• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    Hill01 skrev 2014-03-25 08:26:07 följande:
    Jättestort lycka till till er som ska på KUB idag!! Håller alla tummar jag har!
    Tack...nu sprutar tårar här....e fullkomligt livrädd...magen e borta å inga symptom..hoppas liten lever...om ca 2 timmar vet jag..Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    mitthemligajag skrev 2014-03-25 08:35:44 följande:
    Lycka till, till er som får se bebbe idag!! <3 :)
    Tack...{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Lillium

Nu har jag varit på kub och allt såg bra ut och storleken stämde på den lilla. Är så otroligt lättad fick låg sannolikhet för kromosomavvikelser också håller tummarna för er andra!

• Tamara
    Lillium skrev 2014-03-25 09:46:53 följande:
    Nu har jag varit på kub och allt såg bra ut och storleken stämde på den lilla. Är så otroligt lättad fick låg sannolikhet för kromosomavvikelser också håller tummarna för er andra!

Härligt! Har mitt på torsdag och är så nervös. Hoppas det går bra för er andra med!
  • Krupskaja

Jag har inte läst här på länge (hade 678 olästa svar i tråden Tungan ute), men hoppas det går bra för er allihop och önskar all lycka till er som har KUB-tester och är oroliga för blödningar nu.
    Hos oss måste man betala själlv för KUB-test om man är för ung, så jag ska inte göra något.

Jag är i v 11 nu, och magen är enorm. Några vänner såg att jag var gravid redan i v 6 (!), och nu är det tydligt. Barnmorskan säger att det brukar vara så med andra barnet, men jag börjar nästan fundera på hur många det kan vara därinne egentligen (fast vi har inte tvillingar i släkten, så chansen är inte så stor).

Jag har mått illa kanske fem gånger på kvällarna, men jag är inte lika trött som under förra graviditeten och allt känns riktigt bra. Idag var jag på mvc, hade bra värden och fick en tid för UL inbokad till slutet av maj. Det enda trista är väl att min man inte tycker att han har någon anledning att följa med på UL, eftersom han ändå inte kunde förstå något av bilden förra gången. Nåjo, jag får väl ta med min mamma eller någon annan som uppskattar det lite mer.

• Cazza

Hur har det gått med kubarna?

Jag har mitt på torsdag men är så orolig att tvillingarna ska sakna skiljevägg. Tycker det ser ut så på bilden o det ska tydligen vara högrisk. Tänker isåfall avsluta graviditeten:(.

Till dig m den ovilliga mannen: det är väl inte bilden som är det viktiga utan att hans barn mår bra. Hälsa honom det!

• Cazza

Kupskaja: jag väntar tvillingar men magen är inte såå stor. Har dock mått sjukt illa!

• Cynric
    Cazza skrev 2014-03-25 12:14:01 följande:
    Hur har det gått med kubarna?
    Jag har mitt på torsdag men är så orolig att tvillingarna ska sakna skiljevägg. Tycker det ser ut så på bilden o det ska tydligen vara högrisk. Tänker isåfall avsluta graviditeten:(.

Till dig m den ovilliga mannen: det är väl inte bilden som är det viktiga utan att hans barn mår bra. Hälsa honom det!

Hoppas det ser bra ut. Är väll bara 1 % av alla enäggstvillingar som saknar skiljevägg? Vilket ger dig rätt bra odds.
  • Singoalla78

Det som inte fick lov att hända har hänt...min lille bebis (Novaliee) i magen valde att lämna oss, idag på ultraljudet så såg man hennes lille näsa, små ben å armar..en söt liten näsa, en perfekt bebis...men livlös....hon har dött, så nu blir det operation på tors, tack alla för omtanke...<3

Jag lämnar självklart tråden med många tårar här å önskar er alla andra lycka till...
    jag var i v 13...trodde jag var säker, men hon lämnade oss för 4 dagar sedan...

• Cynric
    Singoalla78 skrev 2014-03-25 12:31:32 följande:
    Det som inte fick lov att hända har hänt...min lille bebis (Novaliee) i magen valde att lämna oss, idag på ultraljudet så såg man hennes lille näsa, små ben å armar..en söt liten näsa, en perfekt bebis...men livlös....hon har dött, så nu blir det operation på tors, tack alla för omtanke...<3

Jag lämnar självklart tråden med många tårar här å önskar er alla andra lycka till...

Nej va hemskt!! Jag lider med er!!!!
  • Jennifer
    Singoalla78 skrev 2014-03-25 12:31:32 följande:

Åh nej! Det som skulle vara er tur den här gången. Hoppas du blir gravid snart igen och ta hand om dig <3 
Svar på tråden BF Oktober 2014