• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    JennyL88 skrev 2014-04-24 06:48:11 följande:
    Vill sprida denna blogg som är helt suverän. www.barnakuten.nu/
    BF 15 oktober

Usch, fy sjutton.. Fick kämpa allt vad de gick för att inte börja storgråta! Vill inte ens tänka vad dessa föräldrar genomgått..
  • Annie24

Så hemsk video! Jag delade den på Facebook också, började gråta när jag såg den.

• trebarsmamma

Aaaa menade ni videon om värmen och barnet i bilen. Ja det är hemsk så därför ska man inte lämna barn eller djur i bilen

• choklaa

Är det någon här inne som går i fundering kring att köpa en Emmaljunga nitro city?

• Mymmlan

Men herre Gud, så hemsk video och jag vet att det finns tanklösa människor som lämnar djur i bilen men finns det seriöst någon som skulle lämna sitt barn i bilen!? Ens en liten stund!?

Bra blogg för övrigt. Många bra tankar och tips.

• mitthemligajag

Men fy helvete vilken film! Vem gör så? Helt sjukt MAN LÄMNAR VÄL ALDRIG SITT BARN!!!! jag kunde inte ens titta klart men jag kan verkligen inte förstå att någon kan göra så... De kan ju hända miljoner saker med ett barn i en ensam bil! Fy tusan

• JennyL88

Det är just därför det kan vara bra att dela med sig av denna film. Alla förstår inte hur farligt det är och det kvittar hur liten stund de går för barn och djur är så otroligt känsliga och hjälplösa. Så ni som har Facebook dela denna kunskap.

Så alla tänker till en extra gång.

BF 15 oktober
  • Irmeline

Jag har inte kollat på länken, efter alla era kommentarer så avstår jag! Jag är känslig i vanliga fall, men överkänslig nu som gravid, speciellt när det gäller utsatta barn. Dessutom skulle jag aldrig lämna mitt barn i bilen av massa andra skäl, de mindre sannolika att den blir bortrövad eller kväver sig själv, mer sannolikt att den blir ledsen och gråter och skriker i sin ensamhet och ingen kommer. Bara det är anledning nog för mig.

Över till något annat, känner ni alla fosterrörelser? Jaggår in i v. 18 idag eller imorgon (beror på hur man räknar) och känner ingenting! Börjar oroa mig lite? Någon annan som inte heller känner? Ringde BM och bad om att få komma in och lyssna på hjärtat men hon sa att de inte göt det före v. 20 då de inte med säkerhet hittar det, viket leder till större oro. Så då är det bara att vänta på RUL och hoppas på det bästa...

• Tamara

Det är absolut inget konstigt att inte känna fosterrörelser redan i v.18. Är det första barnet? Vet du hur din moderkaka ligger? Jag väntar fjärde och går in i v.18 på söndag och jag känner inte heller något. Har inte känt någon av mina så tidigt. Har haft moderkaka i framvägg och då känner man oftast mkt senare. Det är inte förrän v.24-25 man bör känna rörelser varje dag.

Svar på tråden BF Oktober 2014