• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio

Beklagar Maria, men hoppas det inte är någon fara med dig, om du var tvungen att åka ambulans och allt! Sköt om varandra, och lycka till nästa gång!

• Knitting Angel

Är det fler än jag som känner av foglossning? Just nu är det foglossning och trötthet det enda jag märker av.

• kalleankan
    Knitting Angel skrev 2014-03-27 08:19:24 följande:
    Är det fler än jag som känner av foglossning? Just nu är det foglossning och trötthet det enda jag märker av.
    Ja foglossning är det enda jag känner nu.. måste vara det tror jag? Direkt jag går i trappor så gör det jätteont i "gångjärnen" på framsidan när benen böjs.. När jag går långt ute i uppförs gör det även ont runt bak i rumpan, ryggen.. Hoppas det går över.

Hade du foglossning med första barnet också?
  • MammaCarro90

Hej jag har precis hittat hit. Är gravid med mitt andra barn och har bf i mitten på oktober. Har mått väldigt illa men nu är det inte fullt lika jobbigt. Men tröttheten, den är hemsk???? Har inte hunnit kolla runt så mycket än, men finns det någon facebook sida? Är ju lite mer aktiv där och hade varit kul o få dela med sig men även o läsa om alla andra ????

• Knitting Angel
    kalleankan skrev 2014-03-27 09:21:51 följande:
    Ja foglossning är det enda jag känner nu.. måste vara det tror jag? Direkt jag går i trappor så gör det jätteont i "gångjärnen" på framsidan när benen böjs.. När jag går långt ute i uppförs gör det även ont runt bak i rumpan, ryggen.. Hoppas det går över.

Hade du foglossning med första barnet också?
    Ja, jag hade med första barnet. Dock väldigt lindrigt. Nu har jag lite mer ont då min 2,5 åring vill bli buren konstant och vill vara liten igen. Är också i bäckenet jag känner av det. Är allmänt trött i ryggen men märker av det i bäckenet när man lyfter, vrider eller går i trappor, kan även komma om jag går fort. På mig försvann det fort efter förlossningen. Hoppas på det samma denna gången. Håller tummarna för att det försvinner snabbt för dig också.
  • Knitting Angel
    MammaCarro90 skrev 2014-03-27 09:41:57 följande:

Hej jag har precis hittat hit. Är gravid med mitt andra barn och har bf i mitten på oktober. Har mått väldigt illa men nu är det inte fullt lika jobbigt. Men tröttheten, den är hemsk???? Har inte hunnit kolla runt så mycket än, men finns det någon facebook sida? Är ju lite mer aktiv där och hade varit kul o få dela med sig men även o läsa om alla andra ????

Välkommen! Skicka PM till Yarrow så kan hon skicka en inbjudan till fb-gruppen som vi har.
  • kalleankan
    Knitting Angel skrev 2014-03-27 09:49:44 följande:
    Ja, jag hade med första barnet. Dock väldigt lindrigt. Nu har jag lite mer ont då min 2,5 åring vill bli buren konstant och vill vara liten igen. Är också i bäckenet jag känner av det. Är allmänt trött i ryggen men märker av det i bäckenet när man lyfter, vrider eller går i trappor, kan även komma om jag går fort. På mig försvann det fort efter förlossningen. Hoppas på det samma denna gången. Håller tummarna för att det försvinner snabbt för dig också.
    Kanske blir värre när man lyfter då? Ja hoppas det inte blir långvarigt. Jag har ett par kryckor i förrådet utifall att, man vet aldrig. 
  • SysterAnna

Jag hade ganska mycket foglossning förra gången. Har kvar mitt stödbälte jag fick från sjukgymnasten och kommer väl börja använda det snart. Förra gången blev det riktigt jobbigt från v 23 ungefär. Nu känns det lite då och då, framförallt strålar det från skinkorna ner i benen när jag går långt. Ömmar även en del i fogen framtill. 

• Tamara

Varit på ett lyckat kub idag, fick ok sannolikhet trots att jag är över 40, enbart min ålder ger 1/58 men eftersom de andra parametrarna var bra så förbättrades siffrorna rejält. Vild, sprattlande liten bebis. BF 4 okt.

• kalleankan
    SysterAnna skrev 2014-03-27 10:46:10 följande:
    Jag hade ganska mycket foglossning förra gången. Har kvar mitt stödbälte jag fick från sjukgymnasten och kommer väl börja använda det snart. Förra gången blev det riktigt jobbigt från v 23 ungefär. Nu känns det lite då och då, framförallt strålar det från skinkorna ner i benen när jag går långt. Ömmar även en del i fogen framtill. 
    Blev du sjukskriven förra gången då?

Tar man själv kontakt med vilken sjukgymnast som helst eller går man via mvc och får någon "remiss"? Har aldrig behövt tänka i de här banorna..
Svar på tråden BF Oktober 2014