• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Sandiiiee
    Yarrow skrev 2014-03-26 11:51:07 följande:
    Tack :) det gick jättebra. En pigg liten sprattlande bebis. Risken för avikelser var 1:20 000 så vi är mycket nöjda :)

Va skönt att det gick så bra Idag ska jag äntligen på inskrivning och boka tid för ul!
  • Irmeline
    Tack :) det gick jättebra. En pigg liten sprattlande bebis. Risken för avikelser var 1:20 000 så vi är mycket nöjda :)
    Grattis! Solig Skönt med lite flyt i tråden nu efter allt det deppiga.

• Sara84

Massor av styrkekramar till er Singoalla <3 Jag beklagar verkligen. Ta hand om varandra och som Yarrow skrev, tillåt er att sörja så länge ni känner att det behövs <3

• Sara84

Grattis till ett fint KUB test :) Grattade dig i FB tråden också ;)
    Känner mig nervös inför vårt KUB på fredag morgon...
  • Cazza

Imorgon är det vår tur m kub. Men jag skiter i kubmätningen utan allt jag tänker på är omde kommer hitta en skiljevägg mellan barnen. I annat fall är riskerna så stora att vi kommer avslutA. Så jag är också nervös!

• Knitting Angel
    Cazza skrev 2014-03-26 13:47:14 följande:

Imorgon är det vår tur m kub. Men jag skiter i kubmätningen utan allt jag tänker på är omde kommer hitta en skiljevägg mellan barnen. I annat fall är riskerna så stora att vi kommer avslutA. Så jag är också nervös!

Håller tummarna för att det finns en skiljevägg och att allt ser bra ut för er imorgon <3
  • Knitting Angel

Vad skönt att det gick bra!
  • SysterAnna
    Cazza skrev 2014-03-26 13:47:14 följande:
    Vad är riskerna när det inte finns någon skiljevägg? Vet att det är ökad risk för fostrena men inte vilken sorts. Hade en kollega för några år sedan som fick tvillingar som också saknat skiljevägg och de var friska, ena tvillingen var betydligt större än den andra bara. 
  • Cazza

De kan sno in sig i varandras navelsträngsr o slå knut på dem= död eller hjärnskador. De kan också även med skiljevägg men om de delar moderkaka få ngt som heter tvillingtransfusion, ojämn näringsfördelning. Vilket också kan vara jättefarligt. Så.. Mkt svar att få imorgon.

Svar på tråden BF Oktober 2014