• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis
    joma2 skrev 2014-02-16 22:44:52 följande:
    Hej alla! STORT GRATTIS till era graviditeter  Hoppas jag kan hänga på här i tråden. Jag plussade för några dagar sedan och kunde inte tro mina ögon!!! Först nu börjar det sjunka in att jag... faktiskt jag, har ett liv inom mig! Vilken lycka, en ren och sprudlande lycka helt enkelt Det som gnager mig är jag inte är helt säker på hur långt gången jag är pga väldigt oregelbunden mens... Sista mensen hade jag runt julafton så BM tror jag går in i vecka 8 nu. Tyvärr måste jag vänta till den 27/2 för ett första möte/inskrivning. Någon mer än jag som oroar sig för att det underbara lilla livet inte ska få stanna kvar..? Det är ju trots allt en osäker period i början

Jag är också orolig! =/ Förra graviditeten kollade jag på pappret efter varje toabesök. Lovade mig själv att inte göra det om jag blev gravid igen... Men gissa vad jag gör?
  • MissLis

Stort grattis själv förresten!!

joma2 skrev 2014-02-16 22:44:52 följande:
    Hej alla! STORT GRATTIS till era graviditeter  Hoppas jag kan hänga på här i tråden. Jag plussade för några dagar sedan och kunde inte tro mina ögon!!! Först nu börjar det sjunka in att jag... faktiskt jag, har ett liv inom mig! Vilken lycka, en ren och sprudlande lycka helt enkelt Det som gnager mig är jag inte är helt säker på hur långt gången jag är pga väldigt oregelbunden mens... Sista mensen hade jag runt julafton så BM tror jag går in i vecka 8 nu. Tyvärr måste jag vänta till den 27/2 för ett första möte/inskrivning. Någon mer än jag som oroar sig för att det underbara lilla livet inte ska få stanna kvar..? Det är ju trots allt en osäker period i början

• MissLis
    testosteran skrev 2014-02-16 20:57:57 följande:
    Hej hej! Är i v 5+0 idag och har bf 19/9. Blir vår tredje och jag känner ingenting förutom trött, torra läppar och gasig ;) har en av varje sedan tidigare och mådde lika med båda förutom att med dottern var jag supervarm och var sugen på sött, sonen frös jag hela graviditeten och var sugen på chips och pommes . Väldigt lustigt :) får se denna gång! Kände på mig med båda innan de kom så får se nu! Blir kul att få i oktober! :)

Hej! Vad roligt, jag väntar också vår lilla trea och känner ingenting Dessutom har jag bf 20/10 Välkommen till tråden!
  • L1977

Kan knappt vänta tills jag får gå hem o vara mammaledig med mitt lilla knyte. Har en kollega som jag verkligen är på kollisionskurs med. Han är dum i huvudet på riktigt. Ingen på min arb plats vet än, det kommer att dröja lite till innan jag berättar. Har ni sagt på jobbet? Lr till vänner släkt? Jag har bara sagt till mina två bästa tjejkompisar. Svårt att hålla tyst och snart kan jag inte dölja det heller haha

• choklaa

Kalleanka: kan vara så att hon räknat fel. Men hon sa då vi endast hade samlag pga arbete kom i vägen den 20/1 och den 7/2 så sa honatt jag måste ha blivit gravid 20-23/1 för annars hade de inte synts något på graviditets testet heller

• KS1984

Hej!
    Plussade i torsdags, bf 23 oktober enligt fl! :)
    Bor tillsammans med sambon och sonen född dec. 2011, en bit norr om sthlm.
    Tänkte att jag skulle hänga med här, har bara berättat för en tjejkompis, så det är kul att kunna "prata" lite här! :)

• Irmeline
    testosteran skrev 2014-02-16 20:57:57 följande:

Hej hej! Är i v 5+0 idag och har bf 19/9. Blir vår tredje och jag känner ingenting förutom trött, torra läppar och gasig ;) har en av varje sedan tidigare och mådde lika med båda förutom att med dottern var jag supervarm och var sugen på sött, sonen frös jag hela graviditeten och var sugen på chips och pommes . Väldigt lustigt :) får se denna gång! Kände på mig med båda innan de kom så får se nu! Blir kul att få i oktober! :)

Intressant! Jag fryser också nu, var varm förra ggn med dottern. Mår mer illa också (eller så har jag förträngt att jag mådde såhär sist) så hoppas ju lite extra på en lillebror :)
  • Annie24

Tack så mycket :)

Jag mår illa, har ömma bröst, är torr om läpparna men sväljer väldigt mycket saliv hela tiden :S. Och är väldigt trött! Sov middag två gånger igår haha

• grossess
    Annie24 skrev 2014-02-17 00:09:39 följande:
    Hej!
    Har precis suttit och läst igenom 100 sidor.. Haha här skrivs det mycket :)

Jag plussade den 14/2 och min sambo fick ett inslaget graviditetstest som alla hjärtans dags present. Har räknat ut att jag har bf den 26 oktober, så jag hoppas jag får vara med här :)

Är 24år, bor i Skåne med min sambo och min son som föddes den 7/6-2012.
    Hej!
    Grattis och välkommen!

Jag plussade samma dag som du och har också fått BF till 26 oktober :)

Svar på tråden BF Oktober 2014