• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • grossess
    annispannis88 skrev 2014-02-16 09:33:27 följande:
    God morgon! 

Vågar knappt tro det, men gissar att det är en bebis på gång?! 

det gissar jag också! Grattis!Glad
  • annispannis88
    mammasusan skrev 2014-02-16 09:45:23 följande:
    Grattis vilken dag är du på?
    Jag vet faktiskt inte! Alla verkar ha stenkoll, men jag minns inte när jag senast hade mens. Gissar att det är svårt att räkna ut då? Är 25 och helt ny på området :)
  • Majspinglan
    annispannis88 skrev 2014-02-16 10:00:42 följande:
    Jag vet faktiskt inte! Alla verkar ha stenkoll, men jag minns inte när jag senast hade mens. Gissar att det är svårt att räkna ut då? Är 25 och helt ny på området :)

Ah, har du oregelbunden mens?
  • grossess
    vad underbart att inte vara så besatt att man skulle kunna svara på frågor om sin mens och ägglossning i sömnen om det så vore ;)
  • MIKD
    annispannis88 skrev 2014-02-16 09:33:27 följande:
    God morgon! 

Vågar knappt tro det, men gissar att det är en bebis på gång?! 

Stort grattis!!! :D
  • Aftonstjärna
    Haha, så var det när jag var 25 och blev gravid med mitt första barn också :) Har ibland funderat om jag är den enda som inte har stenhård koll på min menscykel. 
  • Singoalla78
    Visflicka skrev 2014-02-15 22:11:47 följande:
    Hej allihop! Plussade för igår på alla hjärtans dag. Två starka streck uppenbarade sig.
    Har haft ont i mensmagen ända sen ÄL så hade väl mina aningar. Har fortfarande ont från och till. Särskilt kväll och natt. Någon mer som har/har haft så? Hur långe är det normalt att man har så?
    Jodå, min molvärk kommer nästan uteslutande på kvällstid..
  • Singoalla78
    Aftonstjärna skrev 2014-02-16 07:00:56 följande:
    Hej! Kliver försiktigt in här! Fick precis ett svagt plus som jag försöker förlita mej på, fast jag gärna skulle se lite starkare streck på testerna! Men mensen är borta och utbytta mot graviditetssymtom som molvärk, ömma bröst, rapningar och lätt illamående vid hunger.  Har mått apa i början av mina tidigare graviditeter, så vet vad jag troligen har framför mej... Är i vecka 6 enligt FL:s räknare. BF 17/10
    Jag är 37 år och har sen tidigare en tjej född 02 och kille född 05. Så detta blir en mycket efterlängtad sladdis. 
    Åhh va roligt med ngn mer i samma ålder å åxå väntar sladdis, jag har en flicka på 15 år å å son på 3,5 :)
  • mammasusan

Frågar igen & hoppas någon kan berätta . Hur känns er molvärk och ligamentsmärta? Funderar på om de är de jag känner ibland. Antingen trycker/drar det i underlivet ( inte i magen) eller så hugger/drar det i min vänstra sida av magen, inte ont men det känns.

• MIKD

Knölarna jag haft i brösten sedan början på feb har börjat lägga sig, dock värker dom fortfarande som jag vet inte vad! BIM+3 idag!! Känner mig lite svullen om magen, igårkväll var den mycket svullen!

Hur ser symptomen ut för er andra?

Svar på tråden BF Oktober 2014