• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline
    JennyL88 skrev 2014-04-28 20:56:59 följande:
    Har också rul i v.20, tror det är vanligt. Är nu i v.16 och tänker börja handla nya bebis grejer efter ultraljudet. Längtar också.
    Jag tror det blivit vanligare, förut hade man det tidigare. Och i alla gravidklendrar för v. 18 står: nu gör man ofta sitt ultraljud.
    I wish Glad   2v kvar idag.
  • tasirvio

Här är det 16 maj som gäller, är då i 20+1 :)

Även om väntan är lång så tycker jag det är rätt skönt att ha Rul såpass sent, för det innebär att det är kortare tid tills bebisarna äntligen kommer.. fast för min del är det inte så stor skillnad, eftersom jag troligtvis kommer att springa på många ul efter det ännu (typ 1x/månaden) för att kolla att tvillingarna växer som de ska :)

• mitthemligajag

Jag tror att sena rul beror på långa väntetider inom sjukvården! Sen sa även min bm att de beror på magen, jag hade bra BMI för att kunna göra tidigt ul, men hon frågade ändå " för du har väl rätt platt mage?" hon berättade att lite hull på magen försämrar ul bilderna... Men de beror nog oftast på dåligt med tider inom vården

• JennyL88

Mig kvittar det, bara man får göra rul. Men kan ju även bero på om man har gjort kub eller ej. Vi har redan fått se vår lilla bebis en gång.

BF 15 oktober
  • Saga101

Du kan ta clarityn loratandin kolla janusinfo.se ! Fass.se är inge vidare o kolla på.

Emma90 skrev 2014-04-28 10:13:20 följande:
    Jag har livostin nässprey och ögondroppar. Men jag kan inte påstå att nässpreyet hjälper så värst bra, men bättre än inget plus så kompletterar jag det med nezeril nässprey för barn då jag har en sjuk graviditet nässtäppa.

Vill egentligen bara ha tabletter men det verkar inte finnas något receptfritt? :(

• Irmeline
    JennyL88 skrev 2014-04-29 13:18:02 följande:
    Mig kvittar det, bara man får göra rul. Men kan ju även bero på om man har gjort kub eller ej. Vi har redan fått se vår lilla bebis en gång.
    Ja, de har ju daterat mig på KUB, så då kan RUL vara lite senare utan att det förstör dateringen (de kommer inte datera om). Ju större de blir desto mer olika växer de, så inte bra att datera för sent.

Men jag vill ha RUL snart pga att jag haft blödningar och inte känner bebis alls än, dvs pga oro. Men en annan orsak är faktiskt att om något är fel blir det väldigt bråttom med avbrytande då man har väldigt kort tid på sig om man gör sent RUL.
Svar på tråden BF Oktober 2014