Irmeline skrev 2014-04-25 11:51:57 följande:
Jag har inte kollat på länken, efter alla era kommentarer så avstår jag! Jag är känslig i vanliga fall, men överkänslig nu som gravid, speciellt när det gäller utsatta barn. Dessutom skulle jag aldrig lämna mitt barn i bilen av massa andra skäl, de mindre sannolika att den blir bortrövad eller kväver sig själv, mer sannolikt att den blir ledsen och gråter och skriker i sin ensamhet och ingen kommer. Bara det är anledning nog för mig.
Över till något annat, känner ni alla fosterrörelser? Jaggår in i v. 18 idag eller imorgon (beror på hur man räknar) och känner ingenting! Börjar oroa mig lite? Någon annan som inte heller känner? Ringde BM och bad om att få komma in och lyssna på hjärtat men hon sa att de inte göt det före v. 20 då de inte med säkerhet hittar det, viket leder till större oro. Så då är det bara att vänta på RUL och hoppas på det bästa...
Går in i vecka 18 imorn och jag har känt sedan i lördags, igår och idag har både jag och min sambo kännt bebis, några dova sparkar men mest som kullerbyttor och vågande ( antar att de är detta som är fladder) , lite obehagligt hehe men man kan känna om man håller på magen hur den buktar utåt några gånger! Den ligger väldigt långt fram vilket säkerligen gör att de känns tydligare så här tidigt :) hoppas att kunna känna en riktig ordentligt spark snart! Inte bara så mini buffar och massa fladder kullerbyttor!
Låter konstigt med hjärtljuden, jag hörde första gången i vecka 12 och de va lätt som en plätt, hört många som gjort långt innan v 20, men de är väl olika :)