• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Sara84

Nu känner jag mig orolig.. Tog ett CB digital alldeles nyss som visade "Gravid 2-3". Jag borde enligt mina beräkningar, då jag gick in i vecka 7 idag ha gått "3+" . Bör jag vara orolig?

• Makaronipuss1

I morgon går jag in i vecka 7 (6+0). Tjiho! Hoppas det fortsätter i denna takt! Mår fortsatt bra! Molvärk varje dag till och från men inget som stör. ;) Läste på ngn sida att den lilla redan kunde känna av beröring, alltså när man klappar och smeker på magen! Rätt häftigt! Så klappa på nu tjejer! Visst är det mys! Man längtar efter den riktiga bebismagen nu ju!

• jonie

Ja mm kan ju tycka att du borde fått 3+ Sara84... Jag fick det på 5+0 förra veckan.. Men hcg dalar efter ett tag va? Kanske därför? Eller är det senare.... Ah. En dels hcg ökar väl långsammare än andras med. Om du mår bra i övrigt och inte har ont eller så skulle jag råda dig att försöka slappna av

• Sara84

Ja, har för mig att HcG planar ut.. men det är först senare? Kan ha fel.. :) Dock så känner jag mig superduper gravid för övrigt... Vi får väl se. VUL nästa vecka, jag får härda ut till dess <3

• tasirvio
    Sara84 skrev 2014-02-17 12:55:05 följande:
    Nu känner jag mig orolig.. Tog ett CB digital alldeles nyss som visade "Gravid 2-3". Jag borde enligt mina beräkningar, då jag gick in i vecka 7 idag ha gått "3+" . Bör jag vara orolig?
    Kan ju ha att göra med vilken tid på dygnet du tagit testet, och om det var första urinet eller inte. Hormonnivåerna varierar ju hela tiden. Om du är orolig är det väl bara att gå till hälsostationen och ta ett hormonprov? Så slipper du oron och kan njuta istället :)
  • Irmeline

Vi började på en BF lista förut men tror den försvann, här är den, fyll på vet jag :)

BF lista

September
    29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)

Oktober
    1 SC11, andra barnet,
    1 jojjan, 33år, andra barnet,
    2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne)
    2 Tingeling,
    2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö
    2 mymmlan, andra barnet
    2 unicorn, 25 år, första barnet,
    2 ÄppelPeppel,
    3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala
    3 SysterAnna, 25 år, Göteborg
    3 Sicilien, 30 år, andra barnet,
    4
    5 L1977, tredje barnet,
    5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö
    6 Lillium, andra barnet
    7
    8 Kroa, andra barnet (dotter född 31 maj 2013 innan), 21 år, Skaraborg

Mitthemligajag,
    sessan,
  • choklaa

Jag ska enligt bm va i 5+3 eller 6+3 då jag var på vul i onsdags. I dag visade cb gravid 2-3

• Annie24

Vi började på en BF lista förut men tror den försvann, här är den, fyll på vet jag :)

BF lista

September

29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)

Oktober

1 SC11, andra barnet,

1 jojjan, 33år, andra barnet,

2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne)

2 Tingeling,

2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö

2 mymmlan, andra barnet

2 unicorn, 25 år, första barnet,

2 ÄppelPeppel,

3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala

3 SysterAnna, 25 år, Göteborg

3 Sicilien, 30 år, andra barnet,

4

5 L1977, tredje barnet,

5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö

6 Lillium, andra barnet

7

8 Kroa, andra barnet (dotter född 31 maj 2013 innan), 21 år, Skaraborg

26 Annie24, andra barnet (son född 7/6-12), 24 år, 2 mil från Malmö

• Elsasmama

Hej alla!

Jag hoppar gärna med här!

Jag är i vecka 6 (5+0) och har inte riktigt fattat det ännu. Beräknad BF är 19 oktober

Har en dotter född i maj 2011 som kom till genom IVF, men detta underverk har kommit till på naturlig väg

Min symptom just nu är trötthet, ömma bröst och humörsvängningar

Jag ser fram emot att följas åt

♥Lilla E♥ 20110522
Svar på tråden BF Oktober 2014