• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Aftonstjärna
    jonie skrev 2014-02-03 08:22:12 följande:
    Förresten... (Ursäkta romanen så här på morgonen) Jag hade nästan väntat mig samma symptom nu i början som sist, även om jag vet att alla graviditeter är olika, men så verkar det inte alls vara. Nu är jag i stort sett bara övermänskligt trött men inget mer direkt. Tuttarna ömmar inte alls och det gjorde dom långt innan bim sist. Kan det ha att göra med att man har ammat eller nåt? Dom börjar nog växa lite dock (yeay, har pyttisar annars )

Är det nån som känner igen det? Att vänta andra barnet och inte ha samma symptom?

Ha en bra dag preggos!!
    Tjuvläser här i hopp om att få hänga med er snart, väntar på att få testa... Måste bara svara på din tuttefråga :) I början av min första grav blev mina bröst spända och enorma och fick fula bristningar (ett mindre nostalgiskt minne), men när jag väntade tvåan var det inte alls på samma sätt. Det var lika med amningen, som tur! Mycket lättare att sätta igång med tvåan!
  • jonie

Aftonstjärna: Tack för svar och hoppas du får hoppa in här du med som nyplussad snart När har du bim? När ska du testa?

• Aftonstjärna
    jonie skrev 2014-02-03 10:07:06 följande:
    Aftonstjärna: Tack för svar och hoppas du får hoppa in här du med som nyplussad snart När har du bim? När ska du testa?
    Borde ha bim ca 6/2... Hade tänkt vänta till dess, men undrar om jag skulle våga tidigare. 
  • Mmalin

Ringde fertilitetsenheten idag (eftersom vi påbörjat utredning) och talade om att jag plussat. Får ett VUL i vecka 8. Det känns bra.

• Jennifer

Gjorde ett digitalt test och fick gravid 2-3. Borde det inte stå 3+ då jag är i vecka 5+2 idag? Eller har jag räknat fel? Tror jag hade äl runt den 11e jan. Eller är jag precis i slutet av vecka 3 efter äl? Blir jätteorolig!

• Jennifer

Kan tillägga att det inte var med morgonurin, men det kanske inte spelar så stor roll såhär "sent".

• LissanS
    majamys skrev 2014-02-03 09:25:38 följande:
    Jag minns faktiskt inte riktigt hurudana symptom jag hade till en början förra gången... Molvärk och trötthet tror jag var de främsta. Nu är det samma, men så är jag ständigt jättehungrig också! Jag blir liksom aldrig mätt! :o
    Det kan verkligen vara väldigt olika från graviditet till graviditet. Med min första graviditet försvann all min aptit jag åt bara för att jag måste och nu kan jag äta typ hela tiden och  efter 5 minuter vara hungrig igen. :-/

Ringde Sophiahemmet idag och berättade att vi behöver inte starta behandling för jag är GRAVID! Det kändes så bra och det var som musik till mina öron när hon noterade "spontan gravid". YES!!! denna gången lyckades vi alldeles själva!!!Cool Jag fick VUL till 19/2 så hoppas hoppas hoppas att lillan stannar kvar tills dess och vi kan se lilla hjärtat ticka finfint. 
  • Irmeline
    Jennifer skrev 2014-02-03 11:25:45 följande:
    Gjorde ett digitalt test och fick gravid 2-3. Borde det inte stå 3+ då jag är i vecka 5+2 idag? Eller har jag räknat fel? Tror jag hade äl runt den 11e jan. Eller är jag precis i slutet av vecka 3 efter äl? Blir jätteorolig!
    Jag är exakt på samma dag som du och ska snart ta digitalt jag med, men bestämde mig för att vänta till 6 feb. Denna gången hade jag lite svagare tester än förra gången, hade gravid 1-2 när det borde står 2-3 etc. De är inte så superexakta, särskilt inte då mängden hCG kan variera ganska mycket.

Förra gången tog jag digitalt 5+2 (motsvarande idag) och fick 3+, men vågade inte idag då jag tror det skulle bli 2-3 som hos dig. Plussade svagare och senare nu än förra, så förväntar mig lite lägre nivåer.
    Inget att vara orolig för då nivåerna kan variera lite, så då blir det inte exakt på dagen. OM några dagar visar det säkert 3+.
  • SysterAnna
    majamys skrev 2014-02-03 09:57:22 följande:
    Är ni andra hemma, eller jobbar ni? :)

Jag är hemma med sonen och lappar över sedan med tvåan ;) i Finland får man vara hemma tills yngsta blir 3 år och få vårdbidrag för det.
    Jag och maken har växlat av varandra så sonen började vi skola in idag på förskolan. Han fyller 2 imorgon. Sen kommer jag vara hemma med nästa minst lika länge och då kommer ju sonen bara gå max 15 timmar i veckan. 
  • Mmalin
    jonie skrev 2014-02-03 08:22:12 följande:
    Vilken lättnad! Kommer säkert fortsätta noja lite men det var skönt att se "Gravid 2-3" på testet idag på BIM och exakt två veckor efter ÄL Tar fortfarande billiga tester varje morgon (har 8 kvar) och tycker inte att strecket blir särskilt mkt starkare för var dag så då var det här skönt att se Sen kan man ju tycka att jag bara ska lägga ner testandet och bara njuta istället Men äh, jag använder upp testen och hoppas få se "Gravid 3+" nästa vecka med mitt sista digitala

Förresten... (Ursäkta romanen så här på morgonen) Jag hade nästan väntat mig samma symptom nu i början som sist, även om jag vet att alla graviditeter är olika, men så verkar det inte alls vara. Nu är jag i stort sett bara övermänskligt trött men inget mer direkt. Tuttarna ömmar inte alls och det gjorde dom långt innan bim sist. Kan det ha att göra med att man har ammat eller nåt? Dom börjar nog växa lite dock (yeay, har pyttisar annars )

Är det nån som känner igen det? Att vänta andra barnet och inte ha samma symptom?

Ha en bra dag preggos!!
    Jag upplever samma sak. I förra graviditeten så hade jag så ömma bröst att jag knappt kunde röra mig. Den här gången känner jag inget alls.
Svar på tråden BF Oktober 2014