• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • LissanS
    jojjan01 skrev 2014-02-02 20:32:29 följande:
    Någon som vet hur man tar bort från listan får gärna ta bort mig :((
     Har blött lite rosa sedan i tisdags och i dag har det krampat i flera timmar och blöder mycket! Även en slemliknande (ursäkta infon) klump har kommit ut. Eftersom detta var mitt fjärde mf på rad så känner jag igen symtomen...

Får se om vi orkar försöka en gång till...

Lycka till alla, jag lämnar tråden nu!!
    Lider verkligen med dig! :( Det är så jobbigt att det finns inga ord! Ta hand om er! Kram
  • jonie

Har blött lite rosa sedan i tisdags och i dag har det krampat i flera timmar och blöder mycket! Även en slemliknande (ursäkta infon) klump har kommit ut. Eftersom detta var mitt fjärde mf på rad så känner jag igen symtomen...

Så hemskt Beklagar verkligen! Du borde ju få nån hjälp om det är fjärde på raken?! Kram till dig!!
  • jonie
    majamys skrev 2014-02-02 20:14:12 följande:

Haha, ja inte tror jag att jag behöver fundera över det här mera. :P Enligt senaste mensen är bf vara ungefär 9 oktober :P Men med mina oregelbundna cyklar den senaste tiden, så är det inget jag håller fast vid ;)

Jag borde alltså vara i vecka 5 nu, och eftersom jag är diabetiker vet jag att jag ska på ul redan i vecka 7-8 (så tidigt som möjligt), och det är ju snart!! Ska iallafall tvinga gubben att hämta ett digitalt test imorgon :P

Hurra!!
  • tasirvio

Usch, lider med dig! Om ni inte får hjälp redan, så sök! Jag har en vän som hade 5-6 missfall på raken. Varje månad blev hon gravid, men varje gång "rann" det ut. De sökte sedan hjälp och idag är hon mamma till en härlig liten tös!

Tycker mig ha hört att man får progesteron för att försöka hindra mf. Så ge inte upp än! Det kan även va värt att söka annan än bara direkt medicinsk hjälp, med tanke på att mf är psykiskt tungt att genomgå!

*styrkekramar*
  • tasirvio

Jag har även fått ta till vita lögner ;)

Hade min äldre bror och hans sambo här på fredagen, och de skulle genast märka om jag inte drack öl en bastukväll.. så köpte alkoholfri sådan och hällde upp i glas åt mig då de inte såg, så på det viset märkte de inget. Och på lördagen så var jag ju chaufför, så hade det att skylla på då jag inte drack ;) men om ca 2 veckor ska vi berätta för hela familjen,, sedan är det bara att hoppas att vår lilla krabat håller i sig där inne :)

• Marri

Hej!! Jag hoppar gärna in här, väntar mitt andra barn, om allt går vägen så har vi bf 5 oktober. Är också sugen på ett digitalt test, bara för att!! Mitt test i fredags var dock starkt. Men är så nojig över att de inte ska visa något, för jag har inte så mkt symptom än, bara lite molvärk i ljumskar (drar när man nyser eller sträcker sig) och trötthet. ;) lycka till alla fina människor!

• Liina1990

Hej, jag fick plus på Stickan i fredags och är så nervös då jag verkligen har noll koll på vad som väntar. De är vårt första barn 😃 har jag räknat rätt så är de mitten av oktober för oss. Någon som har tips på bra mvc kring Solna? Alla tips mottages. Skulle vara kul om vi blev ett gäng som följde varann 😃😃

• jonie

Vilken lättnad! Kommer säkert fortsätta noja lite men det var skönt att se "Gravid 2-3" på testet idag på BIM och exakt två veckor efter ÄL Tar fortfarande billiga tester varje morgon (har 8 kvar) och tycker inte att strecket blir särskilt mkt starkare för var dag så då var det här skönt att se Sen kan man ju tycka att jag bara ska lägga ner testandet och bara njuta istället Men äh, jag använder upp testen och hoppas få se "Gravid 3+" nästa vecka med mitt sista digitala

Förresten... (Ursäkta romanen så här på morgonen) Jag hade nästan väntat mig samma symptom nu i början som sist, även om jag vet att alla graviditeter är olika, men så verkar det inte alls vara. Nu är jag i stort sett bara övermänskligt trött men inget mer direkt. Tuttarna ömmar inte alls och det gjorde dom långt innan bim sist. Kan det ha att göra med att man har ammat eller nåt? Dom börjar nog växa lite dock (yeay, har pyttisar annars )

Är det nån som känner igen det? Att vänta andra barnet och inte ha samma symptom?

Ha en bra dag preggos!!

• ylva12

Jag har nu fått tid för VUL den 27 februari. En lång väntan dit och ser fram emot det mycket. Förhoppningsvis ser vi ett hjärta och kan börja berätta då:).

Kommer inte ihåg om jag hade några direkta symptom förra gången men känner i alla fall inte så mycket denna gång.

Svar på tråden BF Oktober 2014