Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

issi b skrev 2014-09-02 21:27:56 följande:

Hej allihop!

Skriver inte så ofta här men läser och följer er någon gång i vecka.

Var hos BM igår och fick konstaterat att min lilla inte vänt på sig utan sitter i säte smile4.gif

Är i v34+3 och väntar andra barnet (på kort tid, kommer bli 15 månader mellan barnen), någon som har erfarenhet av sånt här? Finns det fortfarande chans att bebben vänder sig naturligt? Kan man göra något själv?

Är inbokad för nytt besök hos BM i v 36+2 och om bebben fortfarande sitter kommer vi boka in ett vändningsförsök, har läst att det är runt 60% chans att det funkar.... (Trillade även över ett gäng skräckhistorier om just vändninsförsök, huuu)

Jag är ganska spruträdd och blotta tanken på en skalpell gör mig alldeles kall, så kejsarsnitt känns inte så lockande men det gör inte en riskfylld sätesförlossning heller... :-O

Någon som orkar peppa lite?

Min kompis fick sin son i fredags, han vände sig i vecka 37 märkte dom på den tid hon hade för vändning, så nog kan dom allt vända sig sent! Hoppas de är så i ditt fall med :)
  • mitthemligajag
    kalleankan skrev 2014-09-02 18:58:23 följande:
    Fanns det nåt hål i? Läste här igår och blev naturligtvis också nyfiken att känna efter, och den var väldigt mjuk men det kändes mer som en ring med ett stort hål i, eller som en enkrona kanske ????
    Oj de lät ju typ som att du skulle vara öppen?? Ingen bebis under natten ;)?
  • mitthemligajag
    Emma90 skrev 2014-09-03 17:40:16 följande:

Den 2/9 kl 02.16 kom vår son till världen med en raketfart med tredje försöket att få igång förlossningen. Från första tecknet på värkar tog det 4 timmar tills han kom ut.

45cm lång och 2240g, vecka 35+6

Grattis Emma!!! Hoppas allt känns precis som du tänkt dig! Njut!! Kram :)
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-09-03 20:31:08 följande:

Jag tror verkligen att det är en pojke i magen.. Så vi kämpar med pojknamn.. Vi har 4 förslag, Emil, Filip, Alex och Loke. Sambon är helt säker på Loke, och jag gillade det oxå innan jag fick så mycket kommentarer om att det var någon mytisk Gud som var ond... Det känns lite fjantigt att bry sej så mycket om en gammal Gud som jag inte ens visste existerade, men eftersom alla andra verkar tycka det är en skurk kanske det är elakt med en Loke..? Blir man dömd av namnet då? Jag vill ju inte att ungen skulle få det drygt.. Korta tvåstaviga namn gillar jag.. Och jag tyckte Loke lät som en cool krigare innan jag mötte alla fördomar :p

Åh nej det är så töntigt med att alla ska gå runt och tänka på massa andra människor hot och dit! Jag har ett barn på jobbet som heter Loke och jag har då aldrig tänkt på en ond Gud när jag träffar den goa ungen haha! Alla har ju sin koppling till namn men man får nog tänka lite så här, när din son heter Loke så kommer ju alla tänka på honom sen när dom hör Loke :p
  • mitthemligajag
    banan123 skrev 2014-09-04 11:07:45 följande:

Har en fråga till er som fått barn innan. Måste man ha haft halsbränna för att den lille ska komma med hår? Jag har mått bortskämt bra under hela graviditeten och aldrig känt halsbränna. Är han helt kal tro? Både pappan och jag hade hår om det har någon betydelse. :)

Min mamma hade inte ett dugg halsbränna, men så mycket hår som jag hade när jag föddes är nog ovanligt :p
  • mitthemligajag
    Emma90 skrev 2014-09-04 20:28:39 följande:

Tack så mycket alla :D intressant det med namn faktiskt. Vår lilla pojke heter Jayden.

Tyvärr har vi inte fått komma hem än och vi har ingen aning om när

Vi får komma hem. Just nu kämpar vi med maten och vikten. Men hoppas få komma hem snart, kan inte riktigt njuta här på BB tyvärr.

Va fint!! Håller tummarna för att ni får komma hem snart :)
  • mitthemligajag

Min sista dag på jobbet idag, 4 veckor kvar!! Lämnar sedan förskolans värld för att bli mamma och sen socionom, oj oj vad det är med blandade känslor kan jag säga, mina barn jag haft i över 3 år ska jag nu lämna bakom mig! Tur jag har en egen att fokusera på snart ;) kommer nog bli många tårar idag känner jag

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-09-08 01:19:44 följande:

Jaha! Då börjas drömmarna!

Vaknar av att jag drömt att gubben och jag väntar barn samtidigt (våra gemensamma) och att hans vatten gick och jag liksom blev mannen i huset och skulle minsann visa hur man ger ett riktigt stöd under en förlossning xD haha

Mina med, herre Gud va konstiga saker man kan ha i hjärnan haha!
Svar på tråden BF Oktober 2014