• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78

Nu e jag sååå glad, åkte in akut ida efter en liten rosa flytning å lite mkt molvärk....Jag å min fästman fick komma in på usk å vad får vi se på ett vul, Det lille hjärtat tickade så fint Glad
    Vi e så lättade :) Fick tom ul bilder :)

• Mymmlan

Adnamaa, jag mår illa 24h om dygnet. Äter var annan timma. Hittills det enda som hjälper lite.

• Yarrow
    Singoalla78 skrev 2014-02-14 17:59:46 följande:
    Nu e jag sååå glad, åkte in akut ida efter en liten rosa flytning å lite mkt molvärk....Jag å min fästman fick komma in på usk å vad får vi se på ett vul, Det lille hjärtat tickade så fint Glad

Näämen, vad kul :) Kan du inte visa här? vore roligt att få se de första UL-bilderna redan nu :)

• s117675
    Adnamaa skrev 2014-02-14 16:43:39 följande:
    Fy idag skulle vi lämna in papper till chefen angående nästa läsår ang. Våra anställningar samt önskemål om om många % man vill ha samt om vi ska vara tjänst/föräldralediga. Fyllde bara i procent och sedan frågade jag han om de täckte så. DÅ svarar chefe -ja absolut om du nu inte ska skaffa barn men de ska du väl inte?? Jag blev paff och visste inte va jag skulle säga och fick knappt fram något och sa bara bra och sen gick jag. Usch va jobbigt det var, nu här jag ännu mer ångest hur jag ska berätta de för honom...

En annan sak har precis börjat känna mig illamående ofta, har ni några tips på att stilla de? Mådde aldrig illa under min förrausch och fy..
    Angående illamåendet så använder jag åksjukeband.
    Det använde jag i min förra graviditet och i denna, fast än så länge inga starka illamåenden.
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-02-14 18:46:15 följande:

Näämen, vad kul :) Kan du inte visa här? vore roligt att få se de första UL-bilderna redan nu :)

D

Bild 1. Mellan d vita punkterna är fostrets längd i v 6+3 :) Man såg ett litet hjärta slå så fort :)
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-02-14 18:46:15 följande:

hehe jaa jag e jätteglad, la upp bilder :)
  • sowe81
    Singoalla78 skrev 2014-02-14 17:59:46 följande:

Åh va härligt. Det ger hopp till mig som har rosa flytningar idag. Hoppas samma för mig. Men är bara i 5+0 så ingen idé o åka in.

Hur pass mkt "blod" kom det för dig?
  • Längtan88
    mammasusan skrev 2014-02-14 10:50:40 följande:
    Meme : jag har varit förkyld sen onsdagen förra veckan, har varit hemma från jobbet sen den 6 från jobbet. Har läst att förkylningar brukar bli långdragna då man är gravid.

Usch så är det verkligen. Var förkyld i 2 månader under min förra graviditet, det släppte aldrig.
  • Längtan88
    L1977 skrev 2014-02-14 12:16:37 följande:
    Var på vul idag. Såg ett fint litet tickande hjärta! Kan man få en bättre present på alla hjärtans dag? Lyckan är total!

Oh härligt:D så himla skönt!!!
  • Längtan88
    Emma90 skrev 2014-02-14 14:15:40 följande:
    Jag måste tyvärr lämna denna tråden.
    Var på VUL i förmiddags och fick två tråkiga besked. Det första var att jag har en ofrostig graviditet, och det andra att jag har vist en stor cysta på vänster äggstock.
    Så nu hoppas vi bara att kroppen fattar att det är dags för att få missfall så jag kan slippa alla graviditets symtom. om inte ett missfall har kommit så ska jag tillbaka på nytt ultraljud på fredag och se om livmodern och hinnsäcken fortsätt att växt så jag måste åka in på skrapning. Ingen rolig dag detta, hoppas ni andra slipper sånt här besked.

Så tråkigt :( Kan inte ens tänka mig hur det känns :(
Svar på tråden BF Oktober 2014