• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • JennyL88
    jonie skrev 2014-04-19 12:00:02 följande:
    Härärjag: Äsch, jag har aldrig känt nån rand eller livmodern Det här är andra graviditeten och jag är i vecka 15 (14+5)

Samma här. Men en mage har man ju hunnit få. Känns som det är mest jag som ser den och inte omgivningen. Glad påsk på er.
    BF 15 oktober
  • jonie

Ja jag har fått en jättemage tidigt även denna gång även om jag inte känner livmodern så :) Får slänga upp en bild snart :)

• Lillium

16+0 idag och jag kände precis små boffar, så mysigt ? med min som kände jag några veckor senare men då visste jag inte hur det skulle kännas heller. Glad påsk allihop!

• Saga101

Vilken vecka e du i ?

mitthemligajag skrev 2014-04-19 09:26:24 följande:
    Imorse hände ngt otroligt obehagligt, vi satt och åt frukost, plöttsligt börjar jag se små vita prickar framför mig och 1 sekund senare börjar blodet i näsan forsa och jag spydde rakt ut.... Var tusan hände? Några minuter senare var jag tillbaka och mådde helt bra...

Ngn som vet vad detta kan bero på?

• MissLis

Fler än jag som kommit in i "spökveckorna"? Ni vet illamåendet är över och än känner jag inga sparkar. Tror mig ha känt en liten buff eller två, men jag vågar inte säga om det verkligen var bebisen eller tarmaktivitet

I morgon går jag in i vecka 15 och om två veckor ska vi äntligen på RUL! Börjar faktiskt bli lite nervös och samtidigt förväntansfull över att se den lilla Jag är stensäker på att det är en liten tjej, vi får se om jag har rätt

• tasirvio

Oj, här hade det hänt massor på kort tid :) Till er som diskuterade ärftlighet och tvillingar. Jag läste nyligen på en svensk sida (www.tvillingklubben.se/twins/qa.asp) där det stod att det finns en färsk svensk studie som tyder på att enäggstvillingar också kan ha en ärftlig faktor.. Men i öveigt finns det inte så många studier gjorda på detta än. Natten till igår kände jag de första tydliga sparkarna, längtar redan till fler :)

• manda123
    MissLis skrev 2014-04-20 10:57:55 följande:
    Fler än jag som kommit in i "spökveckorna"? Ni vet illamåendet är över och än känner jag inga sparkar. Tror mig ha känt en liten buff eller två, men jag vågar inte säga om det verkligen var bebisen eller tarmaktivitet I morgon går jag in i vecka 15 och om två veckor ska vi äntligen på RUL! Börjar faktiskt bli lite nervös och samtidigt förväntansfull över att se den lilla Jag är stensäker på att det är en liten tjej, vi får se om jag har rätt

Jajjemensan! Är i v 16 (15+3) och här avtar allt som heter gravidsymptom med jämna steg. Har fortfarande svårt för lukter och att äta vissa saker, men annars så mår jag oförskämt bra. Har dock en megakula på magen som är galet mysig :) Kände imorse hur det "buktade" ut snett till väbster nedanför magen, just på ett litet ställe. Sambon kände utbuktningen också. Kan det ha varit den lill* man kände? Kan den ha legat i "rätt läge" och att man hade en jäkla tur som kände just där och då? Efter en liten stund var det som buktade ut helt borta och har inte känt den efter det. Är jag helt ute och svävar?
  • tasirvio
    manda123 skrev 2014-04-20 23:13:25 följande:
    Jajjemensan! Är i v 16 (15+3) och här avtar allt som heter gravidsymptom med jämna steg. Har fortfarande svårt för lukter och att äta vissa saker, men annars så mår jag oförskämt bra. Har dock en megakula på magen som är galet mysig :) Kände imorse hur det "buktade" ut snett till väbster nedanför magen, just på ett litet ställe. Sambon kände utbuktningen också. Kan det ha varit den lill* man kände? Kan den ha legat i "rätt läge" och att man hade en jäkla tur som kände just där och då? Efter en liten stund var det som buktade ut helt borta och har inte känt den efter det. Är jag helt ute och svävar?

Tror det är just bebis du känt.. Jag tror mig könne en av tvillingarna oftast på kvällen, för då får jag en rejäl oval kula till höger nedanom naveln ;) verkar dras dit varje kväll.. Sambon har både sett och känt det också :)
Svar på tråden BF Oktober 2014