• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • choklaa

Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig inte de minsta gravid. Kan inte påstå att brösten är ömma har ammar sonen fem tills i fredag. Känner bara mensverks liknande som kommer och går. Gjorde mig orolig att hon bara såg en hinsäck och inte en bebis om jag nu skulle vara i vecka 5+3 när hon upptäckte att jag var gravid. Är de någon som känner som jag? Livrädd för att börja blöda så de känns att hjärtat rusar lite.

• IdaElinLivia040611

Hej,

Nyplussad igår 15/2.
    Senaste mens 14 januari så ca 4+3 tror jag. 5:e barnet fick ett missfall i november, mitt första. Väldigt tidigt redan i v 5 så var mer som en försenad mens.

Men nu är jag alltså gravid igen :)

35 år, bor i stockholm. Har eget företag med barnkläder :)

Gravidkrämpor, svagt illamående, ömma bröst och massor med molvärk i magen,

Trevligt att få hänga med er :)

Linda

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel 120618
  • mammasusan
    choklaa skrev 2014-02-16 18:45:00 följande:

Jag vet inte vad jag ska göra. Känner mig inte de minsta gravid. Kan inte påstå att brösten är ömma har ammar sonen fem tills i fredag. Känner bara mensverks liknande som kommer och går. Gjorde mig orolig att hon bara såg en hinsäck och inte en bebis om jag nu skulle vara i vecka 5+3 när hon upptäckte att jag var gravid. Är de någon som känner som jag? Livrädd för att börja blöda så de känns att hjärtat rusar lite.

Jo jag är mer än livrädd med tanke på min historik (finns på min pres), senaste mf var i oktober i v.6 men den här gången känns det annorlunda än så länge tänker försöka vara glad
  • choklaa

Tycker det är super jobbigt. Önskar att jag ej gått till Gyn då hade jag inte trstat förrän runt 10 mars då jag egentligen inte Skulle haft ägglossning förrän den 12februari.

• Bonebag

Dessa hormoner, jävlar jag hatar dom. Är så irriterad/arg hela tiden för absolut ingenting. Försöker va glad men de funkar lixom inte...... Stackars gubbe jag har :/

• MissLis
    karpas skrev 2014-02-16 18:23:07 följande:
    Läser att många mår illa och spyr. Jag har inte mått illa med någon av mina tre tjejer. Verkar vara lugnt nu också så det är nog en fjärde tjej i magen Har ni haft någon skillnad på pojk och flick graviditeter?

Mådde sämre med pojken än flickan
  • skrotmira

Hoppar in här. Är i vecka 6 (5+1) nu. 20 år, förlovad, bor i Jämtland. Min sambo är 25 år.
    Vårt första barn är beräknat 17 oktober! :)
    Haft illamående, molvärk, kissat mycket, men de senaste dagarna är det bara brösten som ömmar!
    Jobbar i hemtjänsten och pluggar även till undersköterska just nu. :)

• SysterAnna
    karpas skrev 2014-02-16 18:23:07 följande:
    Läser att många mår illa och spyr. Jag har inte mått illa med någon av mina tre tjejer. Verkar vara lugnt nu också så det är nog en fjärde tjej i magen Har ni haft någon skillnad på pojk och flick graviditeter?

Vet ju inte vad jag väntar denna gången men förra gången när jag väntade sonen mådde jag prima i början. Behövde bara använda mig av akupressurarmband ibland mot väldigt lätt illamående. Denna gång är jag supertrött, kan ta bort det värsta illamåendet med lergigan comp. Har inte kräkts någon gång ännu men hängde över toan mitt i middagen och bara väntade på att den skulle vända...
  • testosteran

Hej hej! Är i v 5+0 idag och har bf 19/9. Blir vår tredje och jag känner ingenting förutom trött, torra läppar och gasig ;) har en av varje sedan tidigare och mådde lika med båda förutom att med dottern var jag supervarm och var sugen på sött, sonen frös jag hela graviditeten och var sugen på chips och pommes . Väldigt lustigt :) får se denna gång! Kände på mig med båda innan de kom så får se nu! Blir kul att få i oktober! :)

• MIKD
    testosteran skrev 2014-02-16 20:57:57 följande:
    Hej hej! Är i v 5+0 idag och har bf 19/9. Blir vår tredje och jag känner ingenting förutom trött, torra läppar och gasig ;) har en av varje sedan tidigare och mådde lika med båda förutom att med dottern var jag supervarm och var sugen på sött, sonen frös jag hela graviditeten och var sugen på chips och pommes . Väldigt lustigt :) får se denna gång! Kände på mig med båda innan de kom så får se nu! Blir kul att få i oktober! :)
    Stort grattis till dig =)
Svar på tråden BF Oktober 2014