• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mamma 85
    tasirvio skrev 2014-04-20 17:58:53 följande:
    Oj, här hade det hänt massor på kort tid :) Till er som diskuterade ärftlighet och tvillingar. Jag läste nyligen på en svensk sida (www.tvillingklubben.se/twins/qa.asp) där det stod att det finns en färsk svensk studie som tyder på att enäggstvillingar också kan ha en ärftlig faktor.. Men i öveigt finns det inte så många studier gjorda på detta än. Natten till igår kände jag de första tydliga sparkarna, längtar redan till fler :)
    Jag har faktiskt funderat på om det inte finns en möjlighet till att enäggstvillingar kan vara ärftligt. Det borde ju kunna vara ärftligt att äggen delar sig också tycker man ju :) 
  • tasirvio
    mamma 85 skrev 2014-04-21 23:32:00 följande:
    Jag har faktiskt funderat på om det inte finns en möjlighet till att enäggstvillingar kan vara ärftligt. Det borde ju kunna vara ärftligt att äggen delar sig också tycker man ju :) 

Det tycker jag också! ;) i min hemstad finns det en familj som fått två par enäggstvillingar, och om det då inte är ärftligt så tycker man ju att d kanske borde satsa på lotto..;)
  • choklaa

Ska in på ul nu på morgonen efter två dagar med sammandragningar :( 10:00 gäller de. Mannen är i väg 13 mil hemifrån. Ville inte oroa honom varken i går eller i Morses när han skulle åka då han har ett viktigt möte.
    Så tänkte berättar när allt är klart. Hoppas bara allt är bra med den där vildingen i magen.

• Irmeline
    choklaa skrev 2014-04-22 08:42:12 följande:

Ska in på ul nu på morgonen efter två dagar med sammandragningar :( 10:00 gäller de. Mannen är i väg 13 mil hemifrån. Ville inte oroa honom varken i går eller i Morses när han skulle åka då han har ett viktigt möte.
    Så tänkte berättar när allt är klart. Hoppas bara allt är bra med den där vildingen i magen.

Håller tummarna!
  • jwrga
    Lillium skrev 2014-04-19 21:35:42 följande:

16+0 idag och jag kände precis små boffar, så mysigt ? med min som kände jag några veckor senare men då visste jag inte hur det skulle kännas heller. Glad påsk allihop!

Åh vad härligt! Jag tycker mig känna fladdret men längtar efter tydliga puffar!
  • Irmeline
    MissLis skrev 2014-04-20 10:57:55 följande:

Fler än jag som kommit in i "spökveckorna"? Ni vet illamåendet är över och än känner jag inga sparkar. Tror mig ha känt en liten buff eller två, men jag vågar inte säga om det verkligen var bebisen eller tarmaktivitet smile5.gif

I morgon går jag in i vecka 15 och om två veckor ska vi äntligen på RUL! Börjar faktiskt bli lite nervös och samtidigt förväntansfull över att se den lilla smile1.gif Jag är stensäker på att det är en liten tjej, vi får se om jag har rätt smile2.gif

Är i v17 och har 3v kvar till RUL, längtar!! Tror det är en liten kille, får se :)

Tycker inte jag känner något vilket gör mig lite orolig. Tror jag kände vid den här tiden sist.., hmm...
  • MissLis
    Irmeline skrev 2014-04-22 11:11:54 följande:
    Är i v17 och har 3v kvar till RUL, längtar!! Tror det är en liten kille, får se :)
    Tycker inte jag känner något vilket gör mig lite orolig. Tror jag kände vid den här tiden sist.., hmm...

Du ska se att en liten buff kommer när du minst anar det!
    Jag räknade fel, vi har också RUL om 3v. Får se om vi har rätt båda två gällande kön
  • Tamara
    Irmeline skrev 2014-04-22 11:11:54 följande:

Jag är också i v.17, fjärde graviditeten och jag känner inte heller något. Tyckte mig känna något förra v men inte känt något sen dess.

Har också RUL om 3 v, 3 dagar innan halvvägs..
Svar på tråden BF Oktober 2014