skulle gärna byta med dig, önskar jag var en av de som fick slippa magen första halvan av graviditeten.
  • E2012smamma
    Neithotep skrev 2014-03-22 11:33:20 följande:

Skulle gärna byta med dig, önskar jag var en av de som fick slippa magen första halvan av graviditeten.
    À men blir lite nojig att den inte växer som den ska :S
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-22 11:42:38 följande:
    À men blir lite nojig att den inte växer som den ska :S

När har du rul?
  • Neithotep
    E2012smamma skrev 2014-03-22 12:46:59 följande:
    22/4, kommer då va i 19+0.
    Ok, precis en månad kvar alltså.. hoppas tiden går snabbt! Jag ska på rul i v. 19+2, tycker det känns sent, har gått kring vecka 18 tidigare graviditeter. 
  • September14

Jag har inte någon mage överhuvudtaget. Jag har varit lite orolig att det har stannat av men idag på morgonen kunde jag känna livmodern väl, som en liten bula på magen längst ner, är väldigt liten i kroppen så märker när något händer så väl, så äntligen ramla den stenen från axlarna. Jag har fått tid den 10 April och ska då enligt mens vara 18+0 men jag kan slå vad om att jag är mindre gången, blir alltid tillbaka flyttad minst en vecka :)
    Längtar så efter att få se bebi <3

• E2012smamma
    September14 skrev 2014-03-22 19:47:14 följande:

Jag har inte någon mage överhuvudtaget. Jag har varit lite orolig att det har stannat av men idag på morgonen kunde jag känna livmodern väl, som en liten bula på magen längst ner, är väldigt liten i kroppen så märker när något händer så väl, så äntligen ramla den stenen från axlarna. Jag har fått tid den 10 April och ska då enligt mens vara 18+0 men jag kan slå vad om att jag är mindre gången, blir alltid tillbaka flyttad minst en vecka :)
    Längtar så efter att få se bebi <3

Så känner jag med! Livmodern slutar precis under naveln , lite lite längre ner.

Barnmorskan som gjorde kub på mig sa att jag var barnet högt.

Men ni andra kanske är lite extra svullna av tarmar och sånt för magen är egentligen inte alls så stor tidigt. Alltså själva bebisen och livmodern :)
  • thefee
    E2012smamma skrev 2014-03-22 20:07:00 följande:
    Så känner jag med! Livmodern slutar precis under naveln , lite lite längre ner.
    Barnmorskan som gjorde kub på mig sa att jag var barnet högt.

Men ni andra kanske är lite extra svullna av tarmar och sånt för magen är egentligen inte alls så stor tidigt. Alltså själva bebisen och livmodern :)
    Min mage har nog varit svullen pga tarmarna länge. Först nu den här veckan har jag märkt nån skillnad på bilderna jag tagit. Annars har den nog sett lika ut sedan vecka 11 typ. Men nu börjar den runda sig och bli som en riktig bebismage :)
Svar på tråden Vi som väntar Septemberbebisar 2014