SC11 skrev 2014-03-25 21:57:38 följande:
Då slutar jag nog hänga på familjeliv nu... jag vet att hemska saker förekommer och när man läser om allas olycka tappar man hoppet och glädjen själv. Jag vill kunna vara gravid och vara glad för det men när jag läser om missfallen så oroar jag mig bara. Nu har jag rå-ångest och inbillar mig att bebben är död. För det är ju så vanligt? Jag har själv haft ett ma men jag kommer nog undvika fl ett tag och utgå från att allt är bra tills motsatsen är bevisad. Naivt eller ej..
Fruktansvärd tanke att någon är fel eller att fostret är dött på rul. Vill inte ens tänka tanken! Den dagen den sorgen.
Beklagar djupt till er alla som fått missfall. Hoppas livet ger er rättvisa snart. Kram
Och så måste jag också tillägga att man inte får glömma, att alla vi miljarder människor som lever på denna jord faktiskt också varit bebisar i en graviditet! Lätt att glömma, och se hur många av oss som överlevt jämtemot försvunnit i mf/ma! Man glömmer lätt de, iaf jag! Trotts de är de ju svin hemskt när de väl händer och ja, man önskar inte ens sin värsta fiende ngt sådant! Men jag fick panik igår när jag läste singoallas inlägg, jag är i v 13 men plöttsligt så försvann allt med missfalls risk borta. Men tänk så, tänk hur många som lever på jorden, tänk i stora begrepp!