• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Vivianne treschow

Det är intressant att följa kommentarerna här då jag går i tankar o en liten tvåa. Mycket känslor väcks till liv som pirrigheten, glädjen, nervositeten och ett stygn av rädsla också. Underbar blandning av känslor. viviannetreschow.wordpress.com

• SysterAnna
    kalleankan skrev 2014-03-27 11:18:35 följande:
    Blev du sjukskriven förra gången då? Tar man själv kontakt med vilken sjukgymnast som helst eller går man via mvc och får någon "remiss"? Har aldrig behövt tänka i de här banorna..

Ja, jag var sjukskriven fram tills jag gick på gravledigt. På grund av att jag hade så ont så sov jag väldigt dåligt vilket gjorde att jag fick en depression. Så jag var sjukskriven för både depression och foglossning. Depressionen blev bättre på några veckor med ökad vila under dagarna och foglossningarna mildrades när Jesper blev fixerad i bäckenet.
  • SysterAnna

Oj, jag fick nummer till sjukgymnast av barnmorskan men fick ringa själv och boka tid osv. Var väldigt lång kö dit så ring i god tid om du börjar få problem.

• choklaa

Vill annonsera lite :) har en Emmaljunga nitro 2013 modelfärg pp grey (pp märke på suffletten) inga märken i chassit, sitt del använd 2-3 månader dock ej dagligen och liggdel använd 2 månader säljs med parasoll och fotsack. Om någon är intresserad. Betalde 10,300:- för detta. I februari 2013.

Säljs för 8500:-

• kalleankan
    Cazza skrev 2014-03-27 12:10:27 följande:
    Juppie ! Mina tvillingar har skiljevägg!
    Åh vad glad jag blir för dig, skönt!:)
  • Knitting Angel
    Cazza skrev 2014-03-27 12:10:27 följande:

Juppie ! Mina tvillingar har skiljevägg!

Grattis! Vad skönt! Då hänger du kvar i tråden misstänker jag. <39
  • Knitting Angel
    kalleankan skrev 2014-03-27 09:53:14 följande:
    Kanske blir värre när man lyfter då? Ja hoppas det inte blir långvarigt. Jag har ett par kryckor i förrådet utifall att, man vet aldrig. 
    På mig blir det det men det kan vara olika. Jag behövde varken kryckor eller stödbälte första gången men misstänker att jag inte kommer lika lindrigt undan denna gången.
  • Knitting Angel
    SysterAnna skrev 2014-03-27 10:46:10 följande:

Jag hade ganska mycket foglossning förra gången. Har kvar mitt stödbälte jag fick från sjukgymnasten och kommer väl börja använda det snart. Förra gången blev det riktigt jobbigt från v 23 ungefär. Nu känns det lite då och då, framförallt strålar det från skinkorna ner i benen när jag går långt. Ömmar även en del i fogen framtill. 

Får hoppas du inte får alldeles för ont.
  • Knitting Angel
    Tamara skrev 2014-03-27 11:09:06 följande:

Varit på ett lyckat kub idag, fick ok sannolikhet trots att jag är över 40, enbart min ålder ger 1/58 men eftersom de andra parametrarna var bra så förbättrades siffrorna rejält. Vild, sprattlande liten bebis. BF 4 okt.

Vad skönt!
Svar på tråden BF Oktober 2014