BF Oktober 2014
Om barnet är friskt men föds för tidigt, tex i vecka 33+0 som jag är i nu, klarat sig barnet utan vård då? Eller när börjar de göra de?
Om barnet är friskt men föds för tidigt, tex i vecka 33+0 som jag är i nu, klarat sig barnet utan vård då? Eller när börjar de göra de?
Har ni koll på hur era ligger i magen? Kan ni utifrån sparkar och andra rörelser känna det? Jag väntar fjärde men de andra graviditeterna har jag haft moderkakan fram och inte alls känt speciellt mycket men denna gången sitter den bak och det är stor skillnad men jag kan inte förstå hur bebis ligger. Har legat med huvud upp fram hittills men den kan ju ha vänt.
1 månad och 15 dagar kvar! Helt otroligt!! Hoppas det går sååå fort nu
Någon som har foglossning förresten? Vad gör ni år det? Något alls som hjälper?
Är de någon som tror på att få igång förlossningen? Jag har gjort hallonbladste som jag ska börja med när jag orkar sen runt vecka 36 :p tänker ni försöka med nått? Annanas? någon speciell massage? Springa i trappor? Sex! Vad har ni för knep? :) läst någon om någon mirakel dryck också, någon som provat?
Tror egentligen inte heller på en massa såna där saker om att få igång förlossningen men jag har testat lite för att jag i ärlighetens namn varit uttråkad ;)
Ananas har jag fått känningar av bägge graviditeterna och drack även hallonbladsté för att jag hört att man kunde mjuka upp och inte spricka så mycket. Bägge barnen kom 13 dagar före bf och jag har inte sytt ett enda stygn så jag testat väll det för skojs skull även denna gången om jag får tid över ;)
Dagens bm besök visade bra värden i allt, och en liten unge som rörde sig galet mycket, hjärtljuden brukar ligga på runt 140 men idag låg de på 170! Hon ligger i fixeringsläge men är lite ruckbar än! Dock har magen sjunkit lite sen förra besöket men växt 1 cm till :)